Scripting 4 designers aftrap theo arthur bennis

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
HET CSE NEDERLANDS. Je spreekt toch al jaren
Advertisements

SOCIAAL WEERBAAR (v.a. groep 4)
Het doen van eigen onderzoek
Interactum Lectoraat Kantelende kennis
Autisme en Mindmap Thuis en op School
Aandachtspunten Voldoende en duidelijke informatie
Wat maakt het leven zinvol?
Hoe ga je te werk bij aardrijkskunde?
Peter IJsenbrant en Marloes van Bussel
Het geven van een workshop
Media en creativiteit module 2 Identiteit Jaar 1.
Pia Terstroet (Terpm) les 1 Mail: Wiki: Media en creativiteit MEDMC101D Creative.
Werkverslag. Inhoudsopgave Pag.1 wat hebben we gedaan in deze lessen?
Klik ergens op het witte deel van deze pagina om verder te gaan
Interpreteren van data
MET DANK AAN COLLEGA’S IN DEN LANDE ! vee 2012
Samenwerkend leren Opdracht: Experts.
Taalportfolio Les 4, jaar 1, Lente 2008
Wat is belangrijk om te leren?
De oplossing optellen oefenen doorwerken verbeteren de oefening het huiswerk verkeerd.
OFC28 mediawijsheid les 7 leren door te maken
De dag van het solliciteren Blok 1
Samenvatting Havo 5.
Samenvatten Klas 4A de Foorakker.
Samenwerken.
Stage: Basisschool de Klingerberg
Een prachtige kans voor uw kinderen
Loopbaan oriëntatie en begeleiding
Loopbaan oriëntatie en begeleiding
BOMBERBOT Programmeerlessen in het PO
Hoe leert de ruiter NHB DEURNE.
GROEP 8.
SPH voltijd Onderzoeksvaardigheden voltijd jaar 2 Werkcollege 2 kwartaal 2 Corstin Dieterich L
Slc kwartaal 3. programma Hoe is het gegaan Verwachtingen Tips and tricks Opdrachten slc.
Startbijeenkomst BPV 1 september Wat moet vandaag in orde zijn 1.POK moet ingeleverd zijn. 2.Deskundigheidsverklaring moet ingeleverd zijn. 3.Indien.
Communicatie Les 3 Jennifer de Vries-Aydogdu med.hro.nl/vrije.
Sleutels, codes en aanwijzingen
Sowebatraining bovenbouw. Doel van de Sowebalessen! Het aanleren van sociaal competent gedrag en de daarbij behorende vaardigheden Het aanleren van sociale.
Les 3 - Operators Workshop Php Basic. ICT Academy Php Basic Content Operators Wiskundig Toewijzing Vergelijking.
Embedded systemen Programmeren op de Arduino Les 7 kleuren festijn.
Ze kunnen het omdat jij dat denkt Workshop groeigericht feedback geven
Talentgebieden – Interesses –Leervoorkeuren
Hoe maakt u de juiste keuze?. Drie populaire begrippen die bij elke demonstratie genoemd worden…
Bijeenkomst 3.  Welkom en vragen  Terugblik thema  Doelen  Verwerken van het huiswerk  Leerdoelen formuleren  Taxonomie van Bloom  Huiswerk.
Leervaardigheden in het vak nask1 Vaardigheden die je helpen het examen met succes te behalen.
Les 1. Wat voor les krijgen we nu? Tijdens de lessen over hoofdstuk 9, 10 en 11 krijg je op een andere manier les. Het doel is om je zelfstandigheid te.
Welkom X-STREAM. Terugblik vorige les  Wat vonden jullie ervan?
Rob Goossens Komende lessen Werkomschrijving, werkplan en werkplanning.
Het maken van een toets. Inleiding Voordat je aan de toets gaat beginnen doe je er verstandig aan om aan de volgende tips te denken: 1.Goed lezen Goed.
Effecten van taal Onderzoek naar wat woorden, zinsconstructies en tekststructuren doen met de ontvanger.
LEZEN 2.4 INFORMATIEVE TEKSTEN, INTERVIEWVERSLAG, INLEIDING EN SLOT EN FUNCTIES DAARVAN.
Groep 4 Begrijpend lezen lezen
Je hebt iets te kiezen op het mbo!
Je spreekbeurt Leuk dat je jouw spreekbeurt over handicaps gaat houden! Veel mensen weten namelijk niet zo goed wat het is om met zo’n beperking te.
Les 4 havo Leesvaardigheistraining;
Spreekbeurt in groep 8 Hoe pak je het aan?.
Welkom! Neem plaats in de kring.
Breinleren.
Lezen 1.2 Leesstrategieën, tekstverband/signaalwoorden onderwerp en hoofdgedachte.
Psychologie Les 1: Introductie.
Groepswerk Eén werk! = Eén cijfer?.
Wij zijn FLEX Finn Megan Anouk Nina
Direct aftrap C-propedeuse, studiejaar , blok 2
Programmeren is Makkelijk
Thema 4 : wat voor een type ben jij?
Gesprekstechnieken 12 mei 2017.
Sleutels, codes en aanwijzingen
Kato bruyneels, Lore Driessens
SLIMMER DAMMEN Door [Naam] Voorkant: ruimte voor titels, foto’s etc.
Transcript van de presentatie:

scripting 4 designers aftrap theo arthur bennis

missie doel: beter designer door programmeren dus niet een mini-informaticus doelgroep: studenten uit C-propedeuse, met of zonder voorkennis studenten uit andere opleidingen: gaat goed, is leuk! focus: nieuwe dingen leren, ontwerpen met wat je kan succes = hard werken, leuke dingen doen

opzet BP: Basistraining Programmeren (6wk) individueel MP: Multimedia Platforms (5wk) in teams van 2 of 3 loopt door in week 9 en 10! EE: Exploreren en Experimenteren (8wk) in teams van 5 of 6

basistraining programmeren onderwerpen: datatypes, controlestructuren, variabelen, rekenen, functies, parameters, returnwaarden, gebruik van OO principes begrijpen: in je hoofd de executie van eenvoudige code na kunnen spelen, in je hoofd een beeld hebben van de datastructuur die eenvoudige code mogelijk maakt, waarom werkt m’n programma anders dan bedoeld?

wat gaan we doen twee programmeertalen: Arduino en Javascript eigenlijk 3: aan het eind nog een stuk PHP Arduino: microcontroller voor interactieve voorwerpen/kunst/ installaties simpel computertje, simpele taal, geen “runtime environment” Javascript: populaire web-taal heel anders dan Arduino verschillen en overeenkomsten: we zullen de talen veel met elkaar vergelijken om een basis te leggen voor het aanleren van andere talen.

flipped thuis: lessen bekijken en opdrachten doen via site s4d.tezzt.nl huiswerk stuur je in voordat de les begint in de lessen: vooral huiswerkbesprekingen discussies over de stof, naar aanleiding van jullie werk ‘kleine’ opdrachten: in tegenstelling tot MP en EE docentgestuurd, legt basis voor MP en EE deal: je mag je eigen projecten kiezen, als je… …eerst een paar weken doet-wat-de-meester-zegt

toetsing geen vaste ‘lat’ waar je overheen moet springen verschillen in voorkennis (en talent) zijn te groot groei: iedereen moet zichzelf (veel) beter maken dus ook degenen met voorkennis indicatoren: gaan over leerproces en reflectie vakinhoudelijke criteria worden per persoon of groep besloten reflectie: dat moeten we slimmer doen dan TVR of reflectieverslagen op het einde lichtgewicht, fijnmazig, toekomstgericht

reflectie, wat willen we zien? dat je hard werkt: 50% van beter worden programmeren in net piano spelen: talent helpt, oefening is noodzakelijk dat je zinvol leert: sta regelmatig stil bij je leer-aanpak, en stel ‘m bij de andere 50% van beter worden dat je inzicht geeft: in inhoud en proces van het leren betekenisvolle teksten, geen vage onzin of slap gelul

hoe doen we dat? antwoorden: op opgaven van huiswerk en, anders heeft de les geen zin tweets: tijdens maken van huiswerk om het half uur willen we een korte indicatie van wat je bezighoudt op dat moment reflectieopdrachten: de beroemde ‘sandwich of happiness’ daar beginnen we over een paar weken mee voldoende: bij BP wordt je beoordeeld op huiswerk en tweets bij projecten op tweets, SOH, werk en presentatie

waarom tweets daarom: om inzicht te krijgen in leerproces we hopen een ‘stream of consciousness’ te zien, dus maak er veel ingredienten: voor reflectie om er voor te zorgen dat reflectie ergens over gaat compact: 140 karakters voorkomt dat je het ‘mooi’ moet opschrijven ook leuk: huiswerk wordt wat minder eenzaam niet leuk? over twee weken ben is iedereen dit gewend

sandwich of happiness later: aan het einde van de basistraining en gedurende de projecten iedere week: drie vragen beantwoorden over wat jezelf gedaan hebt: waarover ben ik tevreden? wat moet echt nooit meer zo? hoe laat ik de komende week nog beter gaan? omvang: half of heel a4-tje

MP demo