Projectweek Social Media

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Het Nederlandse Rode Kruis
Advertisements

Hoe bouw ik een relatie op met God?
Het is vandaag Girlsday!
Voorbij & Do Met enkele foto’s van Giovanni.
Uitleg lijdend voorwerp (lv)
MOBIELE PORNO? NEE, IK DOE NIET MEE
Insert your picture here Wat doe jij zoal op het Internet?
Spel uit top 20 gamer.nl Grand theft auto V
Preekbespreking 15 februari 2012
Discipelschap.
Bedelen in de metro.. Ali en Mohammed bedelen in de metro. Ali is zo rijk als de zee diep is: Mercedes, appartementen in Amsterdam, enz... Mohammed, hij.
Blijf bij mij Jolink.
Hallo! De dia’s die volgen zijn gemaakt als advertentie-campagne door een kerk in Singapore. Vertaling: GKv Pijnacker-Nootdorp /
Wij horen altijd “de vrouwen-regels"
We horen altijd “de regels" van de vrouwelijke kant. Nu horen we de regels van de mannelijke kant. En alles is regel nummer 1.
Workshop OGW in de klas..
Maatschappij werkstuk
Vrouw, Nu ik al zes weken op dienstreis ben dacht ik dat ik je onmiddellijk moest informeren dat het probleem waar we het thuis al zo vaak over hebben.
Ontdekzondag 2014.
Moraliteit Les 2 Ethiek – Moraliteit – Les 2 Datum:
Insert your picture here Wat doe jij zoal op het Internet?
Sint zoekt een huis!!!!!.
Thema 2 Om te leven heb ik geld nodig
Een lepel, een kopje of een emmer?
“ “Milieu en zwerfvuil”
Ruimtevaartquiz De Maan De.
2 Samuël 19,1 (David:) ABSALOM… MIJN ZOON… MIJN ZOON….
Oh, nee! Wat Een ramp!.
Mijn antwoord op jouw vragen is dat Ik de schepper ben.
Handtekeningen actie betreffende de speeltuin voor mijn huis.
Wij horen altijd “de vrouwen-regels"
Les 2 – Jouw media.
Uitleg persoonsvorm (pv)
Gemeenschaps Enquete JULI Inhoud Hoe mensen over onze school denken –Resultaten van enquete –Opsomming – Gemeenschaps Visie van onze school Wat.
Leefstijlen 1 Marijn Groeneveld Maaike Hanenburg Ilse Kooiker
Ouderavond Social Media Basisschool De Meerhoef
Kinderen op social media: hoe ga je daar als ouder mee om?
De Moderne Onderwijsmedia
Ouder worden & alcohol Welkom – Karen Vanmarcke
1. EVEN VOORSTELLEN… LEERDOELEN Je weet wat een bank is en doet. Je kent de (financiële) gevolgen van rood staan, kopen op afbetaling en een lening afsluiten.
Ben jij je eigen databaas? Aangeboden door
Plancyclus, les 4  Actualiteit  Vragen naar aanleiding van vorige les  Vragen over hoofdstuk 4 en 5  Observeren met een plan; het verschil tussen observeren.
1 Mijn Geldzaken. EVEN VOORSTELLEN… Weet jij hoeveel geld je op dit moment hebt op je rekening?
2 Vier stellingen; Rode duim; Groene duim, 3 Stelling 1 Je stuurt via Snapchat een foto van jezelf met weinig kleren aan. Je vriend(in) slaat die foto.
Het Roze Strikje Hoeveel hou je van haar... ? hou je van haar... ?
Schokkende beelden in de media Media begrip week
Waar blijft de tijd Sociale media in jouw leven. Waar blijft de tijd Intro Je hoorde het verhaal van Marijke. Reageer eens op haar situatie. Sociale media.
Hoe tevreden ben jij? We willen graag weten wat jij vindt. Afbeelding opgevraagd bij Bert.
Contentplan sociale media #GR18 Voorbeeld
doe de test. Eerlijk invullen.
Help, mijn kind gaat naar de brugklas
Wij horen altijd “de vrouwen-regels"
Wij horen altijd “de vrouwen-regels"
‘Mobile Guidelines’ DO’s
Het bestuur van de Vrienden van de GSR:
DIRECT • RELEVANT • RESULTAAT
We horen altijd “de regels" van de vrouwelijke kant
Nee Zeggen!.
Sociale Media Naam: Sara Camara School: Grotius College Klas: J1A
8 procent van de jongeren doet aan sexting (én liefst onherkenbaar).
Lessen in social media Voorbeeld 1
Omgaan met vertrouwelijke informatie, waar we ons in ieder geval aan houden Wees kritisch als je gegevens van leden opslaat en streef naar het minimum.
Het is vandaag Girlsday!
Doe de quiz en leer meer over ‘ik ben van mij!’
Berichten in de media Mediaboodschappen.
Herkennen en reageren Cyberpesten Les 1 VO 1-2 VMBO BK.
Berichten in de media Mediaboodschappen.
Sociale media Beeldgebruik
Omgaan met vertrouwelijke informatie, waar we ons in ieder geval aan houden Wees kritisch als je gegevens van leden opslaat en streef naar het minimum.
Quiz ‘Ik ben van mij!’.
Transcript van de presentatie:

Projectweek Social Media Luc, Gijs, Sofie, Noortje, Milena & Marieke

Sexting: Wat en waar? Naaktfoto’s žSelfies žSnapchat & WhatsAppž Middelbare School žJongeren žCampagne

Sexting: Het onderzoek žOpinie van jongeren Hypothese žVerschillende groepen: Niveau Geslacht žEnquête; stellingen & casussen In de powerpoint → deel van onderzoek

Zou jij een naaktfoto van een ander doorsturen?

“Mijn reputatie wordt beschadigd als mensen een naaktfoto van mij zien

“Ik zou makkelijker naaktfoto’s doorsturen via Snapchat dan via andere social media.”

“Je vriendje/vriendin vraagt of je een naaktfoto naar hem/haar wilt sturen. Jullie hebben al zes maanden een relatie. Wat doe je?”

Sexting: Afwijkende antwoorden Je vriendje/vriendin vraagt of je een naaktfoto naar hem/haar wilt sturen. Jullie hebben al 6 maanden een relatie. Wat doe je? “Nee, kom maar in het echt kijken.” “Uitmaken duh, dat is kinderporno.” “Kom langs mijn huis.” “Uitmaken, in de vuilnisbak gooien.”

Sexting: de conclusie weinig verschil groot verschil