Digitale Dienstverlening aan Ondernemers Patrick van Domburg Wethouder gemeente Zoetermeer.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
-van controle naar loslaten-
Advertisements

EHerkenning in de praktijk S.U Kuzay M.R.Y. Merhai.
Op reis naar een privé vakantie-eiland. Recron ongerust Bungalowverhuursector staat komende jaren voor grote uitdagingen Sector.
Scoren met eHerkenning. - Waarom wij aansluiten op eHerkenning? - Zoetermeerse aanpak aansluiting eHerkenning? - Hoe geïmplementeerd? - Stand van vandaag.
Cijfers en uitdagingen Luc Hamelinck. te veel te duur te traag … dynamisch? efficiënt? modern? klantgericht? …
Integraal Gezondheids Management in het MKB Kansen en Weerstanden Horeca Gouda
EDRL infodag Lokale besturen Voorstelling Middle Office AO in het kader van EDRL.
Korte toelichting “Plan voor de toerusting van regionale en lokale belangenbehartigers” ALV januari 2012.
eHerkenning Richard Blad Werksessie eHerkenning, 17 januari 2012
Onderzoek naar regeldruk in gemeenten Riek Siertsema – voorzitter MKB-Noord 8 november 2013.
Onderzoek naar regeldruk in gemeenten Dolf Kloosterziel, regiomanager MKB-Nederland/Noord-Holland 8 november 2013.
Beter en Concreter – BZK / EZ / VNG - goede regels, gerichte service-
Regiobijeenkomst Beter en Concreter Vereniging van Friese Gemeenten 30 mei 2013 Leeuwarden.
Algemene inleiding Wabo
Regio Haaglanden 10 Gemeenten UWV Bijna 1 miljoen inwoners Bijna bedrijven Ruim Niet werkende werkzoekenden 2.
Web Intake Systeem een uniek gemeentelijk project.
Samenwerking in het sociale domein ‘ over bestuurlijk lef en ambtelijke onrust in de regio’ Debat "De Sociale Gemeente" Dick van Maanen.
2011 Instant reporting | pagina 1 van x eHerkenning Stephanie Kamkes.
PBO Platform Belangenbehartiging Ondernemersverenigingen presentatie adviesraad OF 31 januari 2011.
1 1 ZO ZEIST Bouwen aan Brieven november Doelen Programma Dienstverlening aansluiten wensen en behoeften klant voldoen aan wettelijke eisen denken.
Beter en Concreter – BZK / EZ / VNG - goede regels, gerichte service- Kader Grondslag in bestuurlijke afspraken Uitvoeringsagenda Rijksoverheid en gemeenten.
Digitaal mei 2014.
Beter en concreter – BZK / EZ / VNG Minder regeldruk voor burgers, ondernemers en professionals Grondslag in bestuurlijke afspraken: uitvoeringsagenda.
Beter en concreter – BZK / EZ / VNG Minder regeldruk voor burgers, ondernemers en professionals Grondslag in bestuurlijke afspraken: uitvoeringsagenda.
Programma 26 januari 2015 in Zoetermeer 14:00Start bijeenkomst onder leiding van Renske Keur 14:05Welkom door regionaal ambassadeur Marc Rosier 14:10Beter.
Beter en concreter – BZK / EZ / VNG Kader Grondslag in bestuurlijke afspraken Uitvoeringsagenda Rijksoverheid en gemeenten ( mei 2015) – gericht.
De visie van de Vlaamse overheid op digitalisering
Automatische toekenning van rechten ? Brugge, 9 juni 2015 Hilde Linssen, stafmedewerker Netwerk tegen Armoede.
Klantgerichte vergunningsverlening dankzij de omgevingsvergunning.
Onderzoek naar regeldruk in gemeenten Jeppe Licht, Regiomanager Zuid-Holland 6 februari 2014.
Beter en concreter – BZK / EZ / VNG Kader Grondslag in bestuurlijke afspraken Uitvoeringsagenda Rijksoverheid en gemeenten ( mei 2015) – gericht.
Beter en concreter – BZK / EZ / VNG Kader Grondslag in bestuurlijke afspraken Uitvoeringsagenda Rijksoverheid en gemeenten ( mei 2015) – gericht.
Ondernemingsdossier Ervaringen en Plan van Aanpak
Het Ondernemingsdossier Pilot van KHN i.s.m. de Gemeente Leiden.
Ondernemingsdossier Ervaringen en doorontwikkeling Bart Ekkelkamp Procesadviseur Gemeente Zwolle.
Voka Health Community ‘kwaliteit van zorg’ Jo Vandeurzen Vlaams minister van Welzijn, Volksgezondheid en Gezin 1.
Durven met dienstverlening Ellen Bocher – coördinator interne ondersteuning gemeente en ocmw.
Ontwikkelingen Overheid.nl Hans Flier Directie Burgerschap en Informatiebeleid - BZK.
Digitale Agenda 2020 Den Haag 14 oktober 2015.
Workshop Berichtenbox voor Bedrijven
Omgevingsvergunning: betere dienstverlening door integratie en digitalisering vergunningsverlening? Durven met dienstverlening 15 oktober 2015 Ranja Van.
“Dat gaat niet” bestaat niet in Edegem. 7 gemeentelijke gebouwen +/ inwoners 200-tal medewerkers > 2500 uitgaande brieven / jaar ? mails 180 stedenbouwkundige.
Van samen beschrijven, inkopen naar allemaal gebruiken; de uitdaging op informatie. Samen: alleen als het ons uitkomt!? Theo Peters (KING)VIAG themadag.
Tom Straeter en Pascal Belo Donderdag 27 maart 2014 Ondernemersplein Zeist.
IBN de basis voor groei Presentatie Commissie Inwonerszaken gemeente Boxmeer 29 augustus 2013 Ed de Leeuw - algemeen directeur IBN.
Sociale Verzekeringsbank Betaling & overzicht Tim Eijpe Tjitske Nieboer.
Grip op samenwerken Sturing door de raad Jeroen van Gool, ondersteuningsprogramma Slim Samenwerken.
Takentoets 11 februari 2014 Kadernota Agenda 1. Toelichting op proces - tot nu - vervolg 2. Toelichting op documenten 3. Gelegenheid stellen van.
Opdrachtgever: Gemeente Zoetermeer Ontwerp: Projectteam Syb van Breda & Co Aannemer: BSB Staalbouw.
TenderNed Digitaal aanmelden en inschrijven bij RWS.
Voor welke uitdagingen staan uw gemeenten volgens de informatie op Aisia Okma ( VNG/KING) Wat is.
Bestuurlijke netwerkdag G32, 18 september 2014 Themagroep Ondernemerschap Wethouders: Ap Reinders, Haarlemmermeer Willemien Vreugdenhil, Ede Mariëtte van.
Wabo en omgevingsvergunning kansen voor Gouda Martin Netten Afdeling Bouw en Woningtoezicht.
Voortgangsrapportage Vitaal Leudal September – Oktober 2014 Tbv commissie Bestuur en Middelen oktober 2014.
BGT Cartoons GeoBuzz congres 25 & 26 november 2014 Live tekensessie door Willem van Albeslo.
Vraaggerichte dienstverlening Nuth Wat hebben we gedaan: Ambtelijk op MT-niveau intentie uitgesproken: “we gaan voor de beschreven doelstellingen in de.
1 GSB III financiële verantwoording. 2 GSBIII Drie brede doeluitkeringen: 1.BDU sociale integratie en veiligheid 2.BDU economie 3.Investeringsbudget.
GSB III financiële verantwoording. Inhoud: 1.Rechtmatigheid 2.Begrip besteding per BDU 3.Eerst rijksmiddelen uitgeven.
De factuur.
De ontwikkelopgave in Zoeterwoude Veranderen om in je kracht te blijven!
1 Landerd 2020 Levendig en natuurlijk ondernemend Voorbereidende raadsvergadering
Afspraakgericht werken Snel balie
Richard de la Roy Eco-Makelaar.
Vooroeververdediging Afsluitdijk
TenderNed Digitaal aanmelden en inschrijven bij RWS
TenderNed Digitaal aanmelden en inschrijven bij RWS
De Digitale Overheid, Open Data en Omgevingswet
Onderzoek naar regeldruk in gemeenten
“Omgeving in beweging”
Digitale Dienstverlening aan Ondernemers
Transcript van de presentatie:

Digitale Dienstverlening aan Ondernemers Patrick van Domburg Wethouder gemeente Zoetermeer

Gemeenschappelijk Doel Gezamenlijk verbeteren van het ondernemersklimaat: -kwalitatief goede en zo efficiënt mogelijke dienstverlening, zowel digitaal als fysiek Ondernemers willen immers vooral ondernemen!

De Uitdaging Streven is in % digitaal te zijn in de dienstverlening richting ondernemers en burgers Mijn boodschap: vooral digitaal doen wat digitaal kan!

Zoetermeerse Aanpak Verbeteren van de dienstverlening richting burgers én ondernemers Focus op verminderen administratieve lasten en digitaliseren van zoveel mogelijk producten Afschaffen vergunningen 14 producten via eHerkenning (DigiD bedrijven) 2010: 29% lastendrukvermindering voor ondernemers en 52% voor burgers

Zoetermeerse Aanpak Continue afstemming met lokale ondernemers hierover -Bewijs van Goede Dienst Fysieke dienstverlening blijft ook belangrijk! -één-loket-gedachte: sinds 2013 Ter Zake Het Ondernemershuis geopend

Aandachtspunten Duidelijkheid geven rondom (nieuwe) digitale dienstverlening essentieel voor ondernemers, burgers en gemeenten -Communicatie essentieel richting 100% Digitaal 2017 Nuance: verschil in digitalisering tussen grote en wat kleinere gemeenten

Nieuwste kansen..!!! Nieuwe Ondernemerspeiling: -Inclusief verbetervoorstellen Bewijs van Goede Dienst -Aanmelden kan nu via E-factureren: -Facturen volledig digitaal ontvangen én verwerken -Kostenbesparing voor zowel de gemeente als de ondernemer eHerkenning: -Veel gemeenten zijn reeds aangesloten (ruim 50) -Ook versneld aansluiten? Geeft u zich dan op bij KING! Ten slotte: grijp samen met je ondernemers de kansen rondom het Ondernemingsdossier

Op naar Digitaal 2017! Meer informatie: