Via Invoegen | Koptekst en Voettekst invoegen Subafdeling<2spaties>|<2spaties>Titel van de presentatieVia Invoegen | Koptekst en Voettekst invoegen Subafdeling<2spaties>|<2spaties>Titel.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Narrow Casting / Digital Signage Informatie publiceren op een LCD.
Advertisements

Participatiewiel: samenhang in beeld Alle 6 terreinen
Groep Doel bepalen Voorspellen Kennis ophalen Vragen stellen
Positieve en Negatieve getallen
Competentie 04 Het informatieve gesprek
Deze presentatie Kinderen met ADHD Hun ouders ADHD in het onderwijs
Kijk en Leer Invloed van de vormgeving van videovoorbeelden op aandacht en leren Tamara van Gog.
Maurice kon maar 6% zien Maurice gaf ons uitleg over de slangen. Ik vind het knap dat Maurice het kan.
Waar letten we op tijdens de het maken van de presentaties?
Workshop Testen 18 februari.
FEITEN EN CIJFERS Voettekst: aanpassen via Beeld (Office 2003 of eerder) of Invoegen (Office 2007 of later), vervolgens 'Koptekst.
Professionele ontwikkeling
Vervolgbijeenkomst 3 Feedback geven
Uw koninkrijk kome Want van u is het koninkrijk. Jezus onthult de aard van Gods koninkrijk.
Meertrapsmailing: verschillende vormen 1)De teaser: –1e mailing (is de voorloper/teaser) –2e mailing (hoofdmailing) 2)De reminder: –1e mailing (hoofdmailing)
OPL presentatie Word-probleem.
Workshop: Begrijpend lezen
Tekenen Kijk om je heen. Je komt het overal tegen!
De bijen verrichten heel veel werk. Ook voor de mens!
Afstudeerplan Zwaartepunt: lio stage
Decentralisatie en lokaal keuzes maken Linze Schaap.
1 | Afdeling Helmond Gemeenteraadsvergadering 4 november 2014 Bijdrage PvdA inzake besluitvorming over “De Ruit”
- De nieuwe Schooltv - Schooltv in de aardrijkskundeles
Kijkje in the Classroom
Aanpak problematisch gedrag
Model-leren.
Leren in de beroepspraktijk
Kijkje in the Classroom Een andere kijk op (hoger) onderwijs: Het huiswerk samen maken in de klas en het bestuderen van de theorie met ICT buiten de les.
Informeel Leren Hoe breng je dit in kaart? Door: Kathleen Schlusmans en Jo Boon.
Allard Kamphuisen Hado van Hasselt Wilco Broeders
Kom verder. Saxion. Minor Internet Marketing SEA | Les 5. Social Media II.
Dit is een puzzel om uw hersens eens goed te laten werken
Stoomcursus Zwolle. Agenda 1.Uw onderwijsvisie 2.Didactische uitgangspunten van Muiswerk 3.De Lerarenkamer 4.Voortgang monitoren, evalueren en bijsturen.
STURINGSMODEL WMO LELYSTAD
Virtual attraction Gastvrij met beacons en narrowcasting.
Thema 2. Met zilver bekleed Avraham de stoffenhandelaar was een goed mens. Hij stond altijd voor iedereen klaar. Totdat de zaken zo goed gingen dat.
Thema 4.
Formatief evalueren in grote groepen Desirée Joosten-ten Brinke Open Universiteit & Fontys lerarenopleiding Tilburg Zet svp uw GSM aan. Ga naar: b.socrative.com.
Henk Heurter Docent/trainer bij Station tot Station.
> Instagram URL. Instagram URL uitleg Door de opkomende social media kan het handig zijn social media links op uw website te (laten) plaatsen. Maar wat.
Thema 1 Studie en beroep in beeld Inhoud thema Taak 1 – Project Taak 2 – Werkplek in beeld brengen Taak 3 – Relatie studie en werkplek Centrale.
Komt de Heerbaan naar Nederland? Geraakt door een oude profetie
Via Invoegen | Koptekst en Voettekst invoegen Subafdeling|Titel van de presentatieVia Invoegen | Koptekst en Voettekst invoegen Subafdeling|Titel.
Leerproblemen oplossen = Het onderwijs verbeteren Prof. dr. Anna M.T. Bosman Directeur Onderwijsinstituut Pedagogische Wetenschappen en Onderwijskunde.
Boekstart in de kinderopvang: de monitor Naam Functie /telefoon Bibliotheek Helmond-Peel datum.
Leren lezen, spellen en rekenen. Vooral een kwestie van goed onderwijs
Piet Van Schuylenbergh
Pinterest URL >.
Titel van de presentatie
Inleiding Tekst Via Invoegen | Koptekst en Voettekst titel van de presentatie invoegen.
Leerlingenoverleg Gent
Inleiding Tekst Via Invoegen | Koptekst en Voettekst titel van de presentatie invoegen.
Praktijktoets bereidingstechnieken
3L week 16: ‘Wij kijken naar de natuur op tv’ © JL
Het gebruik van Eye Movement Modeling Examples (EMME) bij het Onderwijs in klassenmanagement Hans van ’t Zelfde a, Peter Verkoeijen a,b, Anita Heijltjes.
Inspiratiedag kinderopvang 2 april 2015
Het functioneren van een OC, nu en na de wetswijziging
Verlofmogelijkheden Voor loopbaan en profesionalisering
Leren lezen, spellen en rekenen. Vooral een kwestie van goed onderwijs
Waarom leerlingenparticipatie?
De toekomst van schools onderwijs vanuit pedagogisch perspectief
Onderhoud kunstgras Dit is de titelpagina van de presentatie.
Toekomst werkgroep OCMW’s centrumsteden
14 december 2017 Sanne Bekkenutte Remco Oudhoff
Inleiding Tekst Via Invoegen | Koptekst en Voettekst titel van de presentatie invoegen.
Inleiding Tekst Via Invoegen | Koptekst en Voettekst titel van de presentatie invoegen.
Verandering leidt tot beter sociaal werk. Of niet?
Inleiding Tekst Via Invoegen | Koptekst en Voettekst titel van de presentatie invoegen.
Observeren Les 7.
Transcript van de presentatie:

Via Invoegen | Koptekst en Voettekst invoegen Subafdeling<2spaties>|<2spaties>Titel van de presentatieVia Invoegen | Koptekst en Voettekst invoegen Subafdeling<2spaties>|<2spaties>Titel van de presentatie 1 Leren van Videovoorbeelden Tamara van Gog Faculteit Sociale Wetenschappen Departement Educatie en Pedagogiek Afdeling Educatie

Observationeel leren: Natuurlijk Effectief Efficiënt

Voorbeeldig Leren

Anjelo ‘Lil Demon’ Baligad Vertoonde zijn breakdance kunsten bij “Ellen” in Hij was toen 7…

Vormgeving van videovoorbeelden: Degene die voordoet in beeld?

Kijken naar gezicht van een spreker: Gullberg & Holmqvist, 2006 Live: 95,6% Monitor: 90,8%

Van Gog, Verveer & Verveer, 2014 Van Wermeskerken & Van Gog, subm.

Ouwehand, Van Gog, & Paas, in press

De aard van de taak Hoogerheide, Loyens, & Van Gog, 2014a

Conclusies: (gezicht van het) model wel/niet in beeld?  trekt de aandacht van de lerende, maar geen negatief effect op leerresultaat (zie ook Kizilcec, Bailenson, & Gomez, 2015) Bij ‘demonstratie’ mogelijk zelfs positief effect door ‘aandacht sturen’ Bij ‘lessituatie’ zorgt aanwijzen wel voor betere aandachtsverdeling; nog onduidelijk of dit een positief effect op het leerresultaat heeft

Leren door zelf uitleg te geven op video 2 mogelijke ‘routes’ naar positief effect op leren: -Andere studiestrategie? (teaching expectancy) -Of is het daadwerkelijk uitleggen belangrijk?

1 2 3 Uitleg intentie Toets intentie Uitleg intentie + Video Hoogerheide, Loyens, & Van Gog, 2014b Zie ook: Fiorella & Mayer, 2013, min.5 min.

1 2 3 Uitleg intentie Toets intentie Toets intentie + Schrijven Hoogerheide, Deijkers, Loyens, Heijltjes, & Van Gog, subm. 12 min.8 min. Uitleg intentie + Schrijven 4 = = =

1 2 3 Toets intentie Uitleg intentie + Video 12 min.6 min. Hoogerheide, Deijkers, Loyens, Heijltjes, & Van Gog, subm. Uitleg intentie + Schrijven

Dank u voor uw aandacht! Vidi