Procedurele adviesmodellen en het effect op de ontwikkeling van ‘self-assessment’ en taakselectie vaardigheden en domein- specifieke vaardigheden Bettine.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Optimalisatie van de stapgrootte in de Systematische Probleem Aanpak (SPA) in Competentie-gebaseerde Multimediale Practica (CMP’s) Rob Nadolski, Paul Kirschner,
Advertisements

4C/ID Gebruikersdag, 17 april 2012, Utrecht
De propedeuse: meer dan een eerste jaar
Vervolgbijeenkomst 2 Procesfasering bij Leren Leren.
Integraal Automotive Onderwijs Ellen Klatter Fontys, Pedagogisch Technische Hogeschool 11 september 2012 Opening onderwijsjaar AutomotiveCampusNL Helmond.
ICT voor Complex Leren Jeroen J.G. van Merriënboer
Biologieonderwijsconferentie | VAARDIG IN HET VMBO
Inleiding Regionale Stuurgroep
Kennisuitwisseling in LOK Landelijk onderwijsweb Kennistechnologie Evert van de Vrie Kennisuitwisseling in LOK Landelijk onderwijsweb Kennistechnologie.
LOK Landelijk Onderwijsweb Kennistechnologie LOK Landelijk Onderwijsweb Kennistechnologie.
4C-ID & Klinisch Redeneren
Workshop Onderzoeksontwerp
Onderzoek naar aspecten van EVC Congres Levenlang leren op een HOger plan! EVC in perspectief Desirée Joosten-ten Brinke, CELSTEC, Open Universiteit Nederland.
Amsterdam Airport Schiphol 1 Anne S. Helsdingen 1, Ludo W. van Meeuwen 1,3, Saskia Brand-Gruwel 1, Jeroen J.G. van Merriënboer 1,2, & Jeano J.P.R. de Bock.
ICT en ontwerpprincipes bij competentiegericht opleiden
Militaire beroep Divers voor wat betreft de functies
Jeroen van Merriënboer Themadag VOR-divisie ICT Saxion, Deventer, 19 januari 2006 Flexibilisering en de Paradox van de Keuze.
Welkom bij de presentatie van CodeMunity. Voorstellen Khai Pham Corné Strijkert Sebastiaan Wezenberg.
De Verpleegkundig specialist in de jeugdgezondheidszorg
Hoe geef je organisatie ontwikkeling echt vorm?
Wat is de meerwaarde van een elektronische leeromgeving?
Herman Gorter arbeidshygiënist/ veiligheidskundige
Uitstroomprofielen in het VSO ... en dan ?
Het ontwikkelen van een basiscursus door: Susan Aasman Martina Roepke.
Sociale vaardigheden in het basisonderwijs Werkgroep onderwijs.
Rookvrije school, educatie en rookvrije klassen Werkgroep onderwijs.
Begeleiding van experimenterende alcohol- en druggebruikende jongeren Werkgroep onderwijs, werkgroep gezondheidszorg en hulpverlening.
De Juryhandleiding De Juryhandleiding. Het concept  In de drumcorpsstyle gebaseerd op het Wat en Hoe  In showbandstyle:  GE – wat en hoe  Rest - uitvoering.
1 Workshop Werkdrukverkenner Marie-José van RijnMinisterie SZW Eric VerhoogABF Research.
BEOORDELINGSPORTFOLIO: MEER DAN PLUSSEN EN MINNEN
Taalportfolio Les 5, jaar 1, Zomer 2008 Afronding: beoordeling en publiceren tekst.
Zelfcontrole door agrarische bedrijven: samen beschouwd.
Kom verder. Saxion. Kijk op de praktijk! HSN- Brugge -15 november 2014 Maaike Vervoort.
Self-directed learning in het beroepsonderwijs Dr. Saskia Brand-Gruwel.
Een serious game voor rekenen op het MBO
EEN STERKE BASISVORMING VOOR DUURZAME KANSEN OP DE ARBEIDSMARKT Werkseminarie PAV – AKOV – 20/11/2014 Jeroen Lavrijsen HIVA – KU Leuven.
4C/ID Versie 2 Jeroen J.G. van Merriënboer
Vanuit de overzichtspagina voor de “goals” kan je dus verschillende instellingen bekijken, voorbeeld: revenu.
Valkuilen bij het ontwerpen volgens 4C/ID
Presentatie Fontys Pabo Limburg 30 november jaar 4C-ID model
sociaal pedagogisch hulpverlenen
Transport van stoffen Deze les leer je: – de stappen van wetenschappelijk onderzoek opzetten. – hoe transport van stoffen plaatsvindt in een vloeibaar.
De Invloed van Populaire leeftijdgenoten op de Bereidheid van Adolescenten om Alcohol te Drinken: Een Experimentele Chat Room Studie Hanneke Teunissen,
Leertaken ontwerpen voor het leren van informatievaardigheden in het hoger onderwijs Workshop 15 oktober 2010 Iwan Wopereis, CELSTEC, Open University of.
Bijeenkomst September 2015
SPH deeltijd jaar 2 onderzoeksvaardigheden.
Plancyclus, les 4  Actualiteit  Vragen naar aanleiding van vorige les  Vragen over hoofdstuk 4 en 5  Observeren met een plan; het verschil tussen observeren.
KEUZETHEMA: DIFFERENTIATIE Bijeenkomst
USER in CVA Zorg 5 november 2015 Teuni ten Brink, Marcel Post.
Ruimte voor begeleide onderwijstijd (bot) is beperkt. Te weinig keuzedelen die herkenbaar en uitvoerbaar zijn in de praktijk. Lage bereidheid van bedrijven.
Psychosociale behoeftepeiling versus aanbod van zorg aan adoptief-pleegkinderen met FAS(D) Margreet Wolthuis, student toegepaste psychologie.
ZORGPAD DIABETES GRAVIDARUM. De indeling in “preventiezorgpaden” -Random glucose -Leefstijl -Uitslag risicoselectie INTAKE / RISICOSELECTIE.
Amsterdam Airport Schiphol 1 Anne Helsdingen Saskia Brand-Gruwel CELSTEC, OUNL Jeroen van Merriënboer Universiteit Maastricht 26 juni 2009 Project Outreach.
Amsterdam Airport Schiphol 1 Ludo van Meeuwen 1,3, Saskia Brand-Gruwel 1, Jeroen van Merriënboer 1,2, & Jeano de Bock 3 1 Open University of the Netherlands,
Nieuwe gemeentelijke taken Sociaal Domein Wat is nieuw? Wat biedt en vraagt de gemeente?
Uitleg en vertaling naar uitwerking nieuw KD
Amsterdam Airport Schiphol 1 Miniconferentie 'Human factors in future ATM' 26 juni 2009 Shared Mental Models in ATC.
De ultieme flexicurity tool? Deeltijd-WW Dimitris Pavlopoulos (VU) Katja Chkalova (CBS en UvA)
Gebruikers- ondersteuning Monitoring Data- beheer Management- informatie Change support Tactisch support Strategisch support Management support Behoefte-
Krachtig ontwerpen op basis van gedegen onderzoek.
Belangrijkste conclusie impactstudies
Kwaliteit leerbedrijven
Effectief leesonderwijs voor en door docenten Nederlands Jacqueline Evers-Vermeul (UU) José van der Hoeven (CED-groep) Huub van den Bergh (UU) Montessori.
Tutorondersteuning bij Taakselecties
Ondersteunen van Zelfregulatie
Commissie voor vrijwilligerswerk
Taken en verantwoordelijkheden LOB-Specialist (decaan/LOB-coördinator)
“Uitleg analysemodel”
Scheikunde 1.5. Stoffen om ons heen (microniveau)
Natuurkunde 2.3. Elektriciteit en magnetisme 3.3. Straling
Transcript van de presentatie:

Procedurele adviesmodellen en het effect op de ontwikkeling van ‘self-assessment’ en taakselectie vaardigheden en domein- specifieke vaardigheden Bettine Taminiau, Gemma Corbalan en Jeroen van Merriënboer

Inhoud Aanleiding Onderzoeksvraag Taakselectie Cyclical models Ontwerp procedurele adviesmodellen

Taakselectie hoog medium laag hoog medium laag hoog medium laag student selecteert een taak Taak uitvoeren hoog medium laag hoog medium laag hoog medium laag student selecteert een taak Taak uitvoeren

Cyclical model Self-assessment Taakselectie Taakuitvoering Self-assessment met advies (score rubriek) Taakselectie met advies (wat voor soort taken er passend zijn voor selectie) Taakuitvoering