sociaal pedagogisch hulpverlenen hulpvraag definiëren spel en kunstzinnige en sportieve middelen in te zetten bij het werken met cliënten handelingsplan uitvoeren van geplande hulp evalueren hulpverlening
integratie door werken met de ‘hele taak’
integratie door werken met de ‘hele taak’ niet cgo: gecompartimentaliseerd, gefragmenteerd, weinig transfer
integratie door werken met de ‘hele taak’ niet cgo: gecompartimentaliseerd, gefragmenteerd, weinig transfer
integratie door werken met de ‘hele taak’ niet cgo: gecompartimentaliseerd, gefragmenteerd, weinig transfer cgo: authentieke beroepstaak geïntegreerd, samenhangend, transfer naar nieuwe taken
blauwdruk voor de training inleiding blauwdruk voor de training C FB Otec, Open Universiteit Nederland © 2002
C FB methodiek 4c-id 1 vaardigheden hierarchie analyseer niet terugkerende aspecten 5 mentale modellen 4 cognitieve strategieën analyseer terugkerende aspecten 8 benodigde kennis 7 regels C FB 2 sequentieer taakklassen 10 ontwerp deeltaak oefening 9 ontwerp jit informatie 3 ontwerp leertaken 6 ontwerp ondersteunende informatie Otec, Open Universiteit Nederland © 2002
Taakklassse x: …………………………………………………………………………………………………………. Leertaak 1 Leertaak 2 . Leertaak 3 Cognitieve feedback: Procedurele info bij leertaak 1: Procedurele info bij leertaak 2: Procedurele info bij leertaak 3: Deeltaakoefening x Ondersteunende informatie: