sociaal pedagogisch hulpverlenen

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
DAG VAN DE VAKDIDACTIEK Ijveren voor nijverheid!
Advertisements

CLIËNTPARTICIPATIE in de praktijk
GAMES in het onderwijs.
Optimalisatie van de stapgrootte in de Systematische Probleem Aanpak (SPA) in Competentie-gebaseerde Multimediale Practica (CMP’s) Rob Nadolski, Paul Kirschner,
BASISPRINCIPES 4C/ID Welkom!
Roundtable 8 Teach as you preach: training in toepassen van het 4C-ID model volgens het model Symposium 4C-ID IV, 14 april 2011, Utrecht Studiecentrum.
Vervolgbijeenkomst 1 Taken analyseren en ontwerpen
Workshop 4C-ID ontwerpmethodologie Studiedag Technische Bedrijfskunde
Symposium 4C-ID Model Van probleem naar uitvoerbare blauwdruk
Experimenteren met ict in het mbo Loek Nieuwenhuis, Irma van der Neut, Kirsten de Ries IVA, Tilburg University 23 april 2012.
ICT Bevordert Vroege Leesontwikkeling
RBVO, rekenbewust vakonderwijs rekenen in andere vakken
Een holistische benadering van instructieontwerp Liesbeth Kester
Academische vaardigheden als competentie binnen een bachelor programma. Hobbels en valkuilen van een op het 4C-ID model gebaseerd traject. Dr. H.Roebertsen.
ICT voor Complex Leren Jeroen J.G. van Merriënboer
4C-ID designers balanceren in historisch interieur
Probleem gestuurd onderwijs
Wetenschap en Praktijk
Grote visite Optimale patiëntenzorg en/of Optimaal middel bij invulling van het individueel opleidingsplan.
4C-ID & Klinisch Redeneren
SYMPOSIUM 4C-ID Open Universiteit 12 april 2013
Leren en instructie met ICT
ICT en ontwerpprincipes bij competentiegericht opleiden
Visionen für die Betriebliche Weiterbildung page 1.
Militaire beroep Divers voor wat betreft de functies
Jeroen van Merriënboer Themadag VOR-divisie ICT Saxion, Deventer, 19 januari 2006 Flexibilisering en de Paradox van de Keuze.
Inzicht Resultaten KNAW rapport. Druk op scholen door maatschappelijke ontwikkelingen. Leraar komt onvoldoende toe aan pedagogische taak. Te weinig ‘time.
Unie van Waterschappen DE ABM: VAN BOEMELTREIN…...
ICT-competenties SEPTEMBER 2007
De centrale doelstelling blijft: COMMUNICEREN. kennis (weten dat) vaardigheden (weten hoe, waar, wanneer,waarom) interculturele competentie: = vaardig.
Geïntegreerd werken aan de ICT-eindtermen binnen muzische vorming.
Integraal onderdeel van Project 3: Leven en geld Cohort Schuldhulpverlening.
WELKOM Wat brengt je hier ? Wat verwacht je hier te horen ? Wat verwacht je hier te halen?
Opleiding Fysiotherapie
Uitdagingen in de 21-ste eeuw
Samenwerken Werken in Teams.
Guy Janssens Een van de leukste cursussen die ik bij de Open Universiteit gevolgd heb! Guy Janssens
Evaluatie Leerlijnen.
4C/ID Versie 2 Jeroen J.G. van Merriënboer
» Als het gaat om octrooien Ontwerp Interne Opleiding Technisch Adviseurs NL Octrooicentrum 4C-ID Symposium 2010 Dr. Rutger Boers Open Universiteit Utrecht,
De puzzel past steeds beter
Valkuilen bij het ontwerpen volgens 4C/ID
Presentatie Fontys Pabo Limburg 30 november jaar 4C-ID model
Leertaken ontwerpen voor het leren van informatievaardigheden in het hoger onderwijs Workshop 15 oktober 2010 Iwan Wopereis, CELSTEC, Open University of.
Competenties SLC week 3 DSR1.
Verkeersborden leren hoe werkt dat?
Administratie inrichten Van bouwstenen tot instructie schrijven.
Deskundigheidsbevordering leerkrachten: signalen herkennen en bespreken.
Visie Blended leren Blended leren is een doordachte integratie van face-to-face onderwijs met e-leren.
Slimmer organiseren Evalien Verschuren, Bonnie Visser Haike Jacobs, Ellen Loykens CJG Beijum, Molendrift.
VAKDIDACTIEK PEDAGOGIEK Bijeenkomst 2.1 Kopopleiding – Vakdidactiek Docent: Sanne van Kessel.
Uitleg en vertaling naar uitwerking nieuw KD
Zelfsturend leren wordt je aangeleerd!
Klinisch redeneren en evidence-based practice
Doelen behalen met activiteiten
Introductie Daan Haeyen
Het 24 spel.
Nelleke Gruijters Paul Ram
Ondersteunen van Zelfregulatie
Twee in Een Kick-off online masterclass van de Open Universiteit
Ontwerpen van een leerlijn voor zelfstandig leren en werken
Geïntegreerd breed onthaal
Zo gaan Roos en Tom met elkaar om
Ontwerpen van een leerlijn voor zelfstandig leren en werken
Leerplan Toegepaste informatica 3e graad Boekhouden-informatica tso
Zo gaan Sarah en Jerom met elkaar om
lokale autonome vrijwilligersverenigingen (nu 38)
Angerenstein: Methodiek en begeleiden Thema: 11
Methodiek en Begeleiden Didactiek aan de basis
Transcript van de presentatie:

sociaal pedagogisch hulpverlenen hulpvraag definiëren spel en kunstzinnige en sportieve middelen in te zetten bij het werken met cliënten handelingsplan uitvoeren van geplande hulp evalueren hulpverlening

integratie door werken met de ‘hele taak’

integratie door werken met de ‘hele taak’ niet cgo: gecompartimentaliseerd, gefragmenteerd, weinig transfer

integratie door werken met de ‘hele taak’ niet cgo: gecompartimentaliseerd, gefragmenteerd, weinig transfer

integratie door werken met de ‘hele taak’ niet cgo: gecompartimentaliseerd, gefragmenteerd, weinig transfer cgo: authentieke beroepstaak geïntegreerd, samenhangend, transfer naar nieuwe taken

blauwdruk voor de training inleiding blauwdruk voor de training C FB Otec, Open Universiteit Nederland © 2002

C FB methodiek 4c-id 1 vaardigheden hierarchie analyseer niet terugkerende aspecten 5 mentale modellen 4 cognitieve strategieën analyseer terugkerende aspecten 8 benodigde kennis 7 regels C FB 2 sequentieer taakklassen 10 ontwerp deeltaak oefening 9 ontwerp jit informatie 3 ontwerp leertaken 6 ontwerp ondersteunende informatie Otec, Open Universiteit Nederland © 2002

Taakklassse x: …………………………………………………………………………………………………………. Leertaak 1 Leertaak 2 . Leertaak 3 Cognitieve feedback: Procedurele info bij leertaak 1: Procedurele info bij leertaak 2: Procedurele info bij leertaak 3: Deeltaakoefening x Ondersteunende informatie: