Talentontwikkeling op het HWC Iets kunnen en iets willen

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Voorblad 2: Watermerk Typ hier de titel. Legitimering 1919 School en kindertuinen wil de jeugd nader brengen tot de natuur en daardoor tot het leven zelf.
Advertisements

Welkom op de Julianaschool
LOB-middag Haaglanden
U-Talent Academie OP SCHOOL EN DE UNIVERSITEIT
Wie is aan zet ? - 1 jaar BYOD op het Liemers. Stand van zaken: – Devices mógen: iedereen weet dat – Regels hanteren ? – Neemt het aantal devices toe.
Workshop creatief brainstormen
Technologie en Commercie Meisjes in de techniek Augustinus college A.H. Jonker.
Vakwedstrijden en onderwijs VECON Businessschool.
Waarnemen Realiseren Begrijpen Plannen leerlingen docenten ouders
Wensen Van het 6de leerjaar.
Hulpwerkwoorden can must may etc.
Refrein De Hogeschool van Amsterdam, Is ambitieus ten aanzien van het koesteren van jong talent. Wij gaan voor de student Betrokken bij de maatschappij.
Thema voor vanavond is Gods leiding in ons leven en kiezen
Professionele Ruimte in het HBO: een zaak van iedereen Wouter van der Schaaf (AOB) José Mens (Windesheim) Dag van de kennisuitwisseling - 19 januari 2010.
Hoe kunnen we een lerende eigenaar maken van zijn eigen ontwikkeling?
Grammar Chapter 3 – G1 If en When.
Imagine there’s no heaven,it’s easy if you try Stel je voor dat er geen hemel is, het is gemakkelijk als je het probeert.
REGIELIJN Politieonderwijs 2.0
...heet u graag welkom! Graag uw aandacht voor het First ID Project.
First ID project Hervormd Lyceum West Uitleg van het project aan de hand van de volgende vragen: Waarom, Wie, Wat, Hoe, Waar, Wanneer.
Chapter 3 Hot off the press
Vragen stellen Vormen van ‘to be’ kunnen de enige werkwoorden in de vraagzin zijn. Ben ik je beste vriend? Am I your best friend?
Symposium Differentiatie
Keuze van de VMBO leerling
De zin van een SOP 14 oktober 2014 Dick Rasenberg.
De oplossing optellen oefenen doorwerken verbeteren de oefening het huiswerk verkeerd.
AUDACITY If you can dream it, you can do it! Stephen Hargreaves, MA Lector-onderzoeker onderwijsvernieuwing en didactiek februari 2014.
U-Talent Academie OP SCHOOL EN DE UNIVERSITEIT
International Business College Iets voor uw zoon/dochter?
Dare to discover, … de wereld om je heen! Dare to be you, … durf jezelf te zijn! Dare to be a winner, … zet je talenten in! 1.
Monday, 30 March 2015 maandag 30 maart 2015 Leonard Cohen is still on stage This must be a miracle at his age I’m sure that you like this song Enjoy.
MUURTJE BOUWEN. Muurtje bouwen Welke houding is nodig om de studie succesvol te doorlopen? Groepen van 5 of 6 Kies 12 bouwstenen Bouw muurtje met drie.
Voorwaarden voor samentrekken: 1) Samengetrokken deel moet dezelfde betekenis hebben; 2) De vorm en plaats van het samengetrokken deel t.o.v. de PV moet.
De aktieve tijd Nehalennia VMBO 2 M. Jeras.  I sit in the classroom  Of:  I am sitting in the classroom.
Loopbaan oriëntatie en begeleiding
Dare to discover, … de wereld om je heen! Dare to be you, … durf jezelf te zijn! Dare to be a winner, … zet je talenten in! 1.
Present Simple Tegenwoordige Tijd.  Om aan te geven dat iets nu een gewoonte is. Er zijn een aantal woorden die aangeven dat het om een gewoonte gaat.
International Business College Iets voor jou! Voorlichting VMBO 3/4 Januari 2015.
WAT maakt ons UNIEK?. We houden van aanpakken! We leren door gewoon te doen de praktijk We houden niet van boeken We zijn schatten We willen graag nu.
Talentgerichte en betekenisvolle gespreksvoering met leerlingen
Als je nog geen idee hebt …
Talentontwikkeling met keuzeopdrachten natuurkunde Ton van der Valk & Florine Meijer.
HE, BAH, WEER HUISWERK! WAT VOOR HUISWERK KRIJGEN DE KINDEREN BIJ ONS IN DE BOVENBOUW EN HOE GEBRUIKEN WE EEN AGENDA IN GROEP 8.
Learning community van en voor scholen Activiteiten Inventarisatie van aanbod Inventarisatie van behoefte Verbinden initiatieven/partijen Opzetten van.
Ze kunnen het omdat jij dat denkt Workshop groeigericht feedback geven
First ID project Samen werken aan een veilige omgeving Kartrekkers Opleiding.
KENNISATELIER: MOTIVATIE Bijeenkomst
Friesland,Kop van Overijssel & Noordoostpolder Kwartiermakers po Anke Postma en Jimke Nicolai & Kwartiermaker vo Margriet Buwalda.
ADV Pedagogische en educatieve dienstverlening De blik van de leerkracht kijk, luister, ontdek en zie de talenten! ADV.
Talentontwikkeling “Zoek en vind het talent van ieder kind”
Allesvoorengels.nl. 1. Wat betekenen de werkwoorden (to) be en can? 2. Hoe maak je korte antwoorden met (to) be en can? 3. Oefeningen allesvoorengels.nl.
U-Talent Academie OP SCHOOL EN DE UNIVERSITEIT
Loopbaancompetenties
23 maart 2017 profilering.
Zelfvertrouwen en eigen verantwoordelijkheid?
Zelfvertrouwen en eigen verantwoordelijkheid?
IMAGINE John Lennon.
LIGHT & CHILDREN LICHT & KINDEREN
Dimensies van Discipelschap
Mijn visie op onderwijs
Verlangen naar God Longing for God
Welkom op de voorlichtingsavond voor TTO en Gymnasium
Visie anders leren Ieder kind ontwikkelt zich optimaal als persoon & cognitief. Vanuit deze visie zijn we gestart met ‘anders leren’, gericht op onderwijs.
Een beetje menselijk doen, graag!
Modderdorp UNPLUGGED Bron: csunplugged.org.
Rekenen in andere vakken
IMAGINE John Lennon.
IMAGINE John Lennon.
Working in Europe to Connect Talent Development in Higher Education
IMAGINE John Lennon.
Transcript van de presentatie:

Talentontwikkeling op het HWC Iets kunnen en iets willen 12-03-2015 Harold Tennekes, conrector onderwijs & Derek van Essen, Eca: talentontwikkeling, internationalisering een school waar iedereen gelijk is, maar niemand hetzelfde

een school waar iedereen gelijk is, maar niemand hetzelfde Michael Jordan Waar ben je steengoed in? Hoe komt dat? Wat is talent? een school waar iedereen gelijk is, maar niemand hetzelfde SportMindset – De Basis van Talentontwikkeling

een school waar iedereen gelijk is, maar niemand hetzelfde SportMindset – De Basis van Talentontwikkeling

een school waar iedereen gelijk is, maar niemand hetzelfde Wat is talent? Talent = Aanleg x Leervermogen Aanleg: aangeboren Leervermogen: leren, ontwikkelen, trainen, oefenen, fouten maken, oplossingen ontdekken. een school waar iedereen gelijk is, maar niemand hetzelfde SportMindset – De Basis van Talentontwikkeling

een school waar iedereen gelijk is, maar niemand hetzelfde Ontdekken DOEL: Bewust worden van je overtuigingen over talent, groei en ontwikkeling. een school waar iedereen gelijk is, maar niemand hetzelfde SportMindset – De Basis van Talentontwikkeling

een school waar iedereen gelijk is, maar niemand hetzelfde Ontwikkelen een school waar iedereen gelijk is, maar niemand hetzelfde

een school waar iedereen gelijk is, maar niemand hetzelfde Groeimindset Bart Heuvingh Sportmindset.nl ‘’Blauwe Leerlingen’’ Austin’s Butterfly een school waar iedereen gelijk is, maar niemand hetzelfde

Regieversterkend handelen Elena Carmona van Loon Regieversterkendhandelen.nl Regiefuncties: Taalbeheersing Geheugen Motoriek Perceptie Zelfcontrole Geweten Oriëntatie in tijd en ruimte Leer leerlingen zelf te benoemen wat ze nodig hebben een school waar iedereen gelijk is, maar niemand hetzelfde SportMindset – De Basis van Talentontwikkeling

een school waar iedereen gelijk is, maar niemand hetzelfde Schoolpraktijk Negeren vs. van leren een school waar iedereen gelijk is, maar niemand hetzelfde SportMindset – De Basis van Talentontwikkeling

Driehoeksgesprekken Leerling bereidt het gesprek voor door het maken van een portfolio Leerling neemt zoveel mogelijk de leiding tijdens het gesprek Leerling schrijft een verslag van het gesprek een school waar iedereen gelijk is, maar niemand hetzelfde SportMindset – De Basis van Talentontwikkeling

een school waar iedereen gelijk is, maar niemand hetzelfde docent leerling leerling leerling docent een school waar iedereen gelijk is, maar niemand hetzelfde SportMindset – De Basis van Talentontwikkeling

een school waar iedereen gelijk is, maar niemand hetzelfde Wereldgericht een school waar iedereen gelijk is, maar niemand hetzelfde SportMindset – De Basis van Talentontwikkeling

een school waar iedereen gelijk is, maar niemand hetzelfde Inspiratie? ‘’If it is not right you can make more drafts to make it better’’ een school waar iedereen gelijk is, maar niemand hetzelfde