Steven van Belleghem
- Inspirator bij B-Conversational - Frequente spreker op congressen en binnen bedrijven. - Business coach en geeft advies omtrent de ideeën in zijn twee boeken - Deeltijds professor aan de Vlerick Business school - Managing partner van een marketing research bureau.
Introductie Wereld is structureel veranderd De eerste stappen van bedrijven Gebruik van media Bedrijven moeten nog meer groeien Medewerkers staan mijlenver van hun klanten Bedrijven nemen beslissingen voor zichzelf
Introductie De Conversation Company - Positieve Bedrijfscultuur - Zich slim inzetten op Social media - Gebruik maken van de 4 C’s Om zo; Conversatiepotentieel optimaliseren
De Conversation Company - Dagelijks zijn er miljarden conversaties - De opinie en het koopgedrag van de consument worden beïnvloed. - Informatie over merken / bedrijven is gemakkelijk te vinden - Klanten willen graag samenwerken met bedrijven - Bedrijf wordt succesvol als de juiste mensen erover praten
Conversatiepotentieel optimaliseren Positieve Bedrijfscultuur Verteld wat het bedrijf verkoopt en waar het bedrijf voor staat. De bedrijfscultuur heeft een positieve impact op de prestaties en productiviteit van de medewerkers. De gehele bedrijfscultuur moet erop gericht zijn om op een open en positieve manier met klanten en afnemers om te gaan. Cultuur, mensen en social media
Mensen Samen wordt er meer bereikt. Zet daarom als bedrijf de deur naar de klanten open en zorg dat de klanten in de wij-vorm gaan praten. - Het bedrijf moet zo ver durven gaan dat het de consument bij alle aspecten van het bedrijf betrekt. - Als je hier als bedrijf gebruik van maakt is er een grote kans dat het nieuwe product een succes wordt. Cultuur, mensen en social media Conversatiepotentieel optimaliseren
Social Media Social media is de ideale weg om de bedrijfscultuur en de verhalen over het bedrijf op grote schaal te verspreiden. Bovendien gebruiken steeds meer mensen socialenetwerksites om zich te linken met merken. Cultuur, mensen en social media Conversatiepotentieel optimaliseren
De Conversation Company Het managen van social media door: Bereik opbouwen Structurele samenwerking met de markt op te zetten
De 4 C’s Om de Conversation Company op te bouwen 4 pijlers managen -Customer experience -Conversaties -Content -Collaboratie (klanten, medewerkers, leveranciers)
De Conversation Company Hoe wordt je als bedrijf een Conversation Company -Stap 1: Opbouwen van kennis -Stap 2: Pilotprojecten -Stap 3: Integratie en hefboomeffecten