Steven van Belleghem. - Inspirator bij B-Conversational - Frequente spreker op congressen en binnen bedrijven. - Business coach en geeft advies omtrent.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
De conversation manager. Jef Claes. WOM • Massacommunicatie + WOM – Consument beïnvloed mekaars koopgedrag – 20 ste  21 ste eeuw • Internet (overtippingpoint.
Advertisements

De ideeën van Kaplan & Norton over de Balanced Scorecard
Wat is strategisch leren?
Business mapping Business model canvas.
All Media are SOCIAL Eenleven zonder media, is dat mogelijk? Media spelen een belangrijke rol in ons sociale leven en zijn een primaire levensbehoefte.
© ReputatieKoning.nl. The Online Marketing Game Has Just Changed Your Company Name / Branding.
Pieters Marketing Advies 1 Brand Positioning Statement Pieters Marketing Advies Henk Pieters Amersfoort, september 2009.
Het bereiken en vasthouden van de verzekeringsconsument Prof.dr. Ed Peelen.
Delen van kennis Interactie Social Media TED Print 2.0 De trend 2.0 Print Het Concept Duurzame verandering.
Games in marketing. Hoe kunnen games uw marketingstrategie naar een hoger plan tillen?
Blue Turtle Business Partners Samen bouwen aan een sterkere en betere onderneming.
SOCIAL MEDIA EN DE BESTUURDER 2 oktober Wildeman #VvG2012
CRM vs SCRM Yana Callaert – 3 MAS. Marketing Bij traditionele marketing verloopt de communicatie vooral in één richting; het bedrijf adverteert en de.
Infografiek: vergelijken van (S)CRM apps Lien Vandervelde – 3EPM2.
Paragraaf 3+4. Hoe kan het dat je besluit een nieuwe telefoon te kopen?  De mening van vrienden en familie  De eigen smaak en leeftijd  De financiële.
Marketing presentatie
PRESENTATIE: IRIS KUSTER EN MARTE TRA DATUM: 22 OKTOBER 2009 Wat Zou Google Doen?
Communicatie, enkele spelregels Marc Michils CEO Quattro Saatchi & Saatchi.
De klant is koningin Power to Mothers: De klant is ‘ koningin ’ Edwin van Teijlingen Reader in Public Health, University of Aberdeen & Visiting Professor,
De Marketingroute In vijf stappen naar succes. Thema marketing leeft bij veel ondernemers Project De ToekomstBedrijven: 1281 termen COMMERCIEEL bij 774.
© de vries business consultancy, 2008
Business Marketing Management
Social media Gemaakt door: Hassie en Sanne. 1.De rol van social media in marketing & internetstrategie De rol van social media in marketing & internetstrategie.
Sjiera de Vries Lector Sociale Innovatie en Verscheidenheid Sociale Innovatie.
Wouter Mennen & Paul van Ulft
Social Media Door Dyonne en Yanthe
Inbound Marketing Plan
WORKSHOP MARKETING VOOR STARTERS. Agenda: 1………………………………………. 2………………………………………. 3………………………………………. 4………………………………………. 1. WIE IS FREEK? 2. DE BASIS VAN JE.
Visie & Strategie.
Marketing H1 Marketing Junior Accountmanager.
Social media presentatie
Marketing H2 Marketingmix Junior Accountmanager.
Hoofdstuk 1 Lisa & Janne.  Draait om klanten  Opbouwen van klantenrelaties op basis van klantwaarde en klanttevredenheid.  Klanten behoeften bevredigen.
Oktober 2004 Core Course Information Management dag 2 Agenda.
Commercieel beleid en recht
4. Online strategie Internet scorecard
Conversation Company Jacky Aerts, Jolijn Akkerman, Isabella Elzinga.
Ramòn Janssen –H4B Niels Killaars –H4B © RJNK. 1: Wat is Social Media? 2: De rol van social media in marketing & internetstrategie 3: De sterke punten.
Social media.
O PLEIDING Communicatie voor woonzorgcentra Kortrijk, 10 november 2015.
 A-94 A-94.
Met talenten werken in je team Een werkwinkel voor Zin?Ja! Guy Geerens
O PLEIDING Communicatie voor VAPH-voorzieningen Gent, 26 november 2015.
Beleving en consumenten gedrag
Door Dave Lenssen. Social Media  Social media is een verzamelnaam voor alle internet-toepassingen waarmee het mogelijk is om informatie met elkaar te.
50.
HET MERK DEN HAAG SESSIE CITYBRANDING MEET&SHARE 10 NOVEMBER.
MIJN WEBSHOP YANAH PRUYM, MEB D. HOME PAGINA
Werkgroep Communicatie/BioPassie Willemien van den Broek, WB.. Stylist Food Henk Gerben, consument Evelyn Muller, Estafette/Odin Daniëlle Schols, projectmanager.
Waarom? Iedereen heeft sterke en zwakke punten. Met je sterke punten kun je heel ver komen en het is dan ook van belang om deze in te zetten.
1. Strategische componenten Wat bouwen we op? Waarom bestaat Riwal? Onze overtuigingen en principes Hoe boeken we in de loop der jaren succes? 2 Visie.
Netwerkmarketing Hoe vindt je nieuwe klanten? In deze training 1.Je 100+ lijst 2.Je dagelijkse bezigheden 3.Verandering van denken.
Marktonderzoek Zonder inzicht in het gedrag van de klanten/markt kan er geen marketingbeleid gevoerd worden.
LET’s get Social.
Opleiding Communicatie voor woonzorgcentra
Succesfactoren voor werk Motivatie, kennis en vaardigheden
Paragraaf 2.3 Wat willen zij dat je koopt?.
Mark: Goedemiddag allemaal, bedankt voor jullie komst naar onze presentatiesessie over het B2B Marketing Trendrapport 2017.
Content Marketing Wat is het? Voorbeelden Hoe pak je het aan?
Les 1: Brainstorm en kennismaken
Marketing as a service ‘Hoe ziet de klantreis voor onze verschillende klanten eruit?’ Hoe wordt touchpoint ‘formulieren’ ervaren? ‘Zijn de formulieren.
Plant & Business Mbo 3 – 4 3 jarige opleiding.
Waarom HR en Marketing moeten blenden
OPENINGSCASE: PNC-banken en enterprisetoepassingen
Hoofdstuk 8 De juiste marketingmix
Hoofdstuk 4 Hoe presenteer ik me in de markt?
Wij zijn ‘One PPG’ Ons doel We protect and beautify the world
Hoofdstuk 6 Gezocht: leuke, betrouwbare klanten
Nederland Filantropieland
Transcript van de presentatie:

Steven van Belleghem

- Inspirator bij B-Conversational - Frequente spreker op congressen en binnen bedrijven. - Business coach en geeft advies omtrent de ideeën in zijn twee boeken - Deeltijds professor aan de Vlerick Business school - Managing partner van een marketing research bureau.

Introductie  Wereld is structureel veranderd  De eerste stappen van bedrijven  Gebruik van media  Bedrijven moeten nog meer groeien  Medewerkers staan mijlenver van hun klanten  Bedrijven nemen beslissingen voor zichzelf

Introductie De Conversation Company - Positieve Bedrijfscultuur - Zich slim inzetten op Social media - Gebruik maken van de 4 C’s Om zo; Conversatiepotentieel optimaliseren

De Conversation Company - Dagelijks zijn er miljarden conversaties - De opinie en het koopgedrag van de consument worden beïnvloed. - Informatie over merken / bedrijven is gemakkelijk te vinden - Klanten willen graag samenwerken met bedrijven - Bedrijf wordt succesvol als de juiste mensen erover praten

Conversatiepotentieel optimaliseren Positieve Bedrijfscultuur Verteld wat het bedrijf verkoopt en waar het bedrijf voor staat. De bedrijfscultuur heeft een positieve impact op de prestaties en productiviteit van de medewerkers. De gehele bedrijfscultuur moet erop gericht zijn om op een open en positieve manier met klanten en afnemers om te gaan.  Cultuur, mensen en social media

Mensen Samen wordt er meer bereikt. Zet daarom als bedrijf de deur naar de klanten open en zorg dat de klanten in de wij-vorm gaan praten. - Het bedrijf moet zo ver durven gaan dat het de consument bij alle aspecten van het bedrijf betrekt. - Als je hier als bedrijf gebruik van maakt is er een grote kans dat het nieuwe product een succes wordt.  Cultuur, mensen en social media Conversatiepotentieel optimaliseren

Social Media Social media is de ideale weg om de bedrijfscultuur en de verhalen over het bedrijf op grote schaal te verspreiden. Bovendien gebruiken steeds meer mensen socialenetwerksites om zich te linken met merken.  Cultuur, mensen en social media Conversatiepotentieel optimaliseren

De Conversation Company Het managen van social media door:  Bereik opbouwen  Structurele samenwerking met de markt op te zetten

De 4 C’s Om de Conversation Company op te bouwen 4 pijlers managen -Customer experience -Conversaties -Content -Collaboratie (klanten, medewerkers, leveranciers)

De Conversation Company Hoe wordt je als bedrijf een Conversation Company -Stap 1: Opbouwen van kennis -Stap 2: Pilotprojecten -Stap 3: Integratie en hefboomeffecten