Social Media – Topic 1 Originalosboys. Wat is Social Media Verzamelbegrip Het ontstaan van Social Media Invloeden van Social Media.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Presentatie Van ons.
Advertisements

Woensdag, 27 juni 2007 Presentatie Snakeware New Media / MerkMakers Nieuwe Media.
Billboard.com Wat zijn de trends op de website
Welk effect heeft uw Website? Gerard Duursma Online Marketeer linkedin.com/in/bonopoly.
Marnix Suilen – Niek Giesen – Noes Aaltink – Ties Liedekerken
Soorten bedrijven & hoofdzuilen internetmarketing
Internettoepassingen waarmee we niet (zo) bekend zijn
Topic 1: Social Media Innovative Generations © Innovative Generations.
Social media voor (ouderen)organisaties Scholingsochtend SBOG ‘Kennismaken met social media’ Maandag 5 maart 2012.
- - - Social Media.
Presentatie nieuwe media
De gekte voorbij Clientgestuurd de markt op Workshop Opdrachten verwerven in pyjama? Scip-Conferentie
Hoe kan het jou veranderen?
Marketing & Communicatie Barry Jung & Alexander van der Mije.
Voorbereiden van de stage/sollicitatie mede met behulp van internet.
1 Weblogs, RSS en tweets zoeken Jeroen Bosman VOGIN, 20 mei 2010 Wageningen.
Nieuw relatiemanagement, SCRM
PRESENTATIE: IRIS KUSTER EN MARTE TRA DATUM: 22 OKTOBER 2009 Wat Zou Google Doen?
S OCIALE M EDIA Joke Hoogendijk Maart SOCIALE MEDIA: WAT IS DAT? Social media is een verzamelnaam voor alle internettoepassingen waarmee het mogelijk.
Woensdagochtend presentaties 2012/2013 Woensdag 17 oktober 2012 Overzicht Sociale Media.
1 realtime and social: blogs & tweets, FB & G+ Jeroen Bosman VOGIN, 17 november 2011 Wageningen.
Social Media Les 4: Content (1) Kansen voor kleine bedrijven met kleine marketingbudgetten.
Social Media Revolutie. Welke logo’s ken je niet?
1 Social Media in de klas Film gebruik social media onderwijs 18 januari 2011.
Social Media. Vormen:  Fotosites: Fickr, Picasa, PhotobucketFickrPicasaPhotobucket  Microblogs: TwitterTwitter  Social Bookmarking: deliciousdelicious.
Social Media.
Social media Gemaakt door: Hassie en Sanne. 1.De rol van social media in marketing & internetstrategie De rol van social media in marketing & internetstrategie.
SOCIALMEDIA X. TOPIC 1 SOCIALMEDIA X SocialMedia Mening ? X.
Wouter Mennen & Paul van Ulft
Social Media Door Dyonne en Yanthe
 Facebook pagina (219 likes)  Hyves pagina  LinkedIn  Twitter (1617 volgers)  Youtube.
Social Media Fleur van Scharenburg 1. Opzet voor vanavond Snelcursus Social Media Social Media gebruiken 2.
Door Oscar & Jochem Door Oscar & Jochem.
Wat is Social Media? Verzamelnaam voor alle internet toepassingen waarmee het mogelijk is om informatie met elkaar te delen: Tekst (nieuws, artikelen)
Social Media Les 5: Content (1) Kansen voor kleine bedrijven met kleine marketingbudgetten.
Kennismanagement & Sociale media
Een expeditie waarin Social Media worden ingezet om U beter te presenteren EN gevonden te worden.
Made by: BadBoysBroekhin
Ismay Sonnemans & Khedy Gorissen
Sociale media in de zorg Regionale Nascholing Intensive Care 26 maart 2015.
OMAR EZZAT SHALAAN & SALAHEddine aithakki
Spaar ze allemaal, want jou sparen ze niet! Mike Wolffgramm & Jesse Holle Klas: Blauw.
Een nieuwe arbeidsmarkt Social media Marcel Burger van Burger Support.
SOCIAL MEDIA KoenLouisInformatics. INHOUD INTRODUCTIE VERSCHILLENDE SOCIAL MEDIA MARKETING EN INTERNETSTRATEGIE STERKE KANTEN ZWAKKE KANTEN CONCLUSIE.
Social Media 1 maart 2011 Vissen in je netwerkvijver.
Politiek 2.0 Obamanomics. Obama for America Acquisition Activation Advocacy.
Iedereen gebruikt social media.
Social media.
SOCIAL MEDIA De rol van social media in marketing & internetstrategie
Door Dave Lenssen. Social Media  Social media is een verzamelnaam voor alle internet-toepassingen waarmee het mogelijk is om informatie met elkaar te.
Social media. Agenda Over ons Facebook Twitter Linkedin Instagram.
Sociale Media als hulpmiddel voor communicatie binnen en buiten de Reuzenfederatie.
Profileren via sociale media Anita Boerema. Sociale media is een verzamelbegrip voor online platformen waar de gebruikers, zonder of met minimale tussenkomst.
Sociale media bij HR & jobs
De sociale sportvereniging op internet Janne Kuipers
Social media: Digitaal gereedschap om samenwerking te ondersteunen Adri Verhoosel, Leer- en innovatiecentrum.
Verkoop en advies Hoofdstuk 6 Reclame en sociale media.
1. Stap 1 Samenstellen portfolio 2. Stap 2 Samenstellen netwerk 3. Stap 3 Social Media selecteren 4. Stap 4 Aanmaken profielen 5. Stap 5 Optimaliseren.
Ara & Social Media.... Debriefing Probleemstelling 1.Hoe zou social media effectief ingezet kunnen worden voor ARA als merk? 2.Welke netwerken zijn voor.
Sociale Media in de toeristische sector Bijeenkomst Blauwe Lint
Social media Namen: Leigh Cairo & Savannah Esajas Klas: 4FD
Inleidende Module Waarom Web 2
Media is er altijd en overal
Oud klantenbestand Weinig nieuwe klanten
Sociale media omdat wij met dit project bezig zijn moeten we hier eerst een werkstuk over maken en daarna een PowerPoint over maken aan de hand van dit.
Social media Door: Eloise Post Docent: E. Louisse
Minor Digital Marketing
Hoofdstuk 6 Gezocht: leuke, betrouwbare klanten
Hoofdstuk 6 Reclame en sociale media
Doelen, verlangens, behoeftes en drijfveren
Transcript van de presentatie:

Social Media – Topic 1 Originalosboys

Wat is Social Media Verzamelbegrip Het ontstaan van Social Media Invloeden van Social Media

Voorbeelden van Social Media Fotosites: Flickr, Photobucket, deviantArt Microblogs: Twitter Social Networking: Facebook, Myspace, Google+, Hyves(NL) Weblogs: Wordpress, Blogger.com Videosites: YouTube, Vimeo, Dailymotion Werk-gerelateerd: Linkedin

Marketing en strategie Onderlinge concurrentie Marketing, reclame voor populariteit Toetredingsdrempels Strategieën om opbrengsten te genereren

Het maken van keuzes Elk sociaal netwerk heeft een eigen doelgroep Doelgroepen bestaan omdat het concurreren makkelijker gaat Het vinden van de juiste personen is hierdoor makkelijker Privé/Zakelijk gescheiden

Voorbeeld: Hyves Kerndoelgroep: Nederlanders Omdat het moeilijk is om te concurreren met sociale netwerken over de hele wereld – Facebook/MySpace Marketingmiddelen: Het verkopen van advertenties / lidmaatschappen (privileges)

Positieve aspecten Social Media Ontmoeten van nieuwe personen of het vinden van oude bekenden Kan gebruikt worden als middel voor bedrijven om reclame te maken Up-to-date blijven met het nieuws en actuele zaken

Negatieve aspecten Social Media Kan af en toe te commercieel georiënteerd zijn Schading van privacy – veel mensen hebben toegang tot jou informatie De verspreidde informatie is niet altijd betrouwbaar