Social Media – Topic 1 Originalosboys
Wat is Social Media Verzamelbegrip Het ontstaan van Social Media Invloeden van Social Media
Voorbeelden van Social Media Fotosites: Flickr, Photobucket, deviantArt Microblogs: Twitter Social Networking: Facebook, Myspace, Google+, Hyves(NL) Weblogs: Wordpress, Blogger.com Videosites: YouTube, Vimeo, Dailymotion Werk-gerelateerd: Linkedin
Marketing en strategie Onderlinge concurrentie Marketing, reclame voor populariteit Toetredingsdrempels Strategieën om opbrengsten te genereren
Het maken van keuzes Elk sociaal netwerk heeft een eigen doelgroep Doelgroepen bestaan omdat het concurreren makkelijker gaat Het vinden van de juiste personen is hierdoor makkelijker Privé/Zakelijk gescheiden
Voorbeeld: Hyves Kerndoelgroep: Nederlanders Omdat het moeilijk is om te concurreren met sociale netwerken over de hele wereld – Facebook/MySpace Marketingmiddelen: Het verkopen van advertenties / lidmaatschappen (privileges)
Positieve aspecten Social Media Ontmoeten van nieuwe personen of het vinden van oude bekenden Kan gebruikt worden als middel voor bedrijven om reclame te maken Up-to-date blijven met het nieuws en actuele zaken
Negatieve aspecten Social Media Kan af en toe te commercieel georiënteerd zijn Schading van privacy – veel mensen hebben toegang tot jou informatie De verspreidde informatie is niet altijd betrouwbaar