NETVIBES en DELICIOUS bij NHL HOGESCHOOL Hester van Randen 25 november 2010.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Professionaliseren voor beter leren! Beter leren professionaliseren? José van Alst & Willibrord Huisman, 12 september 2011.
Advertisements

Monitoring. Monitoring  Wat ‘zegt’ men over je website?  In blogs, op twitter, op een website, in een andere applicatie  Gebruik software om dat op.
Steven Nijhuis • Maart 2007 • 1/8 Authentieke projecten, een sprong in het diepe? Durf het roer aan studenten te geven
Symbaloo is de leukste en makkelijkste start op internet
AANLEIDING Projecten die studenten moesten organiseren gingen vaak mis in de voorbereiding. Vaak lag dat aan miscommunicatie en te weinig voorbereiding.
Functionaliteit voor de manager Beoordelingen Afspraken & Notities
Website usability Door Dyonne en Yanthe.
Treasury: een verhaal met een plot en een clou
Beheer(s) je milieutaken Milieuzorgsysteem als tool! 19 november 2012.
1 Presentatie Mediatheek TF ’06 Door: Barbara Vermaas, Jeroen van Beijnen en Erik Oomen Praktijkvoorbeelden m.b.t. instituutscontacten op TF 1.Virtuele.
Wiki’s in het onderwijs 22 mei 2008 Leo Remijn UvT.
Bibliotheek Hogeschool Zuyd & Social Media Judith van Hooijdonk 25 november 2010.
Active ageing en social media Evert jan de Voogt.
CBS zoeken voor nieuwsportal Ad van den Brekel, Dick Vestdijk PeterPaul Schmaal, Bas Verschoor SvJ Hogeschool Utrecht nov
Presentatie nieuwe media
Web 2.0 Toepassingen voor management assistant
Studielandschap Tilburg PenA Sebastiaan van der Wal 09 november 2006.
Planning lessenroosters in S+. Situatie voor S+ In SAP – Lokalen – Docenten Geen planning mogelijk – Geen informatie over de verschillende studierichtingen.
De UU naar Blackboard 9.1 Overgang van
V1 stage - Blok 4.
Allemaal Content Steven Trooster & Stef Migchelbrink ICT in Onderwijs – Sociale Wetenschappen Content management en digitaal onderwijs.
Academic Search Premier Op de hoogte blijven van nieuwe publicaties Universiteitsbibliotheek verder = klikken.
Mediacentrum Windesheim na 23 dingen. Hoe nu verder?
1 RSS, weblogs en tweets zoeken Jeroen Bosman VOGIN, 23 november 2009 Wageningen.
PeerWise samen meerkeuzevragen maken & beantwoorden
LIPS - ROADMAP. LIPS – Een CMS dat leeft Nieuwe technologieën ontstaan Oude verdwijnen of worden aangepast De markt en klantenverwachtingen veranderen.
Testen upgrade Blackboard
Organisatie van een upgrade
Web 2.0 Social Software Toolkit 1/21 Introductie tot Social Software Patrick Klaassen RU
De virtuele leergemeenschap: een realiteit ! ? Ankie van den Broek en Léon Souren VELON 12 maart 2007.
Titel auteur oktober /10 Verbinden van Onderwijs en Onderzoek Ontwerpgerichte kennisontwikkeling, praktijkgericht onderzoek door studenten en docenten.
Scripties … Zijn, als een opleiding scripties laat inwerken, te vinden in de Mediatheek …
Woensdagochtend presentaties 2012/2013 Woensdag 17 oktober 2012 Overzicht Sociale Media.
Online via een forum Focusgroepen;. Indeling 1.Waarom een forum ipv een face-to-face FG? 2.Een kijkje in de keuken! 3.Voordelen 4.Nadelen  5.Praktisch.
Terugkoppeling studieresultaten Voortgezet Onderwijs
Onderwijs 2.0. Even voorstellen Walter Vos Tweedejaars IDM/Media & informatiemanagement Digitaal samenwerken Google:
Wiki’s en Weblogs in het onderwijs Pierre Gorissen SURF SiX / Fontys Hogescholen 6 oktober 2005.
De nieuwe, razendsnelle manier om vakkennis te delen een kapitaal aan kennis De nieuwe, razendsnelle manier om vakkennis te delen een kapitaal aan kennis.
Docent Ontwikkelteam Nederlands
Sharepoint in de Praktijk
1 Dienst Hoe verder na 23 dingen?
Maple TA Testing & Assessment
© PHL, Elfde-Liniestraat Hasselt - t | +32(0) f | +32(0) e |
Professie & Hoger Onderwijs 2013 Centraal staat het verder ontwikkelen en uitdragen van projectmanagement als vak Dit doen we door: het stimuleren van.
Alumnibeleid en alumnivereniging
realtime & social: blogs & tweets
Gemaakt door Lieke en Hanna
3D Design en 3D Printing woensdag 19 november 2014.
Blackboard Een digitale leeromgeving. 30 mei 2002Julius Instituut 2 Inhoud Activerend leren Het inzetten van blackboard voor meer activerend leren Het.
Gemaakt door: Ans Sarianamual Bewerkt door: Lotte Muilwijk
Biologie/Bio-medische wetenschappen Blackboard Natasa Brouwer, AMSTEL Instituut.
Kennis op peil – nieuwe media voor medewerkers en klanten Bianca Kramer Kees Hopstaken.
Opzet presentatie nieuwe communicatiemiddelen.
UPDATE, OPZET EN ROADMAP Storingen. Logins SURFconext
Introductie Carrière deel Elektrotechniek EC = ECS + ECV + ECN + ECA Coördinator ECV+ECN Daniël Holt Coördinator ECS+ECA Paul Witte.
Ná de 23 dingen Elke kleur apart is slechts een fragment, alle kleuren samen vormen een geheel vormen een geheel Irma van Zanten-van Houts, informatiespecialist.
Social media.
“meten is weten” statistiek 2013 mediatheek NHL Hogeschool.
Aandacht voor diversiteit, onderwijs en openheid Melvin Draaijer Voorzitter Medische Faculteitsvereniging VUmc 2 maart 2014.
Social intranet Donderdag 19 november Even voorstellen… Erica van de Veen Communicatiemedewerker Gemeente Putten 2.
Social bookmarking Evy Mertens Maud Schyns Laurent Mulliez Lien Staelens.
Priorities (Edith Schippers) Regering voor Nederland Statistiek ontwikkelen Speerpuntenplan Aanbod aantrekkelijker maken Statistiek zichtbaar maken.
Individueel competentietraject
Learning Content Management Systeem
Leven Lang Leren Gids Digitale wegwijzer
Voorlichtingsbijeenkomst uitstroom 23 januari 2018
Introductie Bibliotheek
Multimediale Technieken
Transcript van de presentatie:

NETVIBES en DELICIOUS bij NHL HOGESCHOOL Hester van Randen 25 november 2010

Het begin Cursus 23 Dingen: sept maart 2009 Bronnenportal op intranet – beviel niet Netvibes en Deliciouspagina’s op vakgebied

Uitvoering Opzet gemaakt als voorbeeld: –En hieraan gekoppeld DeliciousDelicious Visuele herkenbaarheid Contactpersoon (informatiespecialist) van de betreffende opleiding maakt en onderhoudt het Input ook van docenten en studenten

PR Teamoverleg (docenten/medewerkers) Cursussen informatievaardigheden (studenten) Integreren in Blackboard tools-en-wij/ tools-en-wij/

Mogelijke nadelen Tijd Niet alle websites hebben RSS Geen linkchecker Delicious Geen statistieken Geen zekerheid dat een dienst blijft bestaan

Voordelen Overzichtelijk qua indeling Weinig tot geen overbodige informatie Makkelijk delen van RSS feeds en bookmarks Snel op de hoogte van het laatste nieuws Vervolgactie: twitteren of bloggen of evt. mailen naar docenttwitterenbloggen

Vragen?