LOCO CONGRES 2014 CREATIVITEIT.  JORIS VAN DOOREN COEN LUIJTEN 

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Loopbaanbegeleiding in het groene onderwijs
Advertisements

Jaar 1 les 6 Het creatieve proces
Thinkquest2 versie 2013 info: vanaf februari 2013.
Gebruikersdag Gelukskunde 6 oktober 2009 VAN HARTE WELKOM! Gebruikersdag Gelukskunde.
Workshop creatief brainstormen
Saskia Best HRO – CMD HERFST 2009 Concept Development –05 oktober 2009.
Medmec04 les 3 Engagement.
Jaar 1 les 5 Het creatieve proces
MEDMEC – JAAR 1 – Q1 PLANNING Les 1 - 2/9: uitleg vak medmec en kennismaking Les 2 - 9/9: creatief denken en proces Les /9: startfase en divergerende.
Jaar 1 les 3 Het creatieve proces
MEDMEC01 Roelof de Vries Les 3 -
Docent medmec = Wil Adolfs
Jaar 1 les 7 Het creatieve proces
Medmec04 les 5 Engagement. LesOnderwerpenHuiswerk voor komende week en les 1 o Kick-off o Inleiding module & werkwijze o Formulering individuele leerdoelen.
Medmec04 week 5 Engagement. LesOnderwerpenHuiswerk voor komende week en les 1 o Inleiding module & werkwijze o Inleiding opdracht 1 en 2 o Bestuderen.
Medmec 1 herfst Les 4.
MedMec 04 Engagement The Game Called Life
MEDMEC01 – Q1 – JAAR 1 THEMA: het creatieve proces MODULEWIJZER
Medmec04 les 4 Engagement. LesOnderwerpenHuiswerk voor komende week en les 1 o Kick-off o Inleiding module & werkwijze o Formulering individuele leerdoelen.
MEDMEC – JAAR 1 – Q1 PLANNING
Stelling 2: Te weinig (vak)inhoud in een VB Leerinhouden kunnen niet geïntegreerd worden opgehangen aan voorkomende werkzaamheden, maar moeten geïsoleerd.
The art of game design Hoofdstuk 20 en 21.
Welkom! Media & Creativiteit Les 3
Werken met beelden Fontys lerarenopleiding Tilburg
Ho 7: Creatief denken.
Hoe gaat dat? Wat moeten wij doen? Tips om aan een project te komen
Het werken met portfolio
AO 2 december 2009 Voorfase en startfase AO & Op weg naar ons eigen AO en Ons eigen ontwerp.
Taalportfolio Les 4, jaar 1, Lente 2008
Wel Jong, Niet Hetero 18/10/2013 Ilse Bockstaele
Welkom bij deze mini-beurstraining.
Wat ik wil…..
Moet ‘t misschien anders..?. Wat vraagt deze tijd van een school?
Informatieavond Ouders leerlingen groep 8
 Spelprogramma waarin studenten van verschillende opleidingen tegen elkaar strijden.  De studenten worden in groepen per opleiding ingedeeld.  Het.
Onderzoekend Vermogen
Loopbaan oriëntatie en begeleiding
Loopbaan oriëntatie en begeleiding. Periode 2 Les 1: Faalangst Doelen:doe de test en check of jij misschien last hebt van faalangst.
Introductie SLC 31 augustus Welkom terug!!!
Praktijk project 5 les 1 Dynamiek in organisatie.
Welkom. Voorstelle n Goedemorgen Meneer/meester Durenkamp Jullie SLB’er/mentor 10:15 – 10:30.
WAT maakt ons UNIEK?. We houden van aanpakken! We leren door gewoon te doen de praktijk We houden niet van boeken We zijn schatten We willen graag nu.
Profilering Design MBO. “Ik ben op aarde om een omgeving vol liefde te creëren, met passie te leven en mijn meest opwindende dromen waar te maken”
Ontwikkel je interesse Paden in de ICT. Wie ben ik? Waarom ben ik vandaag hier? ICT, wat is dat eigenlijk? Wat kun je worden en hoe?
Bijeenkomst 3. Terugblik  Wat hebben we vorige bijeenkomst besproken?  Huiswerk  Hoe is het huiswerk gegaan?
Bijeenkomst 2. Terugblik  Wat is er tijdens de eerste bijeenkomst besproken?  Wat is ondernemerschap?  Wat hebben jullie geleerd?  Is het gelukt met.
Creatief schrijven. Programma -Klassengesprekje: schrijf je weleens? -Inkomopdracht: een gebeurtenis -Creatief verhaal schrijven: tijdcapsule Wat gaan.
Workshop Sociaal netwerk in beeld Door Conny Hekker, RIBW Nijmegen en Rivierenland (GGz) Saskia van Grinsven en Gery Lammersen, Movisie.
Wat gaan we doen? 20.00u: Inloop 20.10u: Opening 20.15u: Start presentatie 21.00u: In groepjes uit elkaar 21.30u: Terugkoppeling 21.40u: Afsluiting 22.00u:
Je hebt iets te kiezen op het mbo!
Uitleg bij de vragenlijst Veiligheidsbeleving
Hoe Talent herkennen? TALENT TALENT TALENT Waar je echt niet goed in bent? Je stelt activiteiten uit…. Over een grote hobbel…. Dialogen in.
Stage zoeken bij Entree-opleiding
Reken je (niet) rijk.
Hoezo creatief? Workshop Door: Maaike Zeilstra (De Werveling Soest),
What will you do to change the
Convergeren: keuzes maken
Serious Business Simuleren om te stimuleren
Nee Zeggen!.
Loopbaan oriëntatie en begeleiding
V4 – week
Design Thinking Immo Dijkma
Visie Team VZ Onderwijs op maat.
Stage zoeken bij Entree-opleiding
De schrijver mee op reis
Waar moet je op letten? Om een goede stageplaats te hebben moet je er zeker van zijn dat het bedrijf waar je naar toe wil ook onze school een beetje kent.
Spel en beweging in het onderwijs
Design Thinking Immo Dijkma
Workshop creativiteit
How to Kijken naar kunst Procesgericht werken stimuleren.
Transcript van de presentatie:

LOCO CONGRES 2014 CREATIVITEIT

 JORIS VAN DOOREN COEN LUIJTEN 

WORKSHOP OK, EERST EVEN HET WORKGEDEELTE

WORKSHOP SCHRIJF OP EEN POSTIT EEN PERSOONLIJKE VRAAG AAN ONS.

WORKSHOP SIT BACK & RELAX

CHANGE

“…In onze tijd zijn dat belangrijke eigenschappen. Om goed met elkaar te kunnen samenleven. En om goed te kunnen functioneren op de arbeidsmarkt. Ook creativiteit, flexibiliteit en innovatief vermogen worden daarvoor steeds belangrijker. We zien nu al dat de vraag naar routinematig, administratief werk afneemt. Tegelijk neemt het aantal creatief-georiënteerde banen toe. En daarvoor zijn skills nodig als verbanden kunnen leggen, kritisch- analytisch denken en sociale vaardigheden…” SPEECH JET

CHANGE

IN DE NABIJE TOEKOMST… ZAL DE KEUZE ZIJN: A)IK BEN EEN CREATIEF PERSOON B)IK BEN WERKLOOS

3 OMSTANDIGHEDEN:

OVERVLOED!

AZIË!

AUTOMATISERING!

CHANGE

HET VERSCHIL MAKEN DOOR MENSEN TE RAKEN

DAT IS LASTIG. WAAROM KUNNEN WIJ DAT NIET?

KEN ROBINSON: “ SCHOOL IS TEACHING US OUT OF CREATIVITY ” KEN ROBINSON: “ SCHOOL IS TEACHING US OUT OF CREATIVITY ”

CHANGE

DAAROM: CREATIVITEIT INGEBED IN ONZE CO OPLEIDING

JAAR 1 LOSMAKEN, HEEL VEEL CREATIEF LEREN SCHRIJVEN, VEEL OEFENEN, BLOGGEN, TRENDS

JAAR 2 - SKILLS AANLEREN - PROCES AANLEREN - BEIDE OEFENEN IN DE PRAKTIJK

STUDENTEN 6 BELANGRIJKE SLEUTELVAARDIGHEDEN LEREN EN HET CREATIEVE PROCES ONDER DE KNIE KRIJGEN

PROCES!

STUDENTEN LEREN BUITEN ALLE KADERS TE DENKEN

PRAKTIJK!

IT’S A GAME! FEHTEX DAY GAME

MET 2E JAARS EEN CREATIVITEITSGAME SPELEN. IN 24 UUR VAN EEN PROBLEEM NAAR EEN OPLOSSING!

play - meaning - empathy - story - design - symphony - play - meaning - empathy - story - design - symphony play - meaning - empathy - story - design - symphony play - meaning - empathy - story - design - symphony play - meaning - empathy - story - design - symphony play - meaning - empathy - story - design - symphony play - meaning - empathy - story - design - symphony play - meaning - empathy - story - design - symphony play - meaning - empathy - story - design - symphony play - meaning - empathy - story - design - symphony play - meaning - empathy - story - design - symphony play - meaning - empathy - story - design - symphony play - meaning - empathy - story - design - symphony play - meaning - empathy - story - design - symphony play - meaning - empathy - story - design - symphony play - meaning - empathy - story - design - symphony

MET LEVELS EN EEN LELIJKE JURY DIE PUNTEN EN VERRASSINGEN UITDEELT.

ELK LEVEL HEEFT EEN DEADLINE

HET SPEL LEVERT EEN DOSSIER OP DAT DOSSIER WORDT BEOORDEELD VOOR EEN CIJFER

HET SPEL PUNTEN OP WAT ZORGT VOOR DIRECTE COMPETITIE

VOOR VERSCHILLENDE ECHTE OPDRACHTGEVERS

EVEN EEN SNELLE BLIK OP WAT LEVELS…

LEVEL 1

HET CREATIEVE PROCES START MET HET SAMENSTELLEN VAN EEN TEAM: DIVERS, UNIEK EN DYNAMISCH.

LAAT OP 1 A4 ZIEN WAAROM JULLIE TEAM UNIEK, DIVERS EN DYNAMISCH IS. ORIGINALITEIT WORDT GEWAARDEERD.

VERZIN EEN STEENGOEDE NAAM VOOR JULLIE TEAM

VERZIN EEN BRILJANTE SLOGAN VOOR JULLIE TEAM

ONTWERP EEN ONDERSCHEIDEND EN PASSEND LOGO

MAAK EEN ORIGINELE TEAMFOTO

TOO MUCH TIME KILLS EVERYTHING! DEADLINE: UUR

LEG VOOR AAN DE JURY WIE WEET MAG JE NAAR LEVEL 2

LEVEL 2

HET IS BELANGRIJK OM EEN GOEDE STARTVRAAG TE FORMULEREN

DEZE VRAAG BEGINT MET HET WOORD HOE EN ZORGT VOOR EEN VIBE

LEVEL 5

LET YOUR BRAIN STORM!

DE EERSTE FASE VAN DE BRAINSTORM IS GERICHT OP HET BEDENKEN VAN DOMME, WILDE IDEEEN. ZOVEEL MOGELIJK. BEOORDELEN DOEN WE LATER!

SCHAKEL DE KABOUTER UIT! NIET: JA MAAR... WEL: JA, EN...

WAT ZIT ER NOG IN HET VAT? KENNIS BUNDELEN IN HET CREATORAAT, BOEK EN CREATIVITEITSLIJN VOOR 4E JAAR UITROLLEN

CREATORAAT

BOEK … Wij geloven dat wij op dit moment een nieuw tijdperk betreden. Een best wel spannend tijdperk. Het hoe en waarom van dat tijdperk leggen we in het volgende hoofdstuk van dit graag boek uit. En in de hoofdstukken daarna geven we je de hulpmiddelen om uit te blinken in dat nieuwe tijdperk. Vervolgens beloven wij jou dat er een dag komt dat je zegt: Okay Houston, I believe we have a solution here.

MEER WETEN? MAIL GERUST!