Tom Driessen, Tristan Melissen, Shauni Mulder, Joy Verstegen, Lisette Wiegers,

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
De marketing-omgeving
Advertisements

BOEKHANDEL EN BIBLIOTHEEK V2.0 In een digitale wereld Geert Joris, gedelegeerd bestuurder.
STRATEGISCHE PLANNING
Project VOCATIO Camille Delbecque Communicatie en contact laureaten
Jongeren communicatie Jet Centeno – Human Capital Water programma.
Les 2 – Planmatig en gefaseerd veranderen
Waar een kleine gemeente groot in kan zijn Schaal van een kleine gemeente vraagt samenwerking: -Inhoud -geografisch Kleinere teams Minder formatie plaatsen.
Verhelle Jill 1BaswB Informatieve vaardigheden : sadan opdracht.
Hoofdstuk 2 - Strategy Wat is een strategie?
DILIGENTIA |INTELLIGENTIA Project Diligentia – Will Goderie  Sebastian Schipper[c]  May Bui  Dineke Delst  Maarten Förster
Glow Eindhoven.
Van social media naar social CRM Social media audit Strategie Implementatie Plan.
Stap 1. Waarom een marketingplan?
Opdracht Strategieontwikkeling
Into the jungle Zaterdag 18 mei 2013 Gallerie Café CHV-Noordkade Veghel 19:30 – 00:30.
Welkom bij de tussentijdse presentatie
Cross Media.
eGovernment in Vlaamse gemeenten
NEDERLANDS Uitburo  Waarom ? Waarom ? Waarom ?  Wat ? Hoe? En vooral: met wie?  Drempels maar ook oplossingen NEDERLANDS Uitburo Koudwatervrees voor.
SWOT Analyse Wat is het? Analytische tool die kan helpen om ideeën te kiezen, rekening houdend met diverse interne en externe factoren: Een interne kijk:
S.O.R. Strategische Oriëntatie Ronde
Hoofdstuk 4, Interactieve marketing
Basisboek marketingcommunicatie
Onderzoek en Segmentatie MK02 HEO-CE1 Agenda Doelstelling MK02 Studiewijzer Site met presentaties Theorie Voor volgende keer MK01 HEO-CE1.
Swot analyse
Steeds Vaardiger: Marketing&Communicatie VWC conferentie 7 oktober 2008.
De kulturhus-methode samenwerken vanuit een sociaal-maatschappelijke missie Jeroen Geerdink, senior adviseur Variya 18 februari 2010 Werkconferentie Regionaal.
Organisatieontwikkeling NPO (1)
What? Bezoek een festival van minimaal 5000 bezoekers en minimaal 3 podia. Why? Maak een beknopte SWOT en geef 3 adviezen.
BMC 4/5/
Sensation white studentsounds
SLC periode 2 Week 1 Evaluatie
Omgevingsanalyse, doelgroepen, doelstelling, strategie, moodboard
Basis communicatieplan
BEZOEK DE WEBSITE MAAK EEN BEKNOPTE SWOT ANALYSE EN GEEF 3 ADVIEZEN.
3voor12.nl.
College 2 Marketingomgeving
Elobase Kerntaak 2, Hoog Omgevingsanalyse
Nieuw relatiemanagement SCRM Nieuw relatiemanagement SCRM.
Visie Missie Analyse fase SWOT analyse Strategische fase Operationele
Preventieve Organisatie Diagnose s.v. Helios
Smart Business Consultants ‘We turn questions into solutions’
Heeft de Geefwet effect op fondsenwerving door culturele instellingen ? Onze eerste assumpties 25/09/2014 Saskia Franssen
Beleidsplanning voor gevorderden “Een beleidsplan als instrument”
Op weg naar een Samenlevingsgerichte School De [naam school] wil ………………………
Het project. Vandaag Tussenstand projecten Hoofdstuk 3 Projectvoorstel SWOT begin.
Strategische Businesspartner
Het proces ► Analyse ► SWOT totaal ► Selectie SWOT
Organisatie en Beleid Bijeenkomst 2 Werken in een Organisatie II Hafida El-Gharbaoui Kamer
50.
Opdrachten en eindopdracht
Communicatie is de basis
Preventief Organisatie Advies 2014 Daan Ros Frank van Deventer.
Hulpmiddelen voor bepalen activiteiten
Introductieavond voor bestuursleden Beleidsvorming binnen een Scoutinggroep.
Indeling van hoofdstuk 2 Ontwikkelen van een marketingstrategie § 2.1Wat houdt marketingplanning in? § 2.2Analyse van de marketingomgeving § 2.3Formuleren.
Bijeenkomst 5. Terugblik  Wat hebben we vorige bijeenkomst besproken?  Alles gelukt met het persoonlijk profiel?  Liepen jullie nog tegen dingen aan?
Het merk IK guerrilla marketing Ruth Giebels Vrijdag 13 november 2009 HKU.
Workshop PR en communicatie. Marketingplan Analyse van de omgeving (SWOT analyse = sterke kanten, zwakke kanten, kansen en bedreigingen) Analyse van de.
Stellingen vooraf 1 donderdag 5 juni 2014 start programma een slechte stelling geeft vaak een goede discussie. hoe botter de stelling, hoe.
Kansen en bedreigingen Interne analyse
Wanneer een project? Als het gecompliceerd en enigszins riskant is.
Indeling van hoofdstuk 2
Economische Agenda Wijk bij Duurstede
Marketingstrategie J. Kamphuis AOC –Oost 2017
SWOT-analyse = kijk naar de sterke en zwakke kanten in je plan
(POD) Folkert de Wind Ivo Saes
International Business Practice
Hoofdstuk 3 Waarom ondernemen?
Transcript van de presentatie:

Tom Driessen, 2166462 Tristan Melissen, 2164929 Shauni Mulder, 2170351Joy Verstegen, 2160157Lisette Wiegers, 2159605

Interne analyse CANVAS-model

Externe analyse Meso-omgeving: Bibliotheken en theaters Macro-omgeving: Vlaanderen Concurrentienanlyse: Kunstaanbod en andere artiesten

Showcasefestival Glimps Gent

Trend Leescafés in Vlaanderen

Belangrijkste sterkten organisatie SWOT   SWOT Belangrijkste sterkten organisatie Belangrijkste zwakten organisatie Belangrijkste marktkansen Belangrijkste marktbedreigingen 1 Sterk imago opgebouwd in de Beste Singer/songwriter van NL Weinig aandacht aan klantenrelaties gegeven Genre Singer/Songwriter is momenteel populair TV-programma stempel zorgt bij puristen voor gezichtsverlies 2 Is authentiek Heeft op dit moment een vrij specifiek luisterpubliek nodig Consumenten zijn op zoek naar authenticiteit Er zijn veel vormen van entertainment waar de consument heen kan 3 Heeft eigen apparatuur en attributen voor optredens. (Niet afhankelijk van andere partijen) Geen duidelijke en vaste inkomstenstructuur Belevingseconomie viert hoogtijdagen Programma Beste singer-songwriter van Vlaanderen is populair 4 Breed actief binnen de culturele wereld - Economische crisis is zijn hoogtepunt voorbij 5 Groeiend aantal leescafés in Vlaanderen

Confrontatiematrix sterkten zwakten kansen bedreigingen 1 2 3 4 5 Sterk imago opgebouwd in de Beste Singer/songwriter van NL Is authentiek Heeft eigen apparatuur en attributen voor optredens. (Niet afhankelijk van andere partijen) Breed actief binnen de culturele wereld - Weinig aandacht aan klantenrelaties gegeven Heeft op dit moment een vrij specifiek luisterpubliek nodig Geen duidelijke en vaste inkomstenstructuur kansen Genre Singer/Songwriter is momenteel populair   Consumenten zijn op zoek naar authenticiteit 8 Belevingseconomie viert hoogtijdagen 13 Economische crisis is zijn hoogtepunt voorbij Groeiend aantal leescafés in Vlaanderen 11 bedreigingen TV-programma stempel zorgt bij puristen voor gezichtsverlies Er zijn veel vormen van entertainment waar de consument heen kan 19 Programma Beste singer-songwriter van Vlaanderen is populair 9

Doelgroep

Doelstelling Vóór 1 september 2013 moet Jeroen Kant bij 4 verschillende leescafés in Vlaanderen hebben opgetreden Kennis: 0,5% van de Vlamingen tussen de 20 en de 34 jaar moeten vóór 1 september weten wie Jeroen Kant is en weten wat hij doet. (Dat zijn 5613 Vlamingen) Houding: 0,3% van de Vlamingen tussen de 20 en de 34 jaar moeten vóór 1 september positief zijn over de muziek van Jeroen Kant. (Dat zijn 3366 Vlamingen) Gedrag: 0,1% van de Vlamingen tussen de 20 en de 34 jaar moeten vóór 1 september bereid zijn om naar een optreden van Jeroen Kant te gaan (Dat zijn 1122 Vlamingen)

Concept Land in zicht

Showcase Festival Press-kit Optredens leescafés Middelen Showcase Festival Press-kit Optredens leescafés

Begroting

Advies Langzaam opbouwen en daarop voortbouwen Eigen karakter behouden Gebruik maken van eigen netwerk Showcase Showcase festivals bezoeken