Tom Driessen, 2166462 Tristan Melissen, 2164929 Shauni Mulder, 2170351Joy Verstegen, 2160157Lisette Wiegers, 2159605
Interne analyse CANVAS-model
Externe analyse Meso-omgeving: Bibliotheken en theaters Macro-omgeving: Vlaanderen Concurrentienanlyse: Kunstaanbod en andere artiesten
Showcasefestival Glimps Gent
Trend Leescafés in Vlaanderen
Belangrijkste sterkten organisatie SWOT SWOT Belangrijkste sterkten organisatie Belangrijkste zwakten organisatie Belangrijkste marktkansen Belangrijkste marktbedreigingen 1 Sterk imago opgebouwd in de Beste Singer/songwriter van NL Weinig aandacht aan klantenrelaties gegeven Genre Singer/Songwriter is momenteel populair TV-programma stempel zorgt bij puristen voor gezichtsverlies 2 Is authentiek Heeft op dit moment een vrij specifiek luisterpubliek nodig Consumenten zijn op zoek naar authenticiteit Er zijn veel vormen van entertainment waar de consument heen kan 3 Heeft eigen apparatuur en attributen voor optredens. (Niet afhankelijk van andere partijen) Geen duidelijke en vaste inkomstenstructuur Belevingseconomie viert hoogtijdagen Programma Beste singer-songwriter van Vlaanderen is populair 4 Breed actief binnen de culturele wereld - Economische crisis is zijn hoogtepunt voorbij 5 Groeiend aantal leescafés in Vlaanderen
Confrontatiematrix sterkten zwakten kansen bedreigingen 1 2 3 4 5 Sterk imago opgebouwd in de Beste Singer/songwriter van NL Is authentiek Heeft eigen apparatuur en attributen voor optredens. (Niet afhankelijk van andere partijen) Breed actief binnen de culturele wereld - Weinig aandacht aan klantenrelaties gegeven Heeft op dit moment een vrij specifiek luisterpubliek nodig Geen duidelijke en vaste inkomstenstructuur kansen Genre Singer/Songwriter is momenteel populair Consumenten zijn op zoek naar authenticiteit 8 Belevingseconomie viert hoogtijdagen 13 Economische crisis is zijn hoogtepunt voorbij Groeiend aantal leescafés in Vlaanderen 11 bedreigingen TV-programma stempel zorgt bij puristen voor gezichtsverlies Er zijn veel vormen van entertainment waar de consument heen kan 19 Programma Beste singer-songwriter van Vlaanderen is populair 9
Doelgroep
Doelstelling Vóór 1 september 2013 moet Jeroen Kant bij 4 verschillende leescafés in Vlaanderen hebben opgetreden Kennis: 0,5% van de Vlamingen tussen de 20 en de 34 jaar moeten vóór 1 september weten wie Jeroen Kant is en weten wat hij doet. (Dat zijn 5613 Vlamingen) Houding: 0,3% van de Vlamingen tussen de 20 en de 34 jaar moeten vóór 1 september positief zijn over de muziek van Jeroen Kant. (Dat zijn 3366 Vlamingen) Gedrag: 0,1% van de Vlamingen tussen de 20 en de 34 jaar moeten vóór 1 september bereid zijn om naar een optreden van Jeroen Kant te gaan (Dat zijn 1122 Vlamingen)
Concept Land in zicht
Showcase Festival Press-kit Optredens leescafés Middelen Showcase Festival Press-kit Optredens leescafés
Begroting
Advies Langzaam opbouwen en daarop voortbouwen Eigen karakter behouden Gebruik maken van eigen netwerk Showcase Showcase festivals bezoeken