CRM H2 Klantenbinding en loyaliteit Commercieel medewerker.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Creëer buitengewone klantbeleving
Advertisements

Hoofdstuk 8 Relatiemarketing
Workshop Social Media Laat jij jouw bedrijf op z’n kop zetten door Social Media ?
Customer service en planvorming
Hoe moet je het vooral NIET doen?
Kwaliteitskring Zuid Oost Brabant
Figuur 16.1 Factoren die van invloed zijn op de prijszetting
Brrrrrrr, een klant CEO bezoekt weinig klanten Wel praten over….., niet praten met….. Klant is van vlees en bloed, geen getal Klant is eng….. Klanten gaan.
Klanttevredenheidsmodel van Thomassen
Hogeschool van Amsterdam Interactieve Media
Wat is Customer Relationship Management?
Kennismaking NCOI Wie ben je, wat doe je, wat wil je leren?
Hoofdstuk 13 Bedrijfswaardering
"Hoe klantenbinding de waarde van uw onderneming kan maximaliseren”
02/ / 18 Kwaliteitsmanagementprincipes -Algemeen- Om een organisatie met succes te kunnen leiden en te laten functioneren is het nodig deze.
Een dialoog met klanten opbouwen
ICT & Organisatie 3: Business Applications
Het nieuwe gezicht van Attero
Marketing Organisatie Marketing Product product TW positionering Klant doelgroep Promotie promotie Omzet.
Business Marketing Management
CRM Martine Boomsma & Timo van Lokven
Service Apotheek Farmaceutische zorg
Commercieel beleid 2 H1 Assortimentbeleid Filiaalmanager.
Onthaal en service.
Projectwijzer 3 H1 Accountmanagement en CRM Middenkader Engineering.
Commercieel beleid en recht
Klantenmanagement.
CRM H4 Kwaliteitszorg Commercieel medewerker.
Klanttevredenheid & klantentrouw
Symposium 5 jaar poliklinische apotheek ASz
CRM H1 Accountmanagement en CRM Commercieel medewerker.
Projectwijzer 5 H3 Account- en marktanalyse Middenkader Engineering.
Visie Missie Analyse fase SWOT analyse Strategische fase Operationele
Commercieel beleid 2 H1 Assortimentbeleid Ondernemer detailhandel.
Sales H1 Koopgedrag Commercieel medewerker binnendienst/buitendienst.
Projectwijzer 8/9 H3 Kwaliteitszorg Middenkader Engineering.
CRM H7 Webcare Commercieel medewerker. ‘Luisteren’ naar wat er op internet over je bedrijf of product wordt gezegd Interactie met de klant via het web.
Projectwijzer 6 H1 Klachten Middenkader Engineering.
CRM H5 Klachten Commercieel medewerker.
Strategisch account management inleiding
Projectwijzer 7 H1 Klantenbinding en loyaliteit
De markt veroveren GETTING THE MARKET MARKET GETTING MARKETING.
Projectwijzer 8/9 H4 Promotieactiviteiten Middenkader Engineering.
Cijfers & Trends Ondernemen In de Kappersbranche 1 april 2015.
Hoofdstuk 11 Persoonlijke verkoop, databasemarketing en customer relationship management.
Accountmanagement H3 Kengetallen Commercieel medewerker buitendienst.
Marketing H2 Marketing Commercieel medewerker. Alle activiteiten van een bedrijf die tot doel hebben de (huidige en verwachtbare) wensen en behoeften.
Hogeschool van Amsterdam Interactieve Media CRM Marketingmix?
Zo makkelijk is verkopen…
Commercieel beleid 1 H4 Vestigingsplaatsonderzoek Filiaalmanager.
Het Rijk van Koning Klant
Interactieve Marketing Bob van de Geer & Chrisitian Best.
Deel 2 Oriëntatie op het runnen van een onderneming Oriëntatie op ondernemerschap Hoofdstuk 6 Hoe ziet jouw product eruit?
Masterclass Marketing voor kleinere zorgorganisaties 2013 Jan Verschuren BTN Saskia ter Kuile In voor zorg!
Marketingstrategie.
Crowdfunding.
BTW = Belasting toegevoegde waarde
Hoofdstuk 8 Relatiemarketing
Waarom zou je als reseller/partner
Welkom havo/vwo 3..
Twee manieren van benadering
Verantwoordelijkheid van Organisaties
Financieel 1.
Hoofdstuk 8 De juiste marketingmix
Klantentevredenheidsbevraging Partena Kinderopvang
Financieel 2.
Projectwijzer 5 H3 Account- en marktanalyse Middenkader Engineering.
Hoofdstuk 2 Dienstverlening en klantgedrag
Voorbeeld presentatie
Customer service & Relatiemanagement
Transcript van de presentatie:

CRM H2 Klantenbinding en loyaliteit Commercieel medewerker

Klantenbinding en loyaliteit Klantenpiramide Prospectrating BCG-matrix Niveau’s klantenbinding Klanttevredenheid Klantentrouw Retentie- en loyaliteitsprogramma’s CRM | Commercieel medewerker

Klantenpiramide CRM | Commercieel medewerker

Prospectrating Positie van de klant in de markt De waarde van de relatie met de klant De hoogte van de omzet CRM | Commercieel medewerker

BCG-matrix CRM | Commercieel medewerker

Niveaus klantenbinding CRM | Commercieel medewerker

Klanttevredenheid Een tevreden klant: www.use.li/JA3-4/435 is langer trouw doet herhalingsaankopen wordt ambassadeur van de onderneming www.use.li/JA3-4/435 CRM | Commercieel medewerker

Invloeden klanttevredenheid Verwachting Prestatie Belangrijkheid Reputatie Relatie Alternatieven Prijs CRM | Commercieel medewerker

Doel retentie- en loyaliteitsprogramma’s Klantverloop verminderen Op lange termijn klantentrouw maximaliseren Omzet en winst uit bestaande klanten vergroten Klant ambassadeur voor jouw onderneming maken CRM | Commercieel medewerker

Soorten retentie- en loyaliteitsprogramma’s Spaaracties Spaarprogramma’s Affiniteit Community Voordeelprogramma’s Clubprogramma’s CRM | Commercieel medewerker