Uitdaging De Museumvereniging wil het mogelijk maken dat zo veel mogelijk inwoners van Nederland toegang hebben tot allerlei interessante musea. Musea.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Logo Gemeente Laat Kracht en Pracht van (lokale) Sport zien! Datum 2012 Presentatie Sprekers:
Advertisements

Hoestemtpeelenmaas.nl Waarom kiezers stemmen of thuisblijven en wat lokale politici daaraan kunnen doen Onderzoek van de Rekenkamercommissie Peel en Maas.
 TV media voor de kerken: een meerwaarde? Gouke v.d. Meulen  Wat is nu (technisch) mogelijk Wim van Dijk  Praktijk voorbeelden in de regio  Praktijk.
Experiment 7: Het effect van het bezit van een Museumkaart bij leerkrachten Leerkrachten in experiment 7 € 0,00.
ZAPPcity Project ZAPPcity • alle evenementen onder één publicitaire paraplu • 28 augustus – 14 september • kunst, cultuur, sport, media • locaties.
Stichting Dijk van een Kust
Aan de slag ! Petra Hoogerwerf Aan de slag.
F&J webcreation even voorstellen… we willen graag met u in gesprek, dus…
15 – 9 – 2006 Technocentrum Twente FIRST LEGO® League 2006 Martijn Roelofs.
Hans Slender Lectoraat Sportwetenschap
Inhoud 1.Doel 2.Wetenschap versus Marketing 3.Het ABC van de menselijke motivatie 4.De campagne (6-stappenplan) 5.Cijfers.
Jongeren communicatie Jet Centeno – Human Capital Water programma.
Leefbaarheid en Vitaliteit van dorpen: Mythes en Uitdagingen
Project SOCIALE MEDIA Samen uitzoeken op welke wijze de sociale media werkt, geregeld is, wordt gebruikt…..
Het Nibud Geldexamen voor alle basisscholen in Amsterdam
Logonet024 Wat moeten we er mee? moeten. logonet024 Wat ontmoeten we er mee?
Denktank van Nederland Krijn van Beek, dec
Achterbancommunicatie2.0
Hoogtepunten, uitdagingen en ontwikkelingen Terugblik 2012 Voornemens 2013 Vaste activiteiten, nieuwe activiteiten, begroting 2013.
De Bibliotheek onder vuur E-Books Tablets Internet Social Media Bezuinigingen Heeft de bibliotheek nog toekomst?
Appreciative Inquiry & Leiderschap
De Nederlandse levensloopregeling: ervaringen en lessen
Project waardebepaling MUVERON Hengelo
Projectbeschrijving MNU Presentatie Hogeschool van Amsterdam Carel Hofland 1 februari 2011.
Hoe onderhoud ik de dialoog met mijn partners?. Samen werken voor meer publiek Tot UitinBrabant.nl, Uitmarketingburo, Brabants Bureau voor Toerisme.
Online platform voor hergebruik van voorwerpen uit Tentoonstellingen en Podiumkunsten.
EEN DAGJE naar gisteren oprichting 1941 Rijksmuseum voor Volkskunde 1991 verzelfstandiging 2000 nieuw Entreepaviljoen 2005 Europees museum van het.
Varkens Vandaag Het echte verhaal in de media. Zo maar wat voorbeelden John van Paassen, varkenshouder in Deurne.
Citymarketing Hilversum 2006
De openbare bibliotheek in verandering Presentatie bibliotheekvernieuwing in West-Friesland M. van Wijk Mei 2008, Stede Broec.
Social media presentatie
Aan de slag met waarderend vernieuwen
Middelen voor je buurtproject 21 maart Sessie 1.
Congres Podiumkunsten, 19 mei 2015
PR & Communicatie BIG Challenge BIG Challenge deelnemers uit de veehouderij en andere agrarische sectoren die samen fietsen en strijden tegen kanker.
Wetenschap voor iedereen Wetenschap toegankelijk maken voor een breed publiek Amito Haarhuis Adjunct-directeur Science Center NEMO 9 december 2015.
Hoe bereiken we Stadse Alleseters?. Kenmerken Stadse Alleseter jaar -Vrije tijd : uit eten, winkelen, terras, bioscoop -Zijn oververtegenwoordigd.
In samenspraak. Het gesprek tussen musea en gemeenten  Landelijk Contact van Museumconsulenten  Museumvereniging  Vereniging van Nederlandse Gemeenten.
FONDSENWERVING EN FINANCIERING ALTIJD GELD VOOR EEN GOED IDEE! Marianne Muller, 20 oktober.
Gratis musea bestaan niet Zin en onzin van gratis toegang studiedag sectie Promotie en Marketing, 13 december 2007.
Samenwerkingen festivals & ondernemers >> Inzichten vanuit onderzoek.
Marketing voor de IPRO: wat brengt de toekomst?. 10 STELLINGEN.
Welkom In het nationaal gevangenismuseum. op eigen kracht.
Presentatie voor KHN, Afdeling Heerenveen Alvin Sibbald, programma manager 25 januari 2016.
Onze school is zich ervan bewust dat sociale media een onlosmakelijk onderdeel zijn van de huidige samenleving en de leefomgeving van haar leerlingen,
Erfgoed connectie Utrecht Verjonging vrijwilligers.
Werkgroep Communicatie/BioPassie Willemien van den Broek, WB.. Stylist Food Henk Gerben, consument Evelyn Muller, Estafette/Odin Daniëlle Schols, projectmanager.
Boer Burger Coöperaties en Ketenverkorting Boer Burger Coöperaties in voedsel, energie en land zijn geweldige innovatie plaatsen voor de groei van biologische.
De maatschappelijke betekenis van musea Onderzoek, publicatie en implementatie.
Communicatie & Programmering Stelling van Amsterdam Doelstellingen Vergroten naamsbekendheid van de forten van de Stelling van Amsterdam Bevorderen van.
De bibliotheek van de toekomst met Social CRM. In deze presentatie Wat betekent de maatschappelijke bibliotheek voor de communicatie? Welke communicatie.
“Podium Cadeaukaart” Podium Cadeaukaart Ralf Moerman (traffic coördinator SPTC) Rikkert Kremer(operationeel directeur SPTC)
Experiment 3: Stimulering museumbezoek via social media en games.
2 juni 2012 Kennismaking met de organisatie Met elkaar. Voor elkaar. Welkom.
FOCUS IN ACQUISITIE Welkom bij de workshop Presentatie: Herma Wichman specialist in een heldere focus en strategie.
Tijs van Ruiten, directeur. Nationaal Onderwijsmuseum. Grootste collectie ter wereld; bezoekers in museum; bezoekers buiten museum;. Sterk.
De Amsterdamse vrijwilligersorganisatie De Regenboog Groep.
Printshop Services Online Copyshop, Printshop, Printen.
Workshop PR en communicatie. Marketingplan Analyse van de omgeving (SWOT analyse = sterke kanten, zwakke kanten, kansen en bedreigingen) Analyse van de.
Nieuwe kansen voor groei van de handbalsport Slagkracht verhogen op: individueel niveau clubniveau landelijk niveau.
Erfgoedcentrum DiEP
Crowdfunding.
Programma 13:30 – 14:00 Inloop 14:00 – 14:20 Henk Zandvliet: terugblik 2016 & blik :20 – 15:30 Jochum Veerman: criteria en verdiepingsplan Scenario’s.
Welke leerpunten nemen we mee van de eerste twee jaar?
Marketing in het Verzetsmuseum Wat is marketing Marketing in Verzetsmuseum Doel van de marketing Eerdere doelen PR vragen Doel, strategie Marketing.
Plaats, datum bijeenkomst
voor een samenleving met veerkracht
Retail Hoeksche Waard Communicatie.
Fairtrade Gemeente Regiobijeenkomst Noord 19 april 2018
Fairtrade Gemeente Regiobijeenkomst Zuid 12 april 2018
Transcript van de presentatie:

Uitdaging De Museumvereniging wil het mogelijk maken dat zo veel mogelijk inwoners van Nederland toegang hebben tot allerlei interessante musea. Musea die daardoor én meer bezoeken én meer inkomsten krijgen.

De Museumvereniging is de brancheorganisatie voor musea in Nederland, die werkt aan: 1. Belangenbehartiging door beïnvloeding politieke agenda en publieke opinie 2. Vergroten verdienvermogen musea door collectieve promotie 3. Professionele ontwikkeling van de branche Waarom

Maatschappelijke waarde musea

1. Musea zijn weliswaar populair, maar de publieke financiering staat onder druk of neemt af. 2. De strijd om de gunst van de museumbezoeker neemt toe door de concurrentie op de vrijetijdsmarkt. 3. Heldere profilering biedt musea kansen door de herwaardering van eigen stad, streek en land. 4. Musea kunnen ook bijdragen aan toerisme, sociale verbinding, educatie en economie. Urgentie

1. Musea zijn in deze snel veranderende wereld misschien wel belangrijker dan ooit. Het zijn onze plekken van bezinning en herkenning. Van verwondering, verbazing en ontroering. Musea verbinden ons met het verleden, met het nu, met het grote verhaal over wie we werkelijk zijn. 2. Prachtige museumcollecties vertellen onmisbare verhalen. Collecties zijn het geheugen van een stad, een streek, van ons land en daarmee van onszelf. Collecties zijn ‘ons echte goud‘. Boodschap

Inwoners van Nederland kunnen zich verbinden aan ‘ons echte goud’ en ervaren dat ook zij daar ‘eigenaar’ van zijn. Propositie

Museumkaart, de kaart met een miljoen fans Museumkids, voor jarigen Generatie M, voor jong & hip Nederland Museumtelevisie op publieke, commerciële, regionale en digitale kanalen Nationale Museumweek Middelen

Nationale Museumweek

De Nationale Museumweek is een jaarlijks terugkerend evenement dat musea door het hele land en hun collecties in de schijnwerpers zet. Deze week bouwt – met dank aan de deelnemers van de BankGiro Loterij – voort op ons gezamenlijke succes van het Museumweekend.

Ons echte goud kun je ontdekken door verrassende initiatieven, binnen en buiten de muren van het museum. Dichterbij dan je denkt! Boodschap

Nationale Museumweek is er voor alle inwoners van Nederland, van 18 jaar en ouder, van wie overigens bijna de helft 50+ is. Doelgroep

1. Sterkere reputatie van alle musea 2. Meer waardering voor museale collecties bij het grote publiek Beoogd resultaat

1. Bestaande museumbezoekers en Museumkaarthouders verrassen en tot verwondering brengen door onverwachte, bijzondere ontmoetingen binnen en buiten de muren van het museum 2. Nieuwe doelgroepen inspireren en prikkelen door positieve ervaringen met het waardevolle, het onverwachte, ‘ons echte goud’ Doelstelling

Extra bezoeken, al dan niet met Museumkaart Extra entreegelden of bezoekvergoeding Museumkaart. Musea zijn vrij in prijsstelling, vele bieden korting in plaats van gratis toegang Musea genereren extra inkomsten uit horeca en winkel Musea kunnen deelnemen aan geoormerkt werven van de BGL voor financiering bijzondere activiteiten Nieuwe partnerships van belang voor de toekomst van de Museumvereniging en de Museumkaart Effecten

Impact Zeven dagen lang live-evenementen: elke dag, in de regio, ‘onthulling’ van een gouden pronkstuk, gebaseerd op een object in een museale collectie Media inkoop & free publicity, landelijk en regionaal, commercieel en publiek, tv en radio, bloggers en vloggers Media campagne start week van tevoren

Verdieping Zeven eigentijdse, geloofwaardige vertellers van het verhaal van elk pronkstuk Speciale bijlage bij een landelijk ochtendblad op zaterdag Live radio reportages Lezingen Vrije Academie door het land Op website, in andere (sociale) media

Activatie Website Selfiecampagne Online banners ‘Hints’ en spotjes E-nieuwsbrief Museumkaart

Elk museum, elke collectie toont ons een deel van een geweldige rijkdom, het culturele kapitaal van Nederland Door een grote betrokkenheid van de musea kunnen we het grote publiek verrassen, prikkelen en inspireren met ons echte goud! Boodschap

450 musea die zijn aangesloten bij de Museumvereniging kunnen deelnemen door Aanmelding voor de website en opgave (speciale) activiteiten, openingstijden en tarieven Een link naar de Nationale Museumweek te plaatsen op de eigen website Geoormerkt werven van de BankGiro Loterij onder de aandacht te brengen Doelgroep

Geoormerkt werven BankGiro Loterij Alle musea kunnen deelnemen beneficiënten als te doen gebruikelijk, niet-beneficiënten door deelname aan het Museumspel en niet-beneficiënten met hogere bezoekaantallen krijgen ook de mogelijkheid voor persoonlijke verkoop gedurende de week Inkomsten zijn bestemd voor een restauratie, aankoop, bijzondere tentoonstelling of speciale activiteiten Administratieve afhandeling bij niet-beneficiënten namens de BGL door de Museumvereniging

Contactgegevens E: F: Nationale Museumweek #museumweeknl