'Créateur D'automobiles' 1 Herpositionering Renault
'Créateur D'automobiles' 2 Welkom Wouter Huigen Denise Dupiré
'Créateur D'automobiles' 3 Structuur Externe analyse Interne analyse Marketing doelstellingen Marketing doelgroep Marketing strategie Herpositionering Vragen
'Créateur D'automobiles' 4 Externe analyse Markt Prijsontwikkeling Rendementsontwikkelingen bij dealerorganisaties Afnemers Concurrenten
'Créateur D'automobiles' 5 Interne analyse Eigenschappen:familie auto, kwaliteit, comfort, veiligheid en design Verkopen:Renault: Volkswagen Opel: Peugeot:39.390
'Créateur D'automobiles' 6 Marketingdoelstellingen Verbeteren/ontwikkelen reputatie. Harder groeien in 2006 dan de markt (> 2,5 %). Een top twee positie behalen voor meest verkochte merken 2006 (t.o.v 4 de in 2005).
'Créateur D'automobiles' 7 Marketingdoelstellingen De totale markt voor het merk vergroten. Dit kan gerealiseerd worden door onderliggende doelstellingen; Terugwinnen van ex-klanten. Nieuwe klanten (doelgroepen) aantrekken.
'Créateur D'automobiles' 8 Marketing doelgroep Onderscheid in drie hoofdgroepen. Sportief segment. Gezinssegment Alleenstaanden of stellen zonder kinderen.
'Créateur D'automobiles' 9 Marketing strategie Stimuleren dealernetwerk d.m.v. bonussen. Specifiekere reclame-uitingen i.p.v. algemene eigenschappen. Duidelijker toespitsen op één segment bij benadering.
'Créateur D'automobiles' 10 Herpositionering
'Créateur D'automobiles' 11 Herpositionering
'Créateur D'automobiles' 12 Herpositionering
'Créateur D'automobiles' 13 Vragen?