4. Online strategie Internet scorecard

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
De ideeën van Kaplan & Norton over de Balanced Scorecard
Advertisements

Effectieve Internet Marketing voor MKB- ondernemers
Corporate Portfolio Management
Menselijk kapitaal van uw onderneming
STRATEGISCHE PLANNING
Marketing strategy that earns your company money! Find You Consultancy Nederland - Curaçao.
Bedrijfspresentatie Promavise
Aanzet tot strategisch denken
Pieters Marketing Advies 1 Brand Positioning Statement Pieters Marketing Advies Henk Pieters Amersfoort, september 2009.
Social Media Les 1: Wat zijn social media? Kansen voor kleine bedrijven met kleine marketingbudgetten Scoren met Les 2: Doelen en doelgroepen.
SuccesfactorindicatorTargetActie Omzet Omzet per link/ advertentie100 EUR1.Bedrijven advertenties laten plaatsen 2.Online bedrijven/ websites benaderen.
PreSoft [dashboard]. Om een goed beeld te krijgen van de organisatie performance kiezen steeds meer managers voor een overzichtelijk management dashboard.
Verandermanagement Hoofdstuk 1 Verandermanagement; een rondleiding in en buiten het vakgebied.
Het opzetten van een kwaliteitssysteem
Health Balance Score Card
Presentatie CRM Ayoub Boufous Yusuf Cetinkaya
Menselijk kapitaal van uw onderneming
Deel 1 De BSC van AWV.
Maatschappelijk Verantwoord Ondernemen
© Kars cum suis bv Benchmarking publiekszaken Workshop Procesmanagement 7 februari 2007.
Startbijeenkomst benchmarking Publiekszaken
Schitterende Organisaties®
STRATEGIE STRUCTUUR CULTUUR LEIDINGGEVEN EERSTE TEKST VAN BLOK 4:
Business Marketing Management
Doelen Soorten vormgeving.
Minor Digital Marketing Niels Knoop & Marijn van Reeuwijk
Succesvolle websites Van bezoekers naar klanten. Hoe succesvol is uw website?
Minor Digital Marketing Wat gaan we doen? Inleiding Tio Leren en ervaren hoe de online technologie bijdraagt aan een succesvolle bedrijfsvoering. Vorm:
BLOG PRESENTATIE 14 OKTOBER 2014RICK SEVERS. A/B TEST Ook voor midden/klein bedrijf Voorbeeld Bol.com: Homepage A en Homepage B.
A3 Methodiek “meer sturing met minder papier”
Inbound Marketing Plan
Procesmanagement in de praktijk Hoofdstuk 3 Processen besturen
Marketing H1 Marketing Junior Accountmanager.
Customer Relationship Management (CRM) Strategie Systemen Presentatie MSC-Consultancy Prior Adviesgroep werkt samen met Ingrid E. Römer
Social media presentatie
Online marketing Expert (in een week)
DMK – lesweek 1.
6. Conversie Minor Digital Marketing E-commerce is vooral gericht op conversie Doelstellingen zijn vaak gericht op conversie Conversie is succesfactor.
Wanneer doet een bedrijf het goed online?
5. De Klant De netwerkmaatschappij en De klant Minor Digital Marketing
Naar een optimaal HR - beleid
7 Kernwaarden van Delta Lloyd Groep
EFFECTIEVE INZET VAN ONLINE MARKETING Lennen Oldenbeuving & Adis Nazareet.
DMK – week 2.
DMK – week 4. Onderwerpen week 5 deel 1 Tio Onderwerpen DMK: Digitale marketingtoepassingen vervolg Webcare: wat is webcare en waar doe ik daar mee? Mobile.
Kom verder. Saxion. Minor Internet Marketing SEA | Les 4. Social Media I.
DMK – week 9. Onderwerpen week 9 Tio Minor Digital Marketing Onderwerp DMK: Omzet, winst en kosten; hoe te beïnvloeden juist bij een informatieve website.
Insights & Essentials Willem van Putten
DE HRM COCKPIT Naar de ontwikkeling, opvolging en evaluatie van een duurzaam HRM beleid.
Interactieve Marketing Bob van de Geer & Chrisitian Best.
Minor digital marketing Esmé van der Klei Laura Niessen Hotel-eventmanagent TIO Amsterdam.
Eindpresentatie Digital Marketing
Hoofdstuk 18 Direct en online marketing: directe klantrelaties opbouwen.
Ontmoeten, inspireren en genieten bedrijfsplan Dordrechts Museum en Simon van Gijn 24 maart 2009.
Vergadering Florian Stiller. Agenda Bespreking van belangrijkste doelstellingen Hoe hebben we het gedaan? Overzicht van de organisatie Belangrijkste uitdagingen.
Crossmedia in een marketing fullservice bureau
Kansen en bedreigingen Interne analyse
Handboek Online Marketing 4, Hoofdstuk 3
DE HRM COCKPIT Naar de ontwikkeling, opvolging en evaluatie van een duurzaam HRM beleid.
Jaarvergadering Florian Stiller.
Wouter Lamme “Vindt de beste online supermarkt!”
Les: Online Marketing Keuzevak Marketing.
Strategy map Online missie Bedrijf: Dans Instuif
Marketing as a service ‘Hoe ziet de klantreis voor onze verschillende klanten eruit?’ Hoe wordt touchpoint ‘formulieren’ ervaren? ‘Zijn de formulieren.
Minor Digital Marketing
Procesmigratie van ITIL naar ISM
Human Resources Accounting
Titel van bedrijfsvergadering
Vergadering Florian Stiller.
Hoofdstuk 3 Waarom ondernemen?
Transcript van de presentatie:

4. Online strategie Internet scorecard tio Minor Digital Marketing 4. Online strategie Internet scorecard Ontdekken wat de kritische succesfactoren zijn voor online prestaties Internetactiviteiten zijn meetbaar Moet je wel weten wat je gaat meten en waarom Daarvoor maak je doelstellingen Scorecard = strategie + doelstellingen Doelstellingen praktisch maken mbv succesfactoren Succesfactoren meetbaar maken met indicatoren (kpi) even herhaling van lesweek 3 en in rood lesweek 4

Online strategie Financieel Klant Website STRATEGIE Organisatie Minor Digital Marketing Online strategie Hoe worden we financieel succesvol? Financieel Klant Website STRATEGIE Hoe bereiken we onze doelgroepen en hoe stellen we onze bezoekers / klanten tevreden? Hoe ontwikkelen en beheren we een effectieve website? even herhaling van lesweek 3 Organisatie Hoe creëren we een effectieve internetorganisatie?

Online strategy map Doel: Online strategie implementeren Minor Digital Marketing Online strategy map Doel: Online strategie implementeren - waar gaan we naar toe? - wat willen we bereiken? - wat moeten we doen om ons marktaandeel te vergroten? De stappen: 1. online strategie beschrijven (missie en doelstellingen) 2. doelstellingen vertalen naar succesfactoren en indicatoren 3. de online prestaties meten en zo nodig verbeteren. even herhaling van lesweek 3 Internet SCORECARD

Minor Digital Marketing Online strategy map even herhaling van lesweek 3 Eindopdracht: strategy map opzetten voor je project

Strategy map Bedrijf: … Website: … Datum: … Auteur: … Online missie .. Online strategische doelstellingen … Outcomes Financieel . . . .. . Outcomes Klant . . . . . . Website Online strategy map invullen voor je bedrijf. Succesfactoren voor de outcomes: klant en finacieel, en voor de ondersteunende dimensies: website en organisatie. Naar een actieplan toewerken. . . . . . Drivers Organisatie . . . . Drivers

De Succesfactoren STRATEGIE Minor Digital Marketing Financieel perspectief Omzet Kosten Winstgevendheid Klant perspectief Website perspectief Bereik Bezoek Engagement Branding Conversie Retentie Tevredenheid Content Gebruiksgemak Vormgeving & rich media Technische performance STRATEGIE voorbeelden van succesfactoren bij elk perspectief Organisatie perspectief Organisatie & inrichting Kennis & innovatie Systemen Processen & Hulpmiddelen

Internet Strategie succesfactor Minor Digital Marketing Internet Strategie Analyse van de visie, missie (ondernemersstrategie) Bepaal de doelgroep/afnemers/bezoekers en hun behoeften Benchmarking Formuleer internetstrategie vanuit 1,2,3 Commitment verkrijgen intern even herhaling van lesweek 3 succesfactor Succes factor Target Indicator Actie

Succesfactor Een voorbeeld: Succes factor Indicator Target Actie Minor Digital Marketing Succesfactor Een voorbeeld: Succes factor Indicator Target Actie werving % nieuwe bezoekers 30% banners of neem Bereik; %jongere bezoekers; 100 xaanmelden nbr; adverteren op facebook

Internet Strategie Minor Digital Marketing vb van dashboard Meten, volgen, ingrijpen! Doelstellingen realiseren om de strategie uitvoeren om conversie en loyaliteit te bereiken, zie ook weer prezi les 2

Online Strategy Map Internet Scorecard Succesfactor Indicator Target Heeft directe relatie met realiseren online doelstellingen Maakt de succesfactor meetbaar Geeft het streven aan voor een bepaalde periode Toont het initiatief om verbetering in de succesfactor te realiseren Internet Scorecard Succesfactor Indicator Target Actie Bezoek Aantal unieke bezoekers Q 1: 390.000 Q 2: 410.000 Q 3: 430.000 Q 4: 450.000 Verbeteren inzet Google Adwords OptimaliserenSEO dit is voorbeeld van een format waarin de studenten de online strategie kunnen weergeven, maar ga aan het tekenen met ze. Laat ze het uitproberen. Retentie Percentage terugkerende bezoekers 25% Start loyaliteits-programma Personaliseer nieuwsbrief

Succesfactor Minor Digital Marketing voorbeeld van de uitwerking van een doelstelling en resultaat van een meting

Minor Digital Marketing Succesfactor voorbeeld van de uitwerking van een doelstelling en resultaat van een meting google analytics account aanmaken en koppelen aan je project

3. Online strategy map ISC komt steeds terug in het project Minor Digital Marketing 3. Online strategy map Continu proces, juist om slagvaardig en flexibel te zijn. Samen met studenten opzet maken om strategie incl doelstelingen en succesfactoren weer te geven. ISC komt steeds terug in het project