Proeven doen Door: Koen Hazewindus en Hugo van der Vliet.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Hoofdstuk 3 STOFFEN De leerteksten in dit hoofdstuk zijn oranje gedrukt. Schrijf van elke paragraaf de leertekst in je schrift. Dat is huiswerk.
Advertisements

Ongewenste micro-organismen
Paragraaf 2 van hoofdstuk 2: Warmtebronnen
Wijziging planning Vandaag korte uitleg over 3.6/3.7, Powerpoint staat bij downloads. Vandaag zelf practicum 3.10 uitvoeren na uitleg Woensdag SO reactievergelijkingen,
Paragraaf 2 van hoofdstuk 2: Warmtebronnen
Maillard reactie Voorbeelden van Maillard reacties:
Soorten gereedschap Gebruik van gereedschap Prakticum
GOED OF FOUT - QUIZ.
Stofwisseling.
Veilig met brander en vlam.
2.3 Veilig met brander en vlam
Gele Rozen Bart Herman Niet klikken; loopt automatisch met de bijbehorende tekst door.
1.3 Practicum en veiligheid
Bleu Mount.
Paragraaf 2 van hoofdstuk 2: Warmtebronnen
NASK – VEILIG PRACTICUM
NASK – VEILIG PRACTICUM
1. Moleculen Thema 4: Verfijning materiemodel: atomen en moleculen
Warmte.
Zwemmergie. Hoe wek je energie op in een zwembad?
Werkvergunningen.
Kracht bij enkele soorten bewegingen
Veilig met brander en vlam
Gemaakt door: Lisanne Molenaar en Jasper Risse KIas: A2B
Proeven doen natuurkunde.
2.3 & 2.4 Sophie Dikmans & Sammy van Brakel
Wat zijn natuurwetenschappen Gemaakt door : Ashequlla, Philipp.
Door: Gerrit van Loon en Sam Vermeij
Hoofdstuk 3 STOFFEN De leerteksten in dit hoofdstuk zijn oranje gedrukt. Schrijf van elke paragraaf de leertekst in je schrift. Dat is huiswerk.
Presentatie 2.2 Warmte en temperatuur
Energie.
ALLES EN NOG VEEL MEER OVER HET VERKEER !
3.2 Volledige en onvolledige verbranding
VEILIG GEBRUIK VAN ELEKTRISCHE ARBEIDSMIDDELEN
Thema werken De woorden die je vandaag leert:
Natuurkunde Paragraaf 5.1 & 5.2 Gemaakt door: Martijn van den Berg
Warmte. Warmte Warmte verwarmen kost energie in de vorm van warmte smelten kost warmte verdampen kost warmte afkoelen levert energie in de vorm van.
Daar is DE ZON! Daar is de zon eindelijk weer! De grijze winter is voorbij, bomen en bloemen groeien en bloeien, lammetjes dartelen in de wei.
Daar is DE ZON! Daar is de zon eindelijk weer! De grijze winter is voorbij, bomen en bloemen groeien en bloeien, lammetjes dartelen in de wei.
WINA.
Machineveiligheid: Conventionele draaibank
Veilig werken met schiethamers
Grimeren met caran d’ache is leuk en niet moeilijk
Fase overgang: DEFINITIE: Een verandering van toestand (fase) Er zijn
Toepassingen 5L week 12: ‘Koken kost geld’ een breuk of een procent nemen van een getal overbodige gegevens schrappen prijs berekenen als de eenheidsprijs.
Gasunie is een van de grootste gasinfrastructuurbedrijven in Europa. Veiligheid heeft binnen Gasunie de hoogste prioriteit; het vormt de basis van onze.
Veilig werken met de Grief Wat zijn de gevaarlijke en wat zijn de veilige zones.
Universiteit Leiden Peter Roemelé Arbo & Milieu Dienst (AMD) Faculteit der Wiskunde en Natuurwetenschappen, Universiteit Leiden INFO VEILIGHEID EERSTE.
Is op zoek naar jou. M: Milieu O: Op S: School MOS is een organisatie die werd opgericht door het Departement Leefmilieu, Natuur en Energie. Zo wil men.
Zwijsen College Test jezelf Pulsar Chemie Hfst 1.
Universiteit Leiden Peter Roemelé Arbo & Milieu Dienst (AMD) Faculteit der Wiskunde en Natuurwetenschappen, Universiteit Leiden INFO VEILIGHEID EERSTE.
Gasunie is een van de grootste gasinfrastructuurbedrijven in Europa. Veiligheid heeft binnen Gasunie de hoogste prioriteit; het vormt de basis van onze.
HET ONDERWERP VAN EEN TEKST Lezen h1. Aan het einde van de lees weet/kun je Wat het onderwerp van een tekst is Hoe je deze kunt vinden.
Duurzame energie. Wat is energie? Je hebt energie nodig om te kunnen bewegen of te denken Wij halen energie uit ons eten en drinken Om licht, geluid of.
De mens en zijn milieu ZW4 Hoofdstuk 4. §1 De mens en het milieu Milieu: de omgeving waarin een organisme leeft Mens en milieu: de mens en zijn omgeving.
BASISVEILIGHEID (VCA)
VCA Basisveiligheid Hoofdstuk 4 Brand en explosie
3. Maar zo zien we niet alles, en bovendien is het beeld vlak.
Bestrijden van aardappelopslag met handapparatuur
1. Kunnen we iets onderzoeken als we het niet kunnen zien?
Veilig werken met schiethamers
Bestrijden van aardappelopslag met handapparatuur
Zuivere stoffen en mengsels
Toolbox Oogincidenten
Leerjaar 3 Nask1 H7 Materie §1 Moleculen.
KAM – Integrale kwaliteitszorg
Werken in een arbeidsorganisatie
Planten in Nectar, zeker niet saai
Transcript van de presentatie:

Proeven doen Door: Koen Hazewindus en Hugo van der Vliet

Veilig met brander en vlam Verwarmingsapparaten: zijn er om dingen mee te verwarmen, zoals een spiritusbrander of een gasbrander. Veiligheid: er zijn twee soorten veiligheidsmaatregelen, maatregelen voor om te voorkomen dat er ongelukken gebeuren en maatregelen voor als er ongelukken gebeuren. Lang haar moet weggestopt worden en je moet ( zeker als met een gasbrander werkt ) een veiligheidsbril dragen

De brander De gele vlam: de gele vlam is goed zichtbaar, maar is niet om te verwarmen. De blauwe vlam (niet ruisend): Gebruik je om stoffen middelmatig te verbranden bijv. om water aan de kook te brengen. De ruisende vlam: is voor zeer sterke verhitting. Bij het verwarmen gelden enige extra veiligheidsregels: - gebruik een reageerbuisknijper - Vul de bus nooit meer dan een derde - Houdt de reageerbuis schuin maar nooit op een ander gericht - Beweeg tijdens het verwarmen de buis constant, hiermee voorkom je overkoken.