1 Presentatie CV204A Trends in de media 22 juni, 2010 Nieuwsconsumptie.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
‘Goeiemoggel tis uit’ - Nederlandse jongeren leven online Juli 2008.
Advertisements

Fix je Risk.
WELKOM BIJ DIT SPEL VOOR HET EERSTE!!! DIT GAAT OVER: + en – tot 20 KLIK OP DE MUIS OM DE SPELREGELS TE LEZEN!!!
Onderzoek naar het gebruik van sms en prepaid telefonie
T USSENTIJDSE PRESENTATIE CV202D Milou Remeeus en Laurence Enting.
Het reisburo van de toekomst? 10 SEPTEMBER 2013 Via Actuele signalen naar mogelijkheden voor retailing in de reiswereld….
NEDERLANDS WOORD BEELD IN & IN Klik met de muis
Downloaden: Ad-aware. Downloaden bestaat uit 3 delen: •1. Zoeken naar de plek waar je het bestand kan vinden op het internet •2. Het nemen van een kopie.
Uitgaven aan zorg per financieringsbron / /Hoofdstuk 2 Zorg in perspectief /pagina 1.
Schuldpreventie Martijn Schoeman, preventiemedewerker armoedebeleid
400 jaar Rijksuniversiteit Groningen
1 Wat is microfinanciering ? 2 1. De financiële behoefte.
1 Enquête: Hoe 'social' ben jij online? MSN, Juni 2010.
Geld verdienen met trends
BUREAU VOOR i-COMMERCE Internet (websites, webshops) Intranet (interne website, CRM, databases, digitaalarchief) Mobiele Marketing (sms, mobiel internet,
15 – 9 – 2006 Technocentrum Twente FIRST LEGO® League 2006 Martijn Roelofs.
LEADERS ONLINE Presentatie VRC zomer 2013 War for talent Verandering arbeids- relaties Baby- boomer vertrekt Generatie Z komt eraan Arbeidsmarkt Andere.
Ronde (Sport & Spel) Quiz Night !
Welkom bij de tussentijdse presentatie
400 jaar Rijksuniversiteit Groningen 15 mei t/m 15 juni 2014.
NOA 2010 de Stentor. 2 NOA in vogelvlucht Het Nationaal Onderzoek Arbeidsmarkt (NOA) geeft antwoord op onder andere de volgende vragen: - hoe oriënteert.
Wist u dat … Meer dan 10% van de jongeren in het voortgezet onderwijs drugs gebruikt? Er meer dan 74% van de kinderen onder de 16 jaar alcohol heeft.
Het Vierde Huwelijk.
9 januari 2013 Bodegraven 1. 1Korinthe 11 1 Wordt mijn navolgers, gelijk ook ik Christus navolg. 2.
Gezonde Relaties
Als God trouw is ….
Vergaderen Gebruikt materiaal Actie! Office3 bso blz. a Benoem het materiaal in de tweede kolom in je boek op blz b In de derde kolom.
EU Back to School Naam Gastdocent Titel / Functienaam.
Het geven van een workshop
“Ik kan dit niet oplossen...” “Ik zal de weg voor jou banen”
Projectweek.
Marketing Werkgroep 6.
Ik zal me even in het kort voorstellen….
Werken aan Intergenerationele Samenwerking en Expertise.
Breuken-Vereenvoudigen
Mijn hobby: is over cultuur van Ethiopië
Naam:chermaie klunder
De tafel van:.
Stepnet Oorspronkelijk ontworpen als DE WEEKKRANT: “een selectie uit Trouw en de Volkskrant voor de Tweede Fase van HAVO en VWO”.
Onderwijskundig Ontwerpen Vzw Horizon Lotte Beernaert Lieselot Bolle Lien Lagrange Céline Sercu
Chantal Kenens, Anneke Risselada, Merel Schutten
1 LOB workshop.2 Ga naar internet en zoek op:
Standaard-bewerkingen
Geld verdienen met trends
Workshop First Lego League
BUREAU VOOR i-COMMERCE Mobiele Marketing (sms, mms, mobiel internet, bluetooth)
Nieuwe Meesters Delft Erfgoed = saai! 1. Nieuwe Meesters Delft Erfgoed = overal! 2.
FHI branches Trendonderzoek & Recessie-enquête.
Mediales 1 Overdragers van informatie. Bijvoorbeeld internet, televisie, krant, tijdschrift.
Marketingproject-communicatieplan
De arme boerderij. Er was een huis.Er woonden een boer en een baby. De boer heette Luc en de baby heette Yecika. De mama is al lang gestorven.
De oudere stagiaire.
De financiële functie: Integrale bedrijfsanalyse©
Kirti Zeijlmans MSc Rijksuniversiteit Groningen Voor meer informatie:
Betaalsleutel koppelen via MyOrder app
OFC28 mediawijsheid les 7 leren door te maken
3/23/2015 | 1 Healthwise Congres ‘Kwaliteit van Leven’ E-Health workshop - Eveline Hage Over de mogelijkheden van e-Health in ouderenwelzijn On?
Werkstukken en rapporten
oefening Planning bespreken
Trends 50+ Spelletjes cv204d Hanneke Monique Moreno Remy Tom.
Project presentatie 1. Even voorstellen - Niek Storm - Manoli Tsigonakis - Kevin de Groot - Boudewijn de Jong.
Ik ben naam, functie Wie zijn jullie? bedrijfsnaam Welkom bij.
Wat leer je? Je leert dat heel veel actuele onderwerpen ook iets met wetenschap en techniek te maken hebben. Je denkt na over wat wetenschap en techniek.
Artikelen, interviews, persberichten  Algemene media (dagbladen, radio, tv)  Vakbladen  Websites Effectief voor kennisdeling en valorisatie Publiciteit.
Workshop INFORMATIEVAARDIGHEDEN Samen sterk met.
H1 Media en communicatie
Les: Online Marketing Keuzevak Marketing.
Je weet welke soorten gedrukte media er zijn
Wat doet media? Hoe wordt media gebruikt?
Transcript van de presentatie:

1 Presentatie CV204A Trends in de media 22 juni, 2010 Nieuwsconsumptie

2 Inhoud Trends in de media 22 juni, 2010 Onderwerpen: De opdracht Nieuwsconsumptie Doelgroep Trends Fieldresearch Het product 10 minuten Vragen na de presentatie

3 De opdracht Trends in de media 22 juni, 2010 “ Bedenk een product en/of dienst voor een doelgroep in Nederland in 2015 gebaseerd op eigen trendonderzoek.”

4 Nieuwsconsumptie Wat is nieuwsconsumptie? Nieuws Consumptie Middelen Trends in de media 22 juni, 2010

5 Doelgroep Baby Boomers 50 – 65 jaar 22% van de Nederlandse bevolking Interesses en levensvisie Nieuwsconsumptie Trends in de media 22 juni, 2010

6 Trends in de media Middelen 22 juni, 2010

7 Trends in de media Segmentatie 22 juni, 2010 Actieve en succesvolle Baby Boomer Houdt van luxe en gemak Houdt van gadgets

8 Trendbouwstenen Trends in de media 22 juni, 2010 Primaire trendbouwsteen: Technologische bouwsteen Secundaire trendbouwsteen: Economische bouwsteen

9 Field research Interviews 10 personen Radio, Televisie, Internet en Kranten Nieuws is goed zoals het is Nieuws consumeren op eigen gemak en eigen tijd Verwachting internet, mobiele telefoons of digitale schermen Trends in de media 22 juni, 2010

10 Quotes Trends in de media 22 juni, 2010 Man, 64 jaar: “Ook al ben ik wat ouder, ik ben nog steeds gek op gadgets en ik geef hier graag geld aan uit.”

11 Quotes Trends in de media 22 juni, 2010 Man, 58 jaar: Onderweg is het handig om nieuws door te nemen, dan heb je namelijk even de tijd.” Vrouw, 51 jaar: “Ik wil het nieuws graag volgen wanneer mij dat uitkomt.”

12 De Newswatch Een horloge met projectie Bediening d.m.v. een klein toetsenbord In samenwerking met Breitling gerealiseerd Vijf verschillende nieuwsbronnen:  de Volkskrant  het Financieele Dagblad  Trouw  het Algemeen Dagblad  NRC Handelsblad De Newswatch is verkrijgbaar vanaf € Trends in de media 22 juni, 2010

13 De Newswatch Trends in de media 22 juni, 2010

14 De Newswatch Trends in de media 22 juni, 2010

15 Bedankt voor jullie aandacht! Trends in de media 22 juni, 2010

16 Vragen? Trends in de media 22 juni, 2010