1 Presentatie CV204A Trends in de media 22 juni, 2010 Nieuwsconsumptie
2 Inhoud Trends in de media 22 juni, 2010 Onderwerpen: De opdracht Nieuwsconsumptie Doelgroep Trends Fieldresearch Het product 10 minuten Vragen na de presentatie
3 De opdracht Trends in de media 22 juni, 2010 “ Bedenk een product en/of dienst voor een doelgroep in Nederland in 2015 gebaseerd op eigen trendonderzoek.”
4 Nieuwsconsumptie Wat is nieuwsconsumptie? Nieuws Consumptie Middelen Trends in de media 22 juni, 2010
5 Doelgroep Baby Boomers 50 – 65 jaar 22% van de Nederlandse bevolking Interesses en levensvisie Nieuwsconsumptie Trends in de media 22 juni, 2010
6 Trends in de media Middelen 22 juni, 2010
7 Trends in de media Segmentatie 22 juni, 2010 Actieve en succesvolle Baby Boomer Houdt van luxe en gemak Houdt van gadgets
8 Trendbouwstenen Trends in de media 22 juni, 2010 Primaire trendbouwsteen: Technologische bouwsteen Secundaire trendbouwsteen: Economische bouwsteen
9 Field research Interviews 10 personen Radio, Televisie, Internet en Kranten Nieuws is goed zoals het is Nieuws consumeren op eigen gemak en eigen tijd Verwachting internet, mobiele telefoons of digitale schermen Trends in de media 22 juni, 2010
10 Quotes Trends in de media 22 juni, 2010 Man, 64 jaar: “Ook al ben ik wat ouder, ik ben nog steeds gek op gadgets en ik geef hier graag geld aan uit.”
11 Quotes Trends in de media 22 juni, 2010 Man, 58 jaar: Onderweg is het handig om nieuws door te nemen, dan heb je namelijk even de tijd.” Vrouw, 51 jaar: “Ik wil het nieuws graag volgen wanneer mij dat uitkomt.”
12 De Newswatch Een horloge met projectie Bediening d.m.v. een klein toetsenbord In samenwerking met Breitling gerealiseerd Vijf verschillende nieuwsbronnen: de Volkskrant het Financieele Dagblad Trouw het Algemeen Dagblad NRC Handelsblad De Newswatch is verkrijgbaar vanaf € Trends in de media 22 juni, 2010
13 De Newswatch Trends in de media 22 juni, 2010
14 De Newswatch Trends in de media 22 juni, 2010
15 Bedankt voor jullie aandacht! Trends in de media 22 juni, 2010
16 Vragen? Trends in de media 22 juni, 2010