Digitalenklas: Afsluiting en Continuering Stuurgroepvergadering Sake Jager 10 april 2003.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Informaticapioniers in hun digitale leeromgeving NIOC 2002 Jos Tolboom, RuG FWN.
Advertisements

Digitale toetsen op afstand Bregatha de Gooijer
10 Valkuilen van Digitaal Toetsen
7m060 - CAD Jan Dijkstra Aant van der Zee Student assistent.
Kom verder. Saxion. Leergang digitale didactiek in een ICT rijke omgeving.
Wiskunde en het nieuwe leren scenario5
Aansluiting van het Hoger Onderwijs bij MedischOnderwijs.nl 2 november 2007 Aansluiting van het Hoger Onderwijs bij MedischOnderwijs.nl P.M.Bloemendaal.
ICT tussen hoop en vrees
, APS-FI Wiskunde en ICT jos tolboom, Rug FWN Effecten van digitale feedback.
Stichting RechtenOnline
techniek, communicatie en didactiek
Henk te Ronde ICT coördinator CSV. Inleiding  Onderwijs concept “Levensecht leren” Meer zelfwerkzaamheid minder doceren Samenwerken van leerlingen Combinatie.
Stichting RechtenOnline ICT in het juridisch onderwijs.
E-portfolio NL Een Leven Lang Leren René Schreurs & Yvonne Kremers
Portfolio Faculteit der Letteren 1 Evaluatie van 2 jaar Digitaal Portfolio in de Letterenfaculteit Utrecht Gerrit Bloothooft.
Digitaal Portfolio in de Letterenfaculteit UU
Digitale talenpractica en web-gebaseerde taalleeromgevingen Sake Jager, Rijksuniversiteit Groningen Alessandra Corda, Universiteit Leiden Studiedag Talencentrum.
Camera Volgsystemen Technologieverkenning François Kooman (SURFnet) Mikko Koppanen (Egeniq) SIG Weblectures.
Digitalenklas in breder verband Verkenning samenwerkingsmogelijkheden Sake Jager / Alessandra Corda 28 november 2002.
Digitalenklasconsortium Informatiebijeenkomst voor Hoger Onderwijsinstellingen Sake Jager (RUG), Alessandra Corda (ULeiden) 11 september 2003.
The vision at work Batteries included Ervaringen van een ISV op hosting avontuur Sven Middelkoop Corporate ICT Manager Exact Holding N.V.
Is ict alleen maar enabler? Darco Jansen. Gezamenlijke verkenningstocht Welke ict wordt ingezet in het onderwijs? Hoe wordt ict (didactisch) gebruikt.
Kennisuitwisseling in LOK Landelijk onderwijsweb Kennistechnologie Evert van de Vrie Kennisuitwisseling in LOK Landelijk onderwijsweb Kennistechnologie.
LOK Landelijk Onderwijsweb Kennistechnologie LOK Landelijk Onderwijsweb Kennistechnologie.
Titel auteur oktober /10 De KUBUS. Titel auteur oktober /10 De KUBUS Wie zit er in de zaal? Wie heeft een eigen case meegebracht?
ICLON, Universiteit Leiden1 Implementatie van ICT in het hoger onderwijs: ervaringen vanuit het E- merge consortium J. Nedermeijer 25 november 2004.
U-Stream en Blackboard
Universiteit Leiden Community Network
Bij ons leer je de wereld kennen ICT&Onderwijs Programma universiteit Leiden Portfolio van projecten en activiteiten die optimaal bijdragen aan het behalen.
Domstad Samen deskundiger Presentatie Velon 12 maart 2007 Elleke Verwaijen Paul Veringa.
LOK Landelijk Onderwijsweb Kennistechnologie LOK Landelijk Onderwijsweb Kennistechnologie.
Ellips en het Digitalenklasconsortium Alessandra Corda (Universiteit Leiden) 2 december 2003.
SLOC-dag 28 juni 2002 Gebruik van DLO’s voor taalvaardigheid en fonetiek Alessandra Corda ICT&O coördinator Faculteit der Letteren Universiteit Leiden.
Digitalenklas Symposium ICT en Talen Sake Jager Faculteit Letteren UU 24 april 2002.
Workshop DigiTalenKlas 21 januari 2002 Suggesties voor het gebruik van een DLO in het talenonderwijs Alessandra Corda ICT&O coördinator Faculteit der Letteren.
Workshop Digitalenklas 29 januari Gebruik DLO (WebCT) In cursus Taalverwerving 4 Spaans september – november 2002.
Internet en Bibliotheek Rijswijk Seniorweb Rijswijk docent: Peter Blansjaar.
1212 /b Ontwerpen en Presenteren met ICT dr.ir. Jos van Leeuwen Faculteit Bouwkunde cap.groep Ontwerp Systemen.
LUNCHSEMINAR Grassroots bij de TU Delft Sofia Dopper Projectleider Grassrootsproject TU Delft 10 mei 2007.
Stand van zaken ontwikkelingen
Nijmegen, 11 oktober 2007 Podcasting in het onderwijs Symposium Nijmegen 11 oktober 2007.
Eduroam BELnet bezoek, 18 juli 2005
Hoogwaardig internet voor hoger onderwijs en onderzoek Federatieve netwerk toegang: eduroam Federatiedagen, Utrecht, 29 Maart 2006
Hoogwaardig internet voor hoger onderwijs en onderzoek eduroam BELNET, Brussel, 29 September 2005
EduRoam SEC seminar, 22 februari 2005
Natschool: uitwisseling en hergebruik van content
1.Oplossingen voor vergrijzing vinden 2.Vernieuwing van binnen uit stimuleren; scholen zelf aan zet 3.Leren van en met elkaar InnovatieImpuls Onderwijs.
WELP, ict implementatieproject Wiskunde En LesPraktijk studie(mid)dag woensdag 26 november 2003.
INTUIT: Uitvoering en resultaten INTUIT Slotconferentie 30 januari 2008 Sake Jager, projectleider Rijksuniversiteit Groningen.
INTUIT: Naar een geïntegreerde leeromgeving Engels Jaarvergadering NUT 14 maart 2008 Sake Jager, ICT & Onderwijs Letteren Rijksuniversiteit Groningen.
Repository-demonstratie Waar doen we het allemaal voor?
Welkom De techniek van websites
Video in het onderwijs 9 maart Doel workshop Op weg helpen en ondersteunen bij gebruik van video in eigen onderwijs Nieuwe ideeën opdoen Inzicht.
YASM- Advies in opleidingsinnovatie met ICT 11 januari E-learning vanuit onderwijskundig perspectief 27 mei 2002 Dr. Stanley J. Portier.
Informatievaardigheden
Programma Eindpresentatie ICT-2000 Het project ICT 2000: –Doelen, Opzet, Werkwijze Website presentaties –De site, didactisch.
Blackboard Een digitale leeromgeving. 30 mei 2002Julius Instituut 2 Inhoud Activerend leren Het inzetten van blackboard voor meer activerend leren Het.
ICT in het onderwijs 1. Hoe past het thema van de vernieuwing in een breder kader van onderwijsontwikkelingen? 2. Welke maatschappelijke en politieke ontwikkelingen.
Johan van der Sanden TU/e TULO Fontys PTH-Eindhoven
Workshop: Digitale bordlessen. Even voorstellen. Anthony Verwijst I-Coach en leerkracht op bs. de LenS. Ervaringen: bordwerkprogramma's, coachen/begeleiden.
Succesvolle implementatie: tips en tools
Computers in scheikunde onderwijs Nataša Brouwer en Wolter Kaper AMSTEL Instituut NVON Congres 2002.
LA3 IMPLEMENTEREN VAN INNOVATIES VERNIEUWEN IN ONDERWIJS.
Digitalenklas: Toepassing van ICT in het hoger talenonderwijs Presentatie UU Sake Jager 28 mei 2002.
Beheer van digitaal onderwijsmateriaal
Training digitale didactiek
SOCIAAL ONDERNEMERSCHAP COLLEGE 3 De innovatieopdracht.
Ambassadeursnetwerk Jan Bartling, Leo Bakker 27 september 2017.
Opnemen colleges als dienst bij de Hanze
Programma Digitale Leeromgeving
Transcript van de presentatie:

Digitalenklas: Afsluiting en Continuering Stuurgroepvergadering Sake Jager 10 april 2003

Doelstellingen TVO vernieuwen door inzet ICT TVO-applicatie ontwikkelen met mogelijkheden voor luisteren en uitspraak Onderwijsmateriaal implementeren Onderlinge samenwerking versterken

Achtergrond Introductie Digitale Leeromgevingen Vervanging Talenpractica Inpassing/aanpassing bestaande programmatuur voor computer-ondersteund taalonderwijs Afnemende studentenaantallen, noodzaak tot samenwerking tussen instellingen bij materiaalontwikkeling Verhoging zelfwerkzaamheid studenten – betere benutting contacturen Invoering Europees Referentiekader talenonderwijs

Resultaten Digitalenklas Herontwerp TVO bij de betreffende instellingen Applicatie Ellips Afspeelvoorzieningen via SURFNet Leerinhouden DLO Leerinhouden Ellips Ervaringen didactiek, techniek, implementatie Communicatievoorzieningen: Sharepoint, Website Relatienetwerk

Demonstratie Website: Documentuitwisseling: DLO’s: Leiden: Leiden: Tilburg: Tilburg: Utrecht: Utrecht: Groningen: Groningen: Ellips: Docent: Docent: Student: Student: SURFNet Videoportal:

Nog niet afgerond: Acceptatie Ellips 1.0 (april 2003) Nog drie aandachtspunten Nog drie aandachtspunten Overdracht broncodes en api’s Via deponering bij onafhankelijke partij Via deponering bij onafhankelijke partij Integratie webrecorder Gesprekken Artec/Divace/Maro Gesprekken Artec/Divace/Maro Import Hologram Leerinhouden Ellips Revisie Ellips: 1.1 (augustus 2003) Oprichting consortium