Hoorcollege 1a Praktische zaken
Gameprogrammeren Doel van het vak: Games programmeren (de game loop, sprites, audio, physics, animatie…) Basisprogrammeertechnieken (if, for, while, etc.) Object-georienteerd programmeren (klassen, methoden, properties, …)
Gameprogrammeren Boek: – Is te koop via de studievereniging – …of online te bestellen (bijvoorbeeld bij Bol.com) Software: – XNA 4 – Microsoft Visual Studio 2013 Website: –
Werkvorm Theorie (15 keer + 3 deeltoetsen) Praktijk (14 keer) Werkcolleges (6 keer) college toets 1 toets 2 college pract. 3 pract. 1 pract. 0 pract. 1 pract. 2 pract wo 13-15vr 9-11 werkcoll. zo < collegepract. 2werkcoll. pract pract. 1 pract. 2 pract. 3 toets 3
Practicum/werkcollege: BBG106/112/175/017/020 Hoorcollege: ANDRO-C101
Hoorcolleges We behandelen de stof uit het boek – Concepten, voorbeelden, games Voorbereiding op de toetsen Nabespreken van de toetsen Zie de website voor de inhoud per hoorcollege Slides zullen na de colleges beschikbaar zijn op de website van de cursus
Practica Vier practicumopdrachten, waarvan de eerste niet ingeleverd hoeft te worden Teams van twee Inleveren gaat via het Submit-systeem (zie de website voor meer informatie) Vier practicumgroepen: – P1= U, V – P2= W, X – P3= Y, Z – P4= alfa, beta, “de rest”
Werkcolleges Oefenen behandelde stof – Opgaven in het boek – Voorbeeldtentamenvragen Twee werkcollegegroepen: W1 = P1 + P2 = U, V, W, X W2 = P3 + P4 = Y, Z, alfa, beta, “de rest” 3 docenten en 4 assistenten
Beoordeling 3 toetsen (T1, T2, T3) – Totaalcijfer T = 0.2*T *T *T3 3 practica (P1, P2, P3) – Totaalcijfer P = 0.2*P *P *P3 Eindcijfer = (T + P)/2 – Onder voorwaarde: P>=5 en T>=5 Afronding: op halven boven de 6, op helen onder de 6 – Oftewel: 5.5 6 en 5.4 5
Beoordeling Wat als je een P of T niet haalt? Vak is onvoltooid, maar… Herkansing voor practicumopdracht – Kan ingezet worden voor P1, P2, of P3 Herkansing voor toets – Kan ingezet worden voor T1, T2, of T3 Herkansingen gaan over de hele stof!