Hoorcollege 1a Praktische zaken. Gameprogrammeren Doel van het vak: Games programmeren (de game loop, sprites, audio, physics, animatie…) Basisprogrammeertechnieken.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
“Energie uit het heelal”
Advertisements

Les 13 De herbieding van de bijbieder (1)
Objectgeoriënteerd Programmeren in C++
- INFORMATIE VOOR OUDERS OVER P4- Samen naar het examen.
1 Samenwerkend leren met Google Docs Werking en mogelijkheden van online tekstverwerken.
INFORMATIE AVOND BOUW 4 19 AUGUSTUS WELKOM •algemene informatie en de dagelijkse praktijk op school •kijkje in het lokaal van uw kind tot
Les L4TC 14 november. Boek Team Maatschappijleer I • 14 november 2012 • Hoofdstuk 5.
Info-avond groep
Algoritmen en Datastructuren (ALDAT)
Stagedagboek IAB opleiding - 16/02/2013.
WELKOM op de voorlichtingsavond 3e leerjaar techniek
Ronde (Sport & Spel) Quiz Night !
Programmeren in Java met BlueJ
Gestructureerd programmeren in C
Het Lint aanpassen in Office 2007
Martijn Wolfs Gerard Maeyer
Introduction multimedia. convergence standards retrieval applications & technology.
“Projectmanagement in het hoger onderwijs”
Maurice de Beijer. Wie is Maurice de Beijer Microsoft MVP DevelopMentor trainer SDN Sectiehoofd UX Onafhankelijk software ontwikkelaar
Leren programmeren door spelletjes te maken
1 Overdragen van Informatica-Onderzoek Ad Feelders Blok 4, 2010/11.
Een Gagnan – CMAS specialisatie Samengesteld door Rob Kool I120
Informatica Universiteit AntwerpenPraktisch 0.1 Informatica - 1rste BAC Biologie Computervaardigheden I - 1rste BAC Bio-ingenieur Hoofdstuk 0 Praktisch.
DB Inleiding Databases Geert-Jan Houben.
Destillatie.
Mens, maatschappij & ICT
Natuurkunde 2voor T Docent: Winfred Stoffels
Werkgroep video prototyping V1 blok 2 Maaike van Cruchten b ‘FAKE IT ‘TILL YOU MAKE IT’
HOORCOLLEGE V2 ASSESSMENTS CMD
UNIVERSITEIT TWENTE. Welkom in Twente!
Frank Stalpers en Ad Baars
Laatste toets Vrijdag 8 november van 8.30 – uur Locatie: EDUC-BETA Stof: Alles! Slides Boek Werkcollegeopgaven Practicumopgaven.
Inleiding programmeren in C++ Life Science & Technology 2 februari Universiteit Leiden.
Werken aan Intergenerationele Samenwerking en Expertise.
Breuken-Vereenvoudigen
Informatica op het Kalsbeek College. Informatica op het Kalsbeek College.
Workshop: Geheimschrift op de TI-83+
Introductie in de Geschiedenis van de Oudheid
Ecosystemen simuleren in de klas Yuri Matteman De Praktijk Caspar Geraedts Vrije Universiteit NIBI-onderwijsconferentie 11 januari 2013.
Hoofdstuk 3 (deel 2). Informatiemanagement 2 e editie Rolf Bruins & Bert Pinkster Figuur 3.7Ephorus, een voorbeeld van software om plagiaat in werkstukken.
Inleiding programmeren in C++ Life Science & Technology Inleiding
Software-ontwikkeling I
Voorbereiding Clubbridge
A H M F K EB C x 85 Korte zijde bij C 2 e secties volte 14 m en op afstand komen ( 0,5 rijbaan)
Gaming, herinneringseducatie & WOI Dinsdag 23 april 2013 / Forumdag "De Groote Oorlog in de klas“, Brussel Gregory Vercauteren, Bram Wiercx, FARO. Vlaams.
Nieuwe Meesters Delft Erfgoed = saai! 1. Nieuwe Meesters Delft Erfgoed = overal! 2.
NETWERKBIJEENKOMST Woensdag 20 april INDELING BIJEENKOMST  Praktische/inhoudelijke zaken –
Pioniercursus Zondag 11 maart. Wat gaan we vandaag doen? Heel klein beetje theorie Heel veel praktijk.
Leerlingen ontwikkelen apps
De financiële functie: Integrale bedrijfsanalyse©
Van der Meij College De sectoren Economie Techniek Zorg&Welzijn.
Programmeerstijl Hoofdstuk 21. Visual Basic.NET voor studenten2 Inleiding Belang van een goede programmeerstijl:  Programma’s worden door meerdere mensen.
Nieuwe kwalificatiestructuur MBO
TypeScript Orde in de chaos!. Over mij Patrick Schmidt (Microsoft Certified Trainer) Trainer bij 4DotNet Mede-oprichter en architect BesteProduct.nl.
Hoorcollege 14 Vijanden, excepties. Overzicht programmaconstructies Opdrachten Toekenning Aanroep void-methode return-opdracht while-opdracht for(each)-opdracht.
Animatie nAnimatie: “tekenfilm” programma toont automatisch veranderende beelden nGemakkelijk te programmeren met gebruik van de klasse Thread “draadje”
I & I conferentie 21 november 2007 Michel van Ast Hans Reinders.
Tip 7: wissel je werkvormen af
Internet Standaarden Practicum 1 ● toetsing vak ● werkwijze vak ● alternatief voor gevorderden ● contentmatrix ● drieluik ● oefeningen ● slot.
Les 6 Toetsbespreking Introductie eindopdracht. toets  Download goede antwoorden en vergelijk met je eigen score.  Cijfer < 5.5 = herkansing week 4.
Communicatie- en Informatiewetenschappen 15 maart 2008.
Communicatie- en Informatiewetenschappen november 2007.
Gameprogrammeren: Introductie
Keuzedeel Verdieping Software
Arjan Egges & Paul Bergervoet
Gameprogrammeren: Animatie
Gameprogrammeren: Afsluiting
Keuzedeel Verdieping Software
Small Basic Console deel 2
Transcript van de presentatie:

Hoorcollege 1a Praktische zaken

Gameprogrammeren Doel van het vak: Games programmeren (de game loop, sprites, audio, physics, animatie…) Basisprogrammeertechnieken (if, for, while, etc.) Object-georienteerd programmeren (klassen, methoden, properties, …)

Gameprogrammeren Boek: – Is te koop via de studievereniging – …of online te bestellen (bijvoorbeeld bij Bol.com) Software: – XNA 4 – Microsoft Visual Studio 2013 Website: –

Werkvorm Theorie (15 keer + 3 deeltoetsen) Praktijk (14 keer) Werkcolleges (6 keer) college toets 1 toets 2 college pract. 3 pract. 1 pract. 0 pract. 1 pract. 2 pract wo 13-15vr 9-11 werkcoll. zo < collegepract. 2werkcoll. pract pract. 1 pract. 2 pract. 3 toets 3

Practicum/werkcollege: BBG106/112/175/017/020 Hoorcollege: ANDRO-C101

Hoorcolleges We behandelen de stof uit het boek – Concepten, voorbeelden, games Voorbereiding op de toetsen Nabespreken van de toetsen Zie de website voor de inhoud per hoorcollege Slides zullen na de colleges beschikbaar zijn op de website van de cursus

Practica Vier practicumopdrachten, waarvan de eerste niet ingeleverd hoeft te worden Teams van twee Inleveren gaat via het Submit-systeem (zie de website voor meer informatie) Vier practicumgroepen: – P1= U, V – P2= W, X – P3= Y, Z – P4= alfa, beta, “de rest”

Werkcolleges Oefenen behandelde stof – Opgaven in het boek – Voorbeeldtentamenvragen Twee werkcollegegroepen: W1 = P1 + P2 = U, V, W, X W2 = P3 + P4 = Y, Z, alfa, beta, “de rest” 3 docenten en 4 assistenten

Beoordeling 3 toetsen (T1, T2, T3) – Totaalcijfer T = 0.2*T *T *T3 3 practica (P1, P2, P3) – Totaalcijfer P = 0.2*P *P *P3 Eindcijfer = (T + P)/2 – Onder voorwaarde: P>=5 en T>=5 Afronding: op halven boven de 6, op helen onder de 6 – Oftewel: 5.5  6 en 5.4  5

Beoordeling Wat als je een P of T niet haalt? Vak is onvoltooid, maar… Herkansing voor practicumopdracht – Kan ingezet worden voor P1, P2, of P3 Herkansing voor toets – Kan ingezet worden voor T1, T2, of T3 Herkansingen gaan over de hele stof!