Vorige week: Paragraaf 8.1 DEZE WEEK: Een na laatste les voor de toets! Volgende week herhaling van alle stof. Daarom nu zoveel mogelijk oefenen met de.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Wat is Blits? • Complete methode voor het nieuwe vak Studievaardigheden. Doorlopende leerlijn van groep 5 t/m 8.
Advertisements


Denk aan de sociale competentie
Quiz hoofdstuk 6.
Inkomen les 17 Begrippen & 81 t/ 84
7.1: Van de wieg tot het graf
Hoofdstuk 6 Sociale ongelijkheid.
3. Het sociaal-economisch systeem
Thema: verzorgingsstaat
7.3: Trampolinebed of hangmat? Intro HC Opdracht HW + nakijken.
Jullie hebben lef... . Welkom H4 M&O!  Les 1   Introductie  lezen aantekeningen bezien boek en werkboek.
Jullie hebben lef... . Welkom V4 Economie!  Les 1   introductie  lezen aantekeningen lezen wb 18 tm 20 maken wb 1.1 (1 tm 6)
Aardrijkskunde.
Ik hou van Holland spel!.
Elke 7 seconden een nieuw getal
Bijeenkomst 8 Summatieve toetsing
Paragraaf 4.2 Vorige les: de opkomst van steden
7.2: Geschiedenis van de verzorgingsstaat
8.1: Eigen schuld, dikke bult? Intro HC Opdracht HW + nakijken.
8.2 en 8.3: solidariteit en arbeid Intro HC Opdracht HW + nakijken.
Inkomen les 14 Begrippen & 65 t/m Begrippen Primaire sector Bedrijven die zaken aan de natuur onttrekken (landbouw, jacht, bosbouw, visserij)
Inkomen les 16 Inzichtvraag & 77 t/m 80
Inkomen les 18 Begrippen & 85 t/m Begrippen Collectieve regelingen Regelingen die gelden voor alle mensen van een bepaalde groep.
Inkomen les 19a Begrippen & 95 t/m Begrippen AKW Algemene Kinderbijslagwet: wet die regelt dat mensen met kinderen tot 18 jaar een uitkering krijgen.
De tafel van….
Lesprogramma: 1. Tekst overnemen in schrift. 2. Filmfragment met vragen, 3. Boek: zelfstandig in stilte maken 60, 61, 62, 63, 83, 87, 88, 92, 94. Beoordeling:
1. Levensbeschouwing en communicatie
Almere in vogelvlucht!. Doel v/d les? Voorkennis activeren over Almere/Flevoland.
Les 1: Het Heden Wat weet jij van het kanaal?. Wat weten we? 3 minuten: schrijf zo veel mogelijk waar jij aan denkt bij het Apeldoorns kanaal. 4 minuten:
Hoofdstuk 4 Waarom werken?
Hoofdstuk 4 Waarom werken?. Voor deze les heb je nodig? -Etui -Aantekeningenschrift -Werkboek -Rekenmachine -aantekeningenschrift.
DEEL 1 LES 1 De basis Les 1 Enkele begrippen versie
Lees de teksten en maak de vragen op je goed voor te bereiden.
8.2 en 8.3: solidariteit en arbeid Nakijken (inleveren) Intro HC HW.
 Doel Sociaal-economische Raad: * 2016: arbeidsdeelname jarigen = 20% * Arbeidsparticipatie van 55 tot 65-jarigen.
7.1: Van de wieg tot het graf
7.3: Trampolinebed of hangmat? Bespreken oplossingen armoede HC Opdracht.
7.1: Van de wieg tot het graf
8.1: Eigen schuld, dikke bult? Overzicht Intro HC Opdracht.
Vorige week Menukaart/woordweb Verzorgingsstaat
Tijd van pruiken en revoluties,
Vandaag Kennismaking en do’s en dont’s Korte terugblik vorige week
7.3: Trampolinebed of hangmat?
Deel 2 (individueel) personalizen van de objecten 30 minuten.
Hoe leer je geschiedenis?
H4 Statistiek Beelddiagram
BURGERSCHAP SOCIAAL MAATSCHAPPELIJKE DIMENSIE Les 3.
Welkom Havo 5..
Welkom havo 4..
Thema 3: De verzorgingsstaat
Deze les Nabespreken toets Vervolg Verbanden
VWO 6 Wiskunde C – les 1 Meneer Ypma.
Organische meststoffen
Thema 3: De verzorgingsstaat
Mijleer Les 1.
Havo 4 Lesbrief Vervoer.
Oefening Ik vermijd liever een conflict dan de confrontatie aan te gaan. Als iemand niet denkt zoals mij, zal ik ervoor zorgen dat hij doet zoals ik vind.
Maatschappijleer Nadya Karim
Hoofdstuk 4: Met werk kom je verder.
10.2 Hoe ontstaan conflicten?
Hoofdstuk Hoofdstuk 4 Elektriciteit Wat gaan we vandaag doen? Opening
Pak je boeken! Paragraaf 3.4!
Je eigen omgeving in beeld
Hoofdstuk 3 Water Wat gaan we doen vandaag? Opening
Paragraaf 3 Rivieren van ijs
Proeftoets Kruiswoordpuzzel.
Hoofdstuk 3 Paragraaf 1: De Alpen.
Hoofdstuk 2 Paragraaf 4 Bladzijde
Transcript van de presentatie:

Vorige week: Paragraaf 8.1 DEZE WEEK: Een na laatste les voor de toets! Volgende week herhaling van alle stof. Daarom nu zoveel mogelijk oefenen met de stof. Menukaart voor de toets maken. Zelfstandig werken uit het werkboek en nakijken.

Allereerst De verzorgingsstaat in een notendop? (4:20 minuten) Welke begrippen herken je uit de lessen? Schrijf alvast op.

Menukaart voor de toets Individueel (3 minuten) – schrijf in totaal 10 begrippen op die zijn blijven hangen van de lessen. (ZONDER BOEK/SCHRIFT) Met buurman/buurvrouw (5 minuten) – maak nu gezamenlijk een menukaart van jullie begrippen met ‘ Verzorgingsstaat’ in het midden Ik wijs een groepje aan die hun menukaart mag presenteren (maximaal 5 minuten).

Dus….Hoofdstuk 7 7.1: Gemengde economie; collectieve sector; voorzieningen en uitkeringen. 7.2: Van nachtwakersstaat naar verzorgingsstaat. 7.3: Trampoline en hangmat (haa en vjuu); standpunten links en rechts

En Hoofdstuk 8 8.1: Sociale ongelijkheid, sociale mobiliteit; sociaal maatschappelijke ladder. 8.2: Ontwikkelingen die van invloed zijn op wij-gevoel en solidariteit: de winnaars en verliezers. 8.3: Poldermodel; arbeid in Nederland; visie op arbeid.

Zelfstandig werken en nakijken 7.1: bladzijde  2,3,5 en 8 7.2: bladzijde  2,3, en 8 7.3: bladzijde  1,2,3 en 4 a +b 8.1: bladzijde  3,4,5,9 en 11 (H4B) 8.2: bladzijde  1,2 en 8 8.3: bladzijde  3 en 7.  No worries, kijk hoever je komt!  Vraag nakijkblad bij mij!