Tatiana Constandse John Ouderling.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Identiteitsverankering
Advertisements

Vertrouwen als voorwaarde voor “partner in business”
En…geniet je een beetje van je reis?
Toolbox Duurzame inzetbaarheid
Ondernemingsplan van <Naam van jullie bedrijf>
Opbrengstgericht werken, communicatie en besluitvorming Masterclass 1 april 2011 Monique Rosens Consultancy 1.
Visie op HNW juni Belang van een Visie Een Visie op Werken is de overkoepelende beschrijving hoe een organisatie werk in de toekomst ziet. De visie.
Missie Omgeving Identiteit Waarden & Overtuigingen Vaardigheden
In je element zijn slim samen
Grenzen aan vrijwilligerswerk?. SGL Stichting gehandicaptenzorg Limburg Zorg beter met vrijwilligers 21 november 2013.
Oplossingsgericht coachen
Het stellen van kwaliteitseisen aan mentoringprojecten.
GAAN Gewoon Anders Ambulantisering Nieuw
Scholing NPZE 6 maart 2014 Omgaan met rouw en verlies
Het is spannend en dat mag
Proces en Product.
Ho 8: Portfolio.
Aan de slag met competenties beoordelen
Thema van deze dag “Verandering, ontmoeting en dialoog in een dynamisch onderwijslandschap” De dialoog staat centraal. De dialoog tussen docenten GVO en.
Veranderen: 2 verschillende benaderingen
Ken je kracht…Deel je kracht…
Workshop 2: Plezier in je werk: daar word ik blij van!
Visie & Strategie.
Handelingsgericht werken en de rol van de zorgcoördinator
Veilig omgaan met porto- en mobilofoon
Etalage Domotica. Afspraak met de klant maken Bereid samen het telefoongesprek voor. Voer het telefoongesprek Juiste toon spreken, duidelijk en verstaanbaar.
VERSTERK WAT WERKT.
Welkom. Muziek en zangtalenten Meer dan 300 vrienden op facebook, maar hoe goed kennen die jou eigenlijk als je alleen maar de leuke dingen op facebook.
Solliciteren: wat wil ik?
Waarom Kerst? Gespreksspel
Praktijkervaring en reflectie
Studieloopbaancoaching 1 kwartaal 2
Studieloopbaancoaching 1 kwartaal 2.3
Methodiek: Plancyclus
Opdrachten en eindopdracht
Welkom ik maak me sterk.
Verschillende rollen en stijlen
Waarom? Je hebt de afgelopen lessen je interesses, vaardigheden en persoonlijkheid in kaart gebracht. Waar dat samenkomt, daar ligt je passie. Dat.
KOP/MINOR Thema klassenmanagement/ orde in de klas
Profilering Design MBO. “Ik ben op aarde om een omgeving vol liefde te creëren, met passie te leven en mijn meest opwindende dromen waar te maken”
Waarom? Iedereen heeft sterke en zwakke punten. Met je sterke punten kun je heel ver komen en het is dan ook van belang om deze in te zetten.
Helder Bedrijfsadvies Marja Dedden. Waarvoor Quickscan van uw bedrijf Ondersteuning bij het optimaliseren van de organisatie Hoe zet ik mijn bedrijf beter.
Met een uniek en onderscheidend verhaal jezelf verkopen!
Platform Opleider2025 Samenwerking tussen BVMBO en Katapult (voorheen Platform Betatechniek – publiekprivaatsamenwerken). De cursief gedrukte woorden doen.
Stap 1: stel een doel Welke doel wil je Ga verder met je doel.
Waar moet je op letten? Om een goede stageplaats te hebben moet je er zeker van zijn dat het bedrijf waar je naar toe wil ook onze school een beetje kent.
Stage zoeken bij Entree-opleiding
Bepaal jouw SuperPowers!
Stap 1: stel een doel Doelen stellen. Stap 1: stel een doel Doelen stellen.
LOB zeven stappen naar succes
LOB Waar ben je trots op?.
Titel Stap 1 Aanleiding Stap 2 Als we niets doen Stap 4 Aanpak
Visie en strategie Les 4: strategie.
Duurzame inzetbaarheid
Lokale samenspel rond mantelzorg
Nee-zeggen Footer Text 12/30/2018.
Hoofdstuk 1 Wie ben je? Wat kun je? Wat wil je?
Stage zoeken bij Entree-opleiding
Werken met plezier en goed presteren
PBS op het ROC MN Dinsdag 6 november 2018
Waar moet je op letten? Om een goede stageplaats te hebben moet je er zeker van zijn dat het bedrijf waar je naar toe wil ook onze school een beetje kent.
Social media voor statenleden/politici
Begeleiden les 1.
Duurzame inzetbaarheid in de praktijk
Inspelen op innovaties
Wft vakbekwaamheidsbouwwerk
Mindset, targets en doelen
Overzicht gedragingen per competentie
Startgroep nieuwe HR-cyclus
Filosofie voorspellen.
Transcript van de presentatie:

Tatiana Constandse John Ouderling

Groepsopdracht Tijd: 10 minuten In groepen: Hoe ziet PMO er over 5 jaar uit volgens de opdrachtgever en volgens PMO (Top 5)? Materiaal: geeltjes Stel dat jij het werk van PMO opnieuw mag invullen, wat omvat het? Hoe ziet het ideale PMO er uit? Wát en hoe ga je verkopen? Opdrachtgever PMO

Bespreken

Wat zou je willen dat er vanaf nu anders gaat? En nu? Wat ga je ermee doen? Kijk naar jezelf. Wat zou je willen dat er vanaf nu anders gaat?

“PMO met passie” Wij hopen dat we je enthousiast hebben gemaakt om vorm te blijven geven aan het PMO van de toekomst.

Handvatten Etalage Zorg dat de opdrachtgever en andere relevante personen je weet te vinden Weet waar je voor staat (unique selling points) Spreek af wat wel, maar ook niet in je takenpakket zit (scope) Assortiment Houdt het klein. Realiseer “quick wins” Kijk wat er al is. Vind niet het wiel opnieuw uit Medewerker Heb “plezier” in je werk, straal “passie” uit Stem verwachtingen af (houding, gedrag en inhoud) Zorg voor borging en sponsoring; draagvlak Wees eerlijk over je eigen competenties Zet jezelf op de kaart (meerwaarde) Toets regelmatig of je met de juiste dingen bezig bent Focus je op de “positieve” mensen Ken je (in)directe omgeving Weet hoe je je stakeholders moet benaderen Voor de opdrachtgever moet helder zijn wat er te halen is Klant / Opdrachtgever Formuleer de reikwijdte van de opdracht (SMART) Bedenk goed op welk niveau in de organisatie PMO wenselijk is Zorg voor mandatering Omschrijf duidelijk wat PMO voor jouw organisatie moet opleveren (business case & resultaatketen) Leverancier Ontwikkel je zowel op inhoudelijke kennis, houding en gedrag en tooling vaardigheden