Lifestyle Voeding.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Jongeren blijken vaak wel te weten wat gezond is, maar het ook uitvoeren is een volgende stap. We maken namelijk de hele dag door keuzes en worden continue.
Advertisements

Massamedia en cultuur Normen Specifieke regels in groep / samenleving
Het geheim om ouder te worden in schoonheid
Sport en WMO: Kwetsbare groepen
Kwantificeren van milieuprestaties van gebouwen.
H4 Kopen is kiezen 4.1 Kopen en betalen 4.2 Consumeren en behoeften
KRITISCHE KOPER?.
Popcornactie voor Benin!
Met Woorden in de Weer Hoogovens.
De maakbaarheid van de mens en samenleving
Schoolkorfbal Iedereen doet mee!.
Deze presentatie Kinderen met ADHD Hun ouders ADHD in het onderwijs
§4.3 Wat ik koop beslis ik zelf?
Wijchen Gezond Café (h)eerlijke voeding 15 maart 2014.
Social Media (Wat is dat & Wat kan de kerk daar mee?)
Waar ben jij heel goed in?
De rijkdom van de arme kunst
Nature / Nurture: Aangeboren ? Aangeleerd ?
26/10/2007 Door Marnik De Clercq en Dominik De Corte.
Vrije Tijd Opvoedingsbeleving, sociale vaardigheden en vriendschapsrelaties van adolescenten.
§1.5 – De kille wind van de wereldmarkt in Oostenrijk en Zwitserland
Vondeling Hoe ziet een poezenleven er zoal uit?. Dit hier lijkt mij wel een leuk plekje om te wonen!
2rootje ‘Die-eet’ De spijsvertering.
Lifestyle Lichaam & Geest Inspanning & Ontspanning
Godsdienst 1 1.
Godsdienst. Er zijn twee ‘middelen’ om God te leren kennen De bijbel De Schepping.
Godsdienst.

Lesplanning Binnenkomst Intro Vragen huiswerk Uitleg docent 2.4 Zelfstandig werken, met radio?? Afsluiting van de les. Lokaal verlaten.
HR Marketing: probleem & oplossing tegelijkertijd
Hoofdstuk 14 § 4 en 5. Milieubeleid van de overheid Wat kan de overheid aan het milieu doen?
Samen werken aan een gezonde regio!
Invalshoek: Niet-Europese invloeden
Volken, staten & cultuur B121-B124
Stadsboer als Sociaal ondernemer, “Vooruitgang in de wereld komt tot stand door ondernemende mensen die nieuwe combinaties maken” Joseph Schumpeter Presentatie.
2.1 Jong geleerd, oud gedaan
19 april y9nVa3LJr8&feature=fvst.
Stagebegeleiding Bijeenkomst 4 Blok 2.
College 3 Consumentengedrag Nieuwe conservatieven
Basisstof 1: Voedingsmiddelen en voedingsstoffen
Voedingsmiddelen & voedingsstoffen
Burgerschap Scholen hebben de opdracht actief burgerschap
onhygiënisch werken en de gevolgen
Ben jij wel eens verwonderd?
College 3 Consumentengedrag Opwaarts mobielen
Communicatie en voorlichting Welke informatie bereikt de consument (volledig, voldoende, niet eenzijdig, van wie, etc.) Wat is de achtergrond van de beleving.
Eerstejaarsproblemen
Verplaatsen les 2 praktijk
Eberhard Dijkhuis | Dijkhuis Aannemersbedrijf. Duurzame aannemer Duurzame aannemer ?
Het leukste verhaal van cars.. Morgen is het het belangrijkste race van het jaar. Daar moet ik naar toe.
“What the food?” Voorop in de Vergroening Even voorstellen.
Sport klimmen. xGMzY xGMzY Ontstaan.
Werkgroep Communicatie/BioPassie Willemien van den Broek, WB.. Stylist Food Henk Gerben, consument Evelyn Muller, Estafette/Odin Daniëlle Schols, projectmanager.
Congres Veeteelt en Volksgezondheid in relatie tot ruimtelijke ontwikkeling Workshop Publieke opinie; invloed en beïnvloeding 1.Meer promotie biologisch.
Eten ontdekken met al je zintuigen!
Introductieworkshop Rinelle van den Top. Een opwarmer!
Future Planet Studies: Wat kun je ermee?
Duurzaamheid voedselketen.
Factsheet Voedingscentrum
Lifestyle Voeding.
VAN MAATSCHAPPELIJKE BETEKENIS
Consumentenrecht Alle regels en wetten die de consument beschermen bij de aankoop van producten van bedrijven De consument moet als ‘zwakkere’ partij beschermd.
Dierproeven. Leg dat maar eens uit!
Gezondheid en gezond gedrag
Lezing Stichting Kind en Voeding
Lezing Stichting Kind en Voeding
Module 1: Verkennen Basisstof 1: Kijken naar jezelf
Lezing Stichting Kind en Voeding
Ongezond Voedsel en Preventie
Transcript van de presentatie:

Lifestyle Voeding

Waarom eten we? Functies van eten: Fysiologische functie Sociale functie Psychische functie Maatschappelijke functie Religieuze functie

Dé Nederlandse eetcultuur Onder eetcultuur verstaat we de waarden en normen die men heeft over voeding en voedsel. Wat zijn de kenmerken van de Nederlandse eetcultuur?

Trends Wat zijn de trends op dit moment? Slow food -> puur natuur Buiten de deur eten Rol van gezondheid wordt belangrijker Kant en klaar producten

Overheid en voeding Wat doet de overheid precies aan voeding? Bevorderen van goede voedingsgewoonten door middel van voorlichting: http://www.youtube.com/watch?v=d46iQDfz4o Bevorderen van een verantwoord en divers aanbod van voedingsmiddelen Prijsbeleid en wetgeving -> Warenwet

Wetenschap Er zijn 2 grote onderzoekscentra: RIVM (Rijksinstituut voor Volksgezondheid en Milieu) TNO (Toegepast Natuurwetenschappelijk Onderwijs)

Consument Ben jij bewust bezig met voeding? Heb jij dé Nederlandse eetcultuur in je? Waarom eet jij?

Wat is mooi?!