Vraaggericht aanbod creëren. Lage Mierde, 13 november 2012Albert van Schendel 1.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Algemene vorming in het secundair onderwijs van de toekomst
Advertisements

Voorbeelden van innoverende toekomstige techniek bij C-Leren?
Deelgebruik monumentale kerken
Analyse klantgerichte websites
Vernieuwende partnerschappen
Marketingproject Business week Riga
Nieuw leren vraagt om nieuw organiseren Presentatie Jan Geurts
Voorstellen: Rixt, Rene & Lisette -> kort rondje groep
Bas van der Lans Sanne Schumacher Henno van de Hee “The BIGGER picture” Public design – concept 3.
Hans Slender Lectoraat Sportwetenschap
Droge voeten en schoon water Help, er loopt een dijk door mijn tuin! 08 November 2012 Marco Maréchal (Hoofd communicatie HHSK)
HAN Centrum voor Ondernemerschap
Olympische sport, leverage & legacy. Doelstelling Welke activiteiten (leverage) kunnen aanpalend aan een sportevenement georganiseerd worden om de legacy.
Kansen voor kinderen Carla Scheffer Rens van Kleij Startbijeenkomst Brede School Wassenaar 18 december 2012.
Games in marketing. Hoe kunnen games uw marketingstrategie naar een hoger plan tillen?
Glow Eindhoven.
Marketingmix Saskia Best, 9 oktober 2008
LEERPARK DORDRECHT: nieuw concept voor leren, wonen en werken Urgenda 26 november 2009, Rein Meester Monic van Eerden.
Een marketing concept geboren uit reclame doeleinden
De impact van nieuwe & social media
NOU ZUL JE WAT BELEVEN..! Roy Grünewald.
Van concept naar realisatie
IAM V2 Trendanalyse 6 sept 2007 Intro. IAM - HvA Trendanalyse Vandaag Relevantie > waarom doen we dit Relatie met V2 kernproject IAM themalijnen Toetsing.
MedMec04 Engagement Media & Creativiteit Wiki: http//mediaencreativiteit.pbworks.com Docentenpagina- module- les.
Herkansing MedMec Q3 co creatie 15 en 16 juli 2009 De student is in staat: Het begrip co-creatie en de voordelen van co-creatie te benoemen. De voorwaarden.
MedMec04 Engagement Media & Creativiteit Wiki: http//mediaencreativiteit.pbworks.com Docentenpagina- module- les.
Medmec04 – Engagement Les 5
Medmec04 Engagement Les 3.
MedMec 04 Engagement The Game Called Life
Context CJG = Focus op talenten en competenties, op wat de jeugd (al) wél kan = eigen kracht Leefwereld van jeugd en ouders staat centraal.
ruimte object beleving
Ruimtelijke vormgeving II IAD 2 28 November 2013.
Piet Duizer. Ride the Waves Trends Natuur, Demografie Vergrijzing Verkleuring Toename alleenstaanden Verpersoonlijking/ontzuiling Verstedelijking, globalisering.
JAVI is een jeugdorganisatie die onafhankelijk en pluralistische internettelevisie maakt met een focus op nieuws over jeugd, jeugdwerk en jeugdbeleid.
Workshop WK Veldrijden 2014
Belevingswerelden dagrecreatie
De quick scan!!! Plaza Sportevenementen en Economie ‘s Hertogenbosch, 15 maart 2013Albert van Schendel 1.
Marketing 1.1 Introductie 12 november Marketing Wat is marketing? Schrijf voor jezelf 5 kernwoorden op die te maken hebben met marketing.
Op weg naar de goede vraag SIA RAAK-Publiek project
CREATIVE MARKETING WC 2, jaar 2, Winter 2008 Co-creatie Experience Economy Toine Nagel.
CREATIVE MARKETING WC 3, jaar 2, Winter 2009 Stadia bij Belevenisconcepten, Business case en Belevenisconcept Experience Economy.
Vakantie-ervaringen m.b.v. apps Dr. Jeroen Nawijn NHTV internationaal hoger onderwijs Breda
CREATIVE MARKETING WC 2, jaar 2, Winter 2008 Waardecreatie Experience Economy Auteurs: Alexander Bakker en Saskia Best.
19 april 2012: Drenthe 2028 Kenniscentrum Events.
VAKBEURS PUBLIEKE EVENEMENTEN. FESTIVAK Vakbeurs voor publieke evenmenten Verschillende seminars over alle aspect Veiligheid, marketing, materialen etc.
2030 Steden – wordt Dordrecht winnaar of verliezer? ECF gratefully acknowledges financial support from the European Commission.
Hogeschool van Arnhem en Nijmegen (HAN)
SPORT- EN CULTUURMANAGEMENT Sport- en cultuurmanagement 1.
Cultuurprofieldoelen;
We all want to change the world “You say you want a revolution! Well, you know We all want to change the world” =AqC_Gma221M.
Laat teams excelleren Ellen Reehorst co-creator eduScrum
Cursus Intern Cultuur Coördinator
LES 3. Serious games Applied games ”a mental contest, played with a computer in accordance with specific rules that uses entertainment to further government.
Initiatief doelen standaarden systemen waarden empowermentcreativiteit visie Intern Extern Flexibiliteit Controle De essentie van de ontwikkeling van medewerkers.
Cultuurforum Herent Donderdag 26/3 Tim Guily Tikke1.
les 7 visie,concept,product
Krimp biedt kansen ! 3 november 2015.
Beleving en consumenten gedrag
LES 3. glusyndicates.nl Serious games Applied games ”a mental contest, played with a computer in accordance with specific rules that uses entertainment.
HET MERK DEN HAAG SESSIE CITYBRANDING MEET&SHARE 10 NOVEMBER.
Project "Innoverend Leren" Middelburg, 11 november 2010 Esther de Beer Guido Aerts.
Kenniscentrum Events Wat is het Kenniscentrum Events Het Kenniscentrum beoogt de partner te zijn voor het aanjagen van ontwikkelingen,
INSPELEN OP VERANDERINGEN IN BINNENSTEDEN Tegengaan van leegstand Stadswerkcafé.
Waarom InDrenthe? Wie kijkt er naar een livestream? Wat betekent InDrenthe voor uw evenement? Wat kost InDrenthe? Welke andere mogelijkheden biedt InDrenthe?
WK Wielrennen De legacy van grote sportevenementen
Rol van werknemers? “Wil een bedrijf ook in de toekomst succesvol zijn, dan moet het: zijn CO2-uitstoot, energie- en materiaalverbruik verminderen; zorgen.
MOBILITY OF THE FUTURE 12 – 14 oktober m² 3 dagen Brussels Kart Expo (Groot – Bijgaarden) Studenten, professionals, beleidsmakers, onderzoekers.
Hans Slender Lectoraat Praktijkgerichte Sportwetenschap
Het 24 spel.
Working in Europe to Connect Talent Development in Higher Education
Transcript van de presentatie:

Vraaggericht aanbod creëren. Lage Mierde, 13 november 2012Albert van Schendel 1

Inhoud De opdracht(nemer) Belevingswerelden en CVTO Het concept 2

NHTV internationaal hoger onderwijs Breda Academies voor: Toerisme Vrijetijd (ECEM en Trequartista) Hotel en facility Media en Entertainment Verkeer en Logistiek Ca 7000 studenten en 600 fte’s 3

CeLToR en Lectoraat Eventmanagement 4

The world of events PUBLIC EVENTSPUBLIC EVENTS B- 2- B E V E N T S CREATION OPERATIONAL EVALUATION BIDDING AUDIENCE ENGAGEMENT. City/Region objectives Experience & Eventmarketing STAKEHOLDERS CREATION BIDDING 5

Dus…………………. Mensen moeten………. eerder komen, langer blijven en terugkomen. (“give them a reason to come back!”) Mensen die van verder komen……….., besteden meer!. Toevoegen van beleving “vermaak & educatie” is positief voor de verblijfsduur en mensen die langer blijven…………….., besteden meer! 6

7 Belevingswerelden Profielschets en CVTO De Aandacht: stappenplan 7

7 belevingswerelden dagrecreatie 8

CVTO buitenrecreatie waterrecreatie en - sport zelf sporten bezoek sportwedstrijd beauty/wellness bezoek evenement recreatief winkelen cultuur uitgaan verenigingsleven bezoek attractie 9

De Aandacht: het stappenplan 10

Imagineering proces A, B, C,D... HART HOOFD BENEN BUIK Analyse Beleven, Brainstormen Creëren visie en belevingsconcept Design belevenis producten events communicatie netwerken mensen zintuigen co-creatie spel thema storytelling

Wie neemt de voortrekkersrol? Wat gaat hij/zij doen en hoe? Veel succes!!! 12