Vraaggericht aanbod creëren. Lage Mierde, 13 november 2012Albert van Schendel 1
Inhoud De opdracht(nemer) Belevingswerelden en CVTO Het concept 2
NHTV internationaal hoger onderwijs Breda Academies voor: Toerisme Vrijetijd (ECEM en Trequartista) Hotel en facility Media en Entertainment Verkeer en Logistiek Ca 7000 studenten en 600 fte’s 3
CeLToR en Lectoraat Eventmanagement 4
The world of events PUBLIC EVENTSPUBLIC EVENTS B- 2- B E V E N T S CREATION OPERATIONAL EVALUATION BIDDING AUDIENCE ENGAGEMENT. City/Region objectives Experience & Eventmarketing STAKEHOLDERS CREATION BIDDING 5
Dus…………………. Mensen moeten………. eerder komen, langer blijven en terugkomen. (“give them a reason to come back!”) Mensen die van verder komen……….., besteden meer!. Toevoegen van beleving “vermaak & educatie” is positief voor de verblijfsduur en mensen die langer blijven…………….., besteden meer! 6
7 Belevingswerelden Profielschets en CVTO De Aandacht: stappenplan 7
7 belevingswerelden dagrecreatie 8
CVTO buitenrecreatie waterrecreatie en - sport zelf sporten bezoek sportwedstrijd beauty/wellness bezoek evenement recreatief winkelen cultuur uitgaan verenigingsleven bezoek attractie 9
De Aandacht: het stappenplan 10
Imagineering proces A, B, C,D... HART HOOFD BENEN BUIK Analyse Beleven, Brainstormen Creëren visie en belevingsconcept Design belevenis producten events communicatie netwerken mensen zintuigen co-creatie spel thema storytelling
Wie neemt de voortrekkersrol? Wat gaat hij/zij doen en hoe? Veel succes!!! 12