Training digitale didactiek Effectieve inzet laptop.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
2. Beïnvloedingsstijlen
Advertisements

Intervisie: sterkte-zwakte analyse
Het Techniek- en MotivatieKompas Leerlingen in hun kracht brengen.
1 Workshop voor maatschappelijke organisaties ter voorbereiding op de Beursvloer.
Workshop Praktisch en concreet aan de slag met inzetbaarheid binnen het eigen bedrijf 18 maart 2010.
R EDACTIONEEL SCHRIJVEN L ES 4. Globale indeling les 4 5 minutenKlassikale terugkoppeling naar vorige les + lesindeling komende les bespreken 15 minutenRedactievergadering:
John Vaupell Justin van der Steen
Les 7 Deze les duurt 90 minuten
Volgende dia is: Terugkoppeling bijeenkomst 1
Voorbereiden en gebruiken: Het verleden Het heden De toekomst
Bijeenkomst Niels de Beer Active Ageing.
Brainstorm sociale media in het onderwijs
BSN nederland De Action Learning MBA
45 minuten: Introductie, afstemming (10 min.)
Almere in vogelvlucht!. Doel v/d les? Voorkennis activeren over Almere/Flevoland.
Les 1: Het Heden Wat weet jij van het kanaal?. Wat weten we? 3 minuten: schrijf zo veel mogelijk waar jij aan denkt bij het Apeldoorns kanaal. 4 minuten:
Workshop 4 Scenario,s voor de toekomst DE ARBEIDSMAKELAAR.
Londen 2010 Dynamiek ICT studiereis 13-1 t/m 15-1.
Workshop stakeholdermanagement & Netwerkborrel 19 september 2013 Bereik de 18 e hole en vier het succes op de 19 e !
Het leven geeft te denken
Hoe krijg ik ze mee Leerlingen, ouders, team Programma Michel Boer Muiswerk, waarom heb ik daar voor gekozen? Opdracht: kansen en bedreigingen Hoe heb.
Ontwikkeling Gouden Standaard
OPTIMAAL ONDERWIJS VOOR ÉLKE STUDENT!
ZELF SLEUTELEN! JOB CRAFTING OPDRACHT.
Workshop ‘visieversneller’
Informatievaardigheden
Les 1 - ICT in het Onderwijs Digitale didactiek - K. De Schuyteneer en B. Bastiaensen.
Les 2 – Jouw media.
Les 3 – Zullen we delen?.
OFC28 mediawijsheid les 4.
Beoordelen leermiddelen
De dag van het solliciteren - introductie
met studievaardigheden
 Informeren over aanpassingen van de assessments in jaar 3 en jaar 4  Informeren over uitbreiding beoordelingscategorieën en toepassingen  Richtlijnen.
Page 1 Workshop thema 4 21 mei 2013 Hanneke Koopmans.
Testen met aandacht Een betere tester door Mindfulness Esther Kluver.
OFC28 mediawijsheid les 5 samenwerken
Informatiebijeenkomst [plaats]. Opening Leviticus Iemand die als vreemdeling in jullie land verblijft, mag je niet onderdrukken. 34 Behandel vreemdelingen.
Training digitale didactiek
Werkvormen in de klas Onderwijsassistent Leerjaar 2 Periode 3, week 1
Lesbrief Kidsbios Nederlands Film Festival Wat is het Nederlands Film Festival (NFF)? Waar denk je aan bij het NFF? Ben je weleens naar het NFF geweest?
X-stream les 4 WELKOM. Wat gaan we deze les doen?  Korte terugblik vorige les  Doelen van deze les  Digitale identiteit  Online samenwerken  Eindopdracht.
Customize!.
Aan de slag met de e-rally ‘Techniek’ in Technopolis en in je klas Femke Gebruers Anne-Marie Tytgat.
Thema 2, week 1.5 Instructiestrategie samenwerkend leren en basisomgangsvormen 29 september 2014 Periode 1 KOP
Lezen: doe het goed voor
Thema 2, week 1.4 Leerdoelen en instructiemodellen 22 september 2014
Waarom Kerst? Gespreksspel
Reguleren van motivatie: Do It Yourself! 28 oktober Deventer.
Wetenschapper in de klas Scarabeeklas De Schouw en Zecc Architecten.
Keuzevak Effectieve Verslavingspreventie
VIDEOCLIP MAKEN. Stapje voor stapje een film van een minuut.
Coach Academy Module Persoonlijk 1 Ciska, Bart en Johan.
Waarom? Als je straks klaar bent met studeren ga je werken. Of je nou voor jezelf begint of in loondienst gaat, het is belangrijk om iets te doen.
Profilering Design MBO. “Ik ben op aarde om een omgeving vol liefde te creëren, met passie te leven en mijn meest opwindende dromen waar te maken”
Inhoud Deze fase bestaat uit vier onderwerpen: 1.Interesse 2.Vaardigheden 3.Persoonlijkheid 4.Passie Je werkt toe naar het ontdekken van jouw passie.
DAPPR Samenspel 1. DAPPR Samenspel: doelen & resultaten > Doelen  Vergroten inzicht in eigen rol  Vergroten inzicht in elkaars rol en handelingsmogelijkheden.
WOENSDAG 16 MAART VRIJDAG 18 MAART NEDERLANDS. PROGRAMMA  15 minuten lezen uit het leesboek  Bespreken werkplanner  Nakijken opdracht 3 en 4 (lezen)
Infectieziekten in de GGZ Praktijktraining [Ruimte om eigen naam, organisatie en evt. datum in te vullen]
VAKDIDACTIEK PEDAGOGIEK Bijeenkomst 2.1 Kopopleiding – Vakdidactiek Docent: Sanne van Kessel.
Bijeenkomst 4: Van lesdoelen naar leeractiviteiten
Cliënt en Mediawijsheid Les 5 Mensen met een (lichte) verstandelijke beperking.
Thema Roos van Leary in de klas
Welkom X-STREAM. Terugblik vorige les  Wat vonden jullie ervan?
Cliënt en mediawijsheid Hoe mediawijs ben jij? MZ blok 4 Les 1.
S/K/L 4.6 DIALOOG/OVERTUIGEN/OVERHALEN. WAT GAAN WE DEZE LES LEREN? 1.Wat een dialoog is. 2.Het verschil tussen overtuigen en overhalen 3.Strategie om.
AndréKuipers Ben Feringa Steve Jobs Excellentie programma
Methodisch handelen Week 1. Methodisch handelen Week 1.
Les 3: regels en afspraken met de klas
Cijferloos lesgeven bij talen
Transcript van de presentatie:

Training digitale didactiek Effectieve inzet laptop

Doel Wat is er nodig om laptop effectief in te kunnen zetten in de klas?

Programma - Inleiding en programma - Brainstorm over mogelijke inzet - Persoonsbeschrijvingen bespreken - ‘Actieplan’ maken - Afsluiting

Opdracht 1 Gebruiksmogelijkheden a)Voor welk soort gebruik kun je ict of laptops inzetten? b)Noteer concrete toepassingen voor de verschillende gebruiksmogelijkheden. Tijd: 20 minuten

Opdracht 2 Wie ben jij? Bekijk de verschillende persoonbeschrijvingen. Welke persoon zou je, qua ict-gebruik, graag willen zijn? Tijd: 15 minuten

Opdracht 3 Actieplan Wat heb je nodig om in de toekomst ict goed in te kunnen zetten? Tijd: 30 minuten