NEMO vakdidactische opdracht

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Digital Playground Programma workshop 4 april
Advertisements

Mijn Inburgering Hoe werkt dat?.
Het tweede werkstuk.
Waarom Edu-gaming? Presentatie over Edu-gaming door MAD multimedia.
Symbaloo is de leukste en makkelijkste start op internet
Wiki’s in het Hoger Onderwijs Pierre Gorissen Fontys Hogescholen
Voorbeelden van innoverende toekomstige techniek bij C-Leren?
Klassementen Badminton ( ….)
Les 7: Game testing. Goed nieuws! Het spel laten spelen om je gameplay te testen. Playtest Voldoet de gameplay aan vooraf gestelde doelen?
Waarom meedoen met Wecycle?
door: Roderick Juffermans
Jongeren, internet en seksualiteit
F&J webcreation even voorstellen… we willen graag met u in gesprek, dus…
1. Geschiedenis 2. Tv programma.
BattleBots The school battle.
SaMBO ICT Conferentie 19 januari 2012 Vertrouwelijk.
 QI&feature=related QI&feature=related.
APPLETS VOOR WISKUNDE hoe vind je de juiste applets,
Online Marketing in het MBO “SEO, dat kun je zelf!”
MathUnited Wiskunde Dialoog- Nijmegen- 14 mei
Versterk het rendement van je onderwijs met T-PACK
Where business meets technology
Gokverslaving.
Wat is het? »Interactieve manier om informatie te bekijken over het vondelpark …
Wat kun je er (niet) mee binnen het onderwijs?
Media en Creativiteit 2 Jaar 1 – Periode 2 Les 4 Identiteit
Godsdienst 1.
Feebe Leclercq 1 BaSW B Alleen in de klas
Media en creativiteit module 6 Identiteit
MEDMEC Les 4 Per groepje van 4 studenten: Feedback opdracht 1.2 bespreken schetsen categorie 1 Keuze bekend maken categorie 2 Ontwerpproces bespreken.
Elasticiteiten Prijselasticiteit van de vraag Kruislingse elasticiteit
Havo 4: De arbeidsmarkt Hoofdstuk 2: Loondienst of zelfstandig
Homcom Vergadering 27/02/2012. Megafoto’s We toonden reeds extreme foto’s We gaan steeds verder Zie nu.
Homcom Ledenvergadering 27/01/ Onze beste wensen Voor 2014 Vanwege het bestuur.
Chantal Joore Mandy Maes Marc van Aa Roxy Dammers Tooske ten Klooster
BUREAU VOOR i-COMMERCE Mobiele Marketing CRM contentmanagement Website applicaties marketing.
Vaardigheid onderwijs
De gezonde school en genotmiddelen
Verrijkte Content Helicon Studiedag 2013, Velp John Hanswijk.
Opdracht Bezoek een gamebeurs Lees recensies en geef daar een reactie op.
Achtergronden bij de aanpak van de ‘krachtwijken’
Minor Digital Marketing Niels Knoop & Marijn van Reeuwijk
Is de vereniging auti-proof?
Aan de slag met de BETERapp
Op stap met m’n diploma! Bron:
Kruip in de huid van Chema Madoz. Chema Madoz himself oftewel Jose Maria Rodriguez Madoz.
Qompas SectorKeuze De online gids voor keuzes binnen het vmbo en loopbaanoriëntatie Informatieavond voor ouders.
Biodiversiteit in het Bos: Schatkist van Boris. MnSjvdL1w.
Energie voor de toekomst? Opdracht A3. Inleiding Duurzame energie?  Energie produceren op een manier die blijvend gebruikt kan worden.
Christiaan scheeringa, Laurens van Veen
NEMO Nemo wil een ontwerp voor een (cross-mediaal) exhibit.
Inge Jansen – CDM3a. Afbakening op basis van social media concepting  Doelgroep: Nederlandse studenten  Leuke kortingen, acties, aanbiedingen en wedstrijden.
WELKOM. Natuurbeleving met kinderen Laat je zinderen ! 11 maart 2015.
Online filmpjes maken. (
Online filmpjes maken. (
18 jaar en nu??.
PESTEN JULIANASCHOOL.
NIEUW: Doorlopende leerlijn Klik hier voor de lessen. Doorlopende leerlijn Mediawijsheid voor groep 1 t/m 8 Gratis toegang tot materiaal na aanmelding.
BOMBERBOT Programmeerlessen in het PO
Hoe leert de ruiter NHB DEURNE.
Inhoud Deze fase bestaat uit vier onderwerpen: 1.Interesse 2.Vaardigheden 3.Persoonlijkheid 4.Passie Je werkt toe naar het ontdekken van jouw passie.
T0T op het Griendencollege Techniekroute in 3 x 3 jaar met praktijk al in leerjaar 1.
Triggers wat bereik je er mee? 92 deelnemers kWh 25% gas € ,- 27% elektra m deelnemers € ,-
Netwerkmarketing Hoe vindt je nieuwe klanten? In deze training 1.Je 100+ lijst 2.Je dagelijkse bezigheden 3.Verandering van denken.
Uitleg bij de vragenlijst Veiligheidsbeleving
Leiden, 21 november 2016 De missie van Astrid Poot
Marketing Week 3 Les 1 (maandag 11 december 2017)
Het is vandaag Girlsday!
Korte inleiding + inhoudt
Ik wil jongeren in mijn bedrijf
Transcript van de presentatie:

NEMO vakdidactische opdracht Annet / Marcello

Inhoud Doelgroep Doelstelling Spel uitleg Spel ontwerp Wedstrijd Voordelen Media Cadeau, lespakket voor scholen Vragen?

Doelgroep Klassen-groepen van scholen (reserveren) 8 t/m 16 jaar. Speciaal onderwijs Praktijk onderwijs

De doelstelling Nemo wil een nieuw ontwerp voor een (cross-mediaal) exhibit Onze doelgroep zijn doeners, door ze dit spel te laten spelen (schreeuwen) zien ze ook een resultaat met een visueel beeld. (Kolb methode) leren op een eenvoudige, begrijpelijke manier dat er meerdere vormen zijn van energieen zijn (dit op aanvraag mbv het digischerm in de speelkamer) leren beleven door te doen dat zij nu met kinetische energie werken leert innovatief denken wordt gestimuleerd door deze vorm van techniek

De doelstelling van SHOUT Wat moet onze doelgroep kennen/kunnen/vinden/voelen als weer buiten NEMO loopt?  kennen - dat geluid energie kan opwekken. kunnen - dit soort energie gebruiken. vinden  - dat het een leuke ervaring is geweest. voelen  - tevredenheid door het wedstrijd element.

Entree MOBIELE telefoon (wi-fi) DIGISCREEN LOG IN (via internet) Men krijgt een inlogcode voor alle spellen in Nemo

De wedstrijd (Ons spel) SHOUT WALL OF FAME WEDSTRIJD Winaars : 1. 2. Inlogcode `SHOUT` WALL OF FAME WEDSTRIJD Log in Winaars : 1. 2. 3.. (Ons spel) SHOUT Cadeautje !

Een simpel uitleg - hoe werkt deze technologie. Geluidsgolven (kinetische energie) De lamp brandt ! Omzetter kinetische energie in elektrische energie (Geluid gebruikt voor energie op te wekken)

Ontwerp spel (door geluid naar elektrische energie) : Kamer 4x3 m2 Geluid geisoleerde

Speluitleg SHOUT 1 digitaal scherm 2 stoelen 2 microfonen 2 grote mobiele speelgoed telefoons aan de muur opgehangen.

De wedstrijd kan beginnen !!! Schreeuw en win !!! 3.....2.....1..... FIGHT !!!

Wie laadt sneller de batterij van zijn mobiele telefoon op ???

Het scherm toont gegevens : Snelheid dB/sec Geluidskracht

Media Men kan met de bluethooth code in de website van NEMO inloggen ! Via socialnetworks met vrienden de resultaten van WALL of FAME nakijken !

Cross-mediaal Mobiele telefoon Internet computer Sociale Media NEMO (SHOUT) Inlogcode Wall of Fame Scholen Contactgegevens Medeleerlingen Mobiele telefoon Internet computer Sociale Media

Voordelen Leren door te doen filosofie (spelen!) De ADHD- er is zijn energie kwijt. Competitie Leuk / spannend Fascinerend voor de doelgroep Wall of fame Cadeau voor de beste school/beste speler

Extra Cadeau voor de winnaar Wall off fame, beste schreeuwer Certificaat, T-shirt, of lespakket werkstuk naar keuze

Lespakket voor scholen Lespakket Energie (basisschool groep 8,praktijkschool, speciaal onderwijs) voor de denkers http://www.leerlijn.info/klimaatenergie/331 Vormen van duurzame energie opwekken http://www.scholieren.com/werkstukken/21768 Aan de de hand van deze theorie ook een werkstuk laten maken hierover voor de doeners http://www.technotheek.be/index.php?option=com_content&view=article&id =104&Itemid=96 datal.opitec.com/startseite_nl/Brochure-Brandstofcel.pdf

VRAGEN ?