S OCIAL N ETWORK- I T Stefan, Inge, Fatemeh, Chris & Mark
Social Networking Theorie Definitie Geschiedenis Voorbeelden van social networks Arbeidsmarktcommunicatie Casus Weblog
Definitie
Privé of professioneel? Voorbeeld 2 Voorbeeld 1
Marketingmix Wie maken er gebruik van social networks? Wat doen deze gebruikers? Veranderingen in de nabije toekomst
Marketingmix Wie maken er gebruik van social networks? Wat doen deze gebruikers? Veranderingen in de nabije toekomst
Tieners (12-17) Jeugd (18-21) Generatie Y (22-26) Generatie X (27-40) Jonge boomers (41-50) Oudere boomers (51-61) Senioren (62+) Wie maken er gebruik van social networks?
Marketingmix Wie maken er gebruik van social networks? Wat doen deze gebruikers? Veranderingen in de nabije toekomst
Creators: schrijvers/oprichters Critics: reageren op content Collectors: gebruiken vooral RSS Joiners: actieve deelname social media Spectators: kijken vooral Inactives: ongevoelig Wat doen deze gebruikers?
Marketingmix Wie maken er gebruik van social networks? Wat doen deze gebruikers? Veranderingen in de nabije toekomst
Defriending/denetworking Integratie van netwerken/ wie wordt dominant? Online/Offline (augmented reality/locatiebepaling) Verbeterde rekenmodellen ROI Meer terreinen (gezondheidszorg, onderwijs) Veranderingen in de nabije toekomst
Het Ontstaan Voorgangers Cyworld en Friendster
Voorbeelden van Social Networks
Wat voor social network is dit? Externe communicatie Interne communicatie Hyves
Wat voor social network is dit? Externe communicatie Interne communicatie Facebook
Wat voor social network is dit? Externe communicatie Interne communicatie YouTube
Wat voor social network is dit? Externe communicatie Interne communicatie Twitter
Wat voor social network is dit? Externe communicatie Interne communicatie LinkedIn
Arbeidsmarktcommunicatie Personeelswerving Personeelsscreening
Personal branding Wat wel/niet op je profiel
Casus
Team 3 Emily Dessai Martijn Team 2 Margo Gert-Jan José Team 1 Ronald Dineke Felicé Bedenk een protest- campagne die gebruik maakt van social networks om Geert Wilders minder stemmen te bezorgen. TIPS: - Geert Wilders stemmers overtuigen om over te stappen? - Aanhangers van andere partijen overtuigen dat ze hun stem moeten laten gelden? -Wil je informeren, shockeren, generaliseren? WEES CREATIEF EN VERRAS ONS!
Team 3 Emily Dessai Martijn Team 2 Margo Gert-Jan José Team 1 Ronald Dineke Felicé Bedenk een protest- campagne die gebruik maakt van social networks om Geert Wilders minder stemmen te bezorgen. TIPS: - Geert Wilders stemmers overtuigen om over te stappen? - Aanhangers van andere partijen overtuigen dat ze hun stem moeten laten gelden? -Wil je informeren, shockeren, generaliseren? WEES CREATIEF EN VERRAS ONS!
Weblog socialnetworkit.nl
Bedankt voor jullie medewerking en aandacht!! En alvast de beste wensen!