S OCIAL N ETWORK- I T Stefan, Inge, Fatemeh, Chris & Mark.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
sociale media: de nieuwe realiteit
Advertisements

Het inzetten van social media voor het vak Duits in de tweedeklassen havo/vwo op het Candea College. M.T Roggenthien.
Hybriditeit De Souza e Silva: • Het vervagen van de grens tussen fysiek en digitale ruimten • Het intreden van virtuele communities in de fysieke ruimte.
Social Media met boswachters Het geheim achter het succes Jeffrey van Heck Adviseur Online Marketing & Social Media.
K!X is een project van. Wat is K!X? K!X is een project waarin je op een leuke, boeiende en actieve manier met een groep jongeren een promoteam vormt om.
Experts/Blogs & Social Media Reed Business 29 augustus 2011 Alex Beishuizen.
Welkom bij de workshop social media. Wie is de ? Marketing, communicatie, pr on- en offline. •Strategie en advies. •Uitvoeren middelen, persberichten.
SOCIAL MEDIA & KERK moeten we dat allemaal maar leuk vinden?
Sociale wijkmedia 19 en 28 maart 2013 wijkteams Nieuw Lokaal Akkoord Gilbert Sewnandan.
Social media gebruiken om een baan te vinden
21 januari 2013 door: Henk-Jan Workshop Social Media.
• De gemiddelde gebruiker heeft 130 vrienden • Vindt 60 pagina's, groepen of evenementen leuk • Elke dag maken mensen een Twitter account.
Wegwijs in social media land
Team CorCom Workshop Corporate Communicatie Team CorCom Workshop Corporate Communicatie Gertjan.
1 Enquête: Hoe 'social' ben jij online? MSN, Juni 2010.
Doet goeie dingen voor mensen en organisaties 1. Hoe gelukkig ben jij op je werk? Op een schaal van 0 tot 10 waar plaats jij jezelf? O
Kinderen online.
Active ageing en social media Evert jan de Voogt.
Social media voor (ouderen)organisaties Scholingsochtend SBOG ‘Kennismaken met social media’ Maandag 5 maart 2012.
Project SOCIALE MEDIA Samen uitzoeken op welke wijze de sociale media werkt, geregeld is, wordt gebruikt…..
- - - Social Media.
Kansen Voor Jongeren Voorlichtingsbijeenkomst 26 maart 2012.
De gekte voorbij Clientgestuurd de markt op Workshop Opdrachten verwerven in pyjama? Scip-Conferentie
Strategie Social Media.  Waarom iets met Social Media gaan doen?  Waarom is het belangrijk eerst een strategie te ontwikkelen?  Schakel een deskundige.
de ouderbetrokkenheid vergroten
Mediacentrum Windesheim na 23 dingen. Hoe nu verder?
1 Minor Digital World. Social networking en lectoraat Digital World Social Networking: de digitale communicatiemiddelen via internet, met elkaar, met.
ICT voor de klas Hoofdstuk 1: ICT in de wereld om je heen.
Sociale media op school
Middengebied Vlissingen. Wie Zijn Wij? Jongeren uit het Middengebied Wij werken samen in en voor onze wijk Zijn ontstaan vanuit het BOS-project.
S OCIALE M EDIA Joke Hoogendijk Maart SOCIALE MEDIA: WAT IS DAT? Social media is een verzamelnaam voor alle internettoepassingen waarmee het mogelijk.
Marco Leeuwerink Politie Hollands Midden Openbaar of gesloten?
Personal branding jongeren Recrutering 2.0
Woensdagochtend presentaties 2012/2013 Woensdag 17 oktober 2012 Overzicht Sociale Media.
Social Media ‘Talk of the town’. De bekendste: Twitter, Youtube, Flicker, Facebook, Linkedin en Hyves.
1 Social Media in de klas Film gebruik social media onderwijs 18 januari 2011.
 Introductie  Hoofdstuk 1 t/m 4 en 7 & 8  The Filter Bubble en online marketing  The Filter Bubble en de toekomst  The Filter Bubble en organisaties.
 Facebook pagina (219 likes)  Hyves pagina  LinkedIn  Twitter (1617 volgers)  Youtube.
Social Media Fleur van Scharenburg 1. Opzet voor vanavond Snelcursus Social Media Social Media gebruiken 2.
Presentatie Socialbesitas Hogeschool VHL
Een expeditie waarin Social Media worden ingezet om U beter te presenteren EN gevonden te worden.
R&D 17:10 – 18:00 GEZAMENLIJKE OPSTART 18:00 – 18:30 ETEN 18:30 – 19:20 SPLITSEN 1 E EN 2 E JAARS 19:20 GEZAMENLIJKE AFSLUITING Trainingsbijeenkomst.
Weet je date Domina Incorporated | Inspiring Innovations
Social Media – Topic 1 Originalosboys. Wat is Social Media Verzamelbegrip Het ontstaan van Social Media Invloeden van Social Media.
Een nieuwe arbeidsmarkt Social media Marcel Burger van Burger Support.
Intranet tips voor een succesvol intranet met Social Media integratie | d-Tail Company 25 tips voor een succesvol intranet met Social.
Social Media 1 maart 2011 Vissen in je netwerkvijver.
WAI-NOT Internet voor mensen met een mentale beperking
Ouderavond Mediawijsheid Basisschool ‘t Rendal 20 januari 2014.
Het Digitaal Educatief Produkt Waar haal je dat vandaan?
1BaSWb-Eline Beernaert.  “Sociale media is een verzamelnaam voor online platforms waar door interactie en dialoog tussen gebruikers de inhoud wordt vormgegeven.”
Special. Startpagina Profiel.
Green Banana Ondernemers traject Bijeenkomst 7. Terugblik  Wat hebben we vorige bijeenkomst gedaan?  Huiswerk…  Hoe ging het marktonderzoek?  Liepen.
Verbeter de vindbaarheid van je verenigingswebsite Samantha van der Werf.
 ‘Hoe maak ik een goed filmpje?’ En hoe kan ik hem gebruiken?
Sociale Media als hulpmiddel voor communicatie binnen en buiten de Reuzenfederatie.
SOCIAL MEDIA INZETTEN VOOR HET AANTREKKEN VAN NIEUWE STUDENTEN Het gebruik van de Social Media door 5 en 6 VWOers Marc Zinck Stagno Workshop “Social Media.
Profileren via sociale media Anita Boerema. Sociale media is een verzamelbegrip voor online platformen waar de gebruikers, zonder of met minimale tussenkomst.
Team Communicatie 6 enthousiaste vrijwilligers Eind 2012 gestart Persvoorlichting, sociale media, evenementen, Kampong TV, interne communicatie, evenementen.
Hoe werkt Kampong TV? Onderdeel van Team communicatie 100% vrijwilligerswerk Samenwerking studenten Hogeschool Samenwerking Kampong videoteam Faciliteiten.
Ara & Social Media.... Debriefing Probleemstelling 1.Hoe zou social media effectief ingezet kunnen worden voor ARA als merk? 2.Welke netwerken zijn voor.
Contentplan sociale media #GR18 Voorbeeld
Digitale tools: SlideShare
Contentstrategie voor het web
Sociale Media in de toeristische sector Bijeenkomst Blauwe Lint
Social Media & Sport Deel I
Social media Door: Eloise Post Docent: E. Louisse
Sociale Media Naam: Sara Camara School: Grotius College Klas: J1A
Communicatie CAR Tonté Chow – Dienst Communicatie Voorstelling:
Social media voor statenleden/politici
Transcript van de presentatie:

S OCIAL N ETWORK- I T Stefan, Inge, Fatemeh, Chris & Mark

Social Networking  Theorie  Definitie  Geschiedenis  Voorbeelden van social networks  Arbeidsmarktcommunicatie  Casus  Weblog

Definitie

Privé of professioneel? Voorbeeld 2 Voorbeeld 1

 Marketingmix  Wie maken er gebruik van social networks?  Wat doen deze gebruikers?  Veranderingen in de nabije toekomst

 Marketingmix  Wie maken er gebruik van social networks?  Wat doen deze gebruikers?  Veranderingen in de nabije toekomst

Tieners (12-17) Jeugd (18-21) Generatie Y (22-26) Generatie X (27-40) Jonge boomers (41-50) Oudere boomers (51-61) Senioren (62+)  Wie maken er gebruik van social networks?

 Marketingmix  Wie maken er gebruik van social networks?  Wat doen deze gebruikers?  Veranderingen in de nabije toekomst

Creators: schrijvers/oprichters Critics: reageren op content Collectors: gebruiken vooral RSS Joiners: actieve deelname social media Spectators: kijken vooral Inactives: ongevoelig  Wat doen deze gebruikers?

 Marketingmix  Wie maken er gebruik van social networks?  Wat doen deze gebruikers?  Veranderingen in de nabije toekomst

Defriending/denetworking Integratie van netwerken/ wie wordt dominant? Online/Offline (augmented reality/locatiebepaling) Verbeterde rekenmodellen ROI Meer terreinen (gezondheidszorg, onderwijs)  Veranderingen in de nabije toekomst

Het Ontstaan  Voorgangers  Cyworld en Friendster

Voorbeelden van Social Networks

 Wat voor social network is dit?  Externe communicatie  Interne communicatie Hyves

 Wat voor social network is dit?  Externe communicatie  Interne communicatie Facebook

 Wat voor social network is dit?  Externe communicatie  Interne communicatie YouTube

 Wat voor social network is dit?  Externe communicatie  Interne communicatie Twitter

 Wat voor social network is dit?  Externe communicatie  Interne communicatie LinkedIn

Arbeidsmarktcommunicatie  Personeelswerving  Personeelsscreening

Personal branding Wat wel/niet op je profiel

Casus

Team 3  Emily  Dessai  Martijn Team 2  Margo  Gert-Jan  José Team 1  Ronald  Dineke  Felicé Bedenk een protest- campagne die gebruik maakt van social networks om Geert Wilders minder stemmen te bezorgen. TIPS: - Geert Wilders stemmers overtuigen om over te stappen? - Aanhangers van andere partijen overtuigen dat ze hun stem moeten laten gelden? -Wil je informeren, shockeren, generaliseren? WEES CREATIEF EN VERRAS ONS!

Team 3  Emily  Dessai  Martijn Team 2  Margo  Gert-Jan  José Team 1  Ronald  Dineke  Felicé Bedenk een protest- campagne die gebruik maakt van social networks om Geert Wilders minder stemmen te bezorgen. TIPS: - Geert Wilders stemmers overtuigen om over te stappen? - Aanhangers van andere partijen overtuigen dat ze hun stem moeten laten gelden? -Wil je informeren, shockeren, generaliseren? WEES CREATIEF EN VERRAS ONS!

Weblog socialnetworkit.nl

Bedankt voor jullie medewerking en aandacht!! En alvast de beste wensen!