Preventieve Organisatie Diagnose s.v. Helios

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
“Smash sportief op weg naar 2020”
Advertisements

Informatieavond 22 april 2013
STRATEGISCHE PLANNING
Bedrijfspresentatie Promavise
Samen Sterker ! 22 februari 2010 INFO-BIJEENKOMST Welkom.
Samenwerken aan Optimalisatie Hoe te komen tot een kwalitatief goede accommodatie op het Sportcomplex Jan Schrama 12 oktober 2012.
KFAC Waarschoot Plan 2018 JP Juli KFAC Waarschoot Onze doelstelling is: “ KFAC Waarschoot is het voorbeeld van een provinciale voetbalploeg, waar.
Ledenvergadering 23 september Agenda Wat is Rhode? Ontwikkelingen Doel/Missie werkgroep Te ontwikkelen beleid Huidige status.
Vereniging van de Toekomst America 24 september 2007.
SV Colmschate '33, 26 oktober Agendapunt 12 : Beleidsplan - Blauwdruk ter goedkeuring voorleggen aan de ALV - ALV geeft de opdracht aan het bestuur.
Glow Eindhoven.
De weg van groei en ontwikkeling Masterplan Hockeyclub Houten 2009 – 2013 Samenvatting.
Opdracht Strategieontwikkeling
Terugkoppeling Heidedag januari Heidedag januari 2010 terugblik Thema: Kijk naar binnen, kijk naar buiten, en vooruit Sterkte en zwakte van OSC’45.
Sportcafé Amsterdam Zuid
Informatiebijeenkomst fusie Pegasus & VoCASA 21 en 22 mei 2012.
SWOT Analyse Wat is het? Analytische tool die kan helpen om ideeën te kiezen, rekening houdend met diverse interne en externe factoren: Een interne kijk:
S.O.R. Strategische Oriëntatie Ronde
Hoofdstuk 4, Interactieve marketing
Marketingplanning en strategie
Marketingplanning en strategie
Marketingplanning en strategie
Samen aan zet Workshop voor bestuurders
LOMOZ Versterking van de positionering 1. 2 Agenda 1.Drijfveren: idealisme 2.Marketingbeleid 3.De vertaalslag naar de LOMOZ situatie 4.Plan van aanpak.
Marketing voor verkeerskunde Ir Adriaan Walraad MBA.
Evenwicht Het is van belang dat er een evenwicht bestaat tussen alle bronnen Grotere kans op positieve ervaringen 1.
Welkom Workshop: Vereniging van de Toekomst Programma: -Voorstellen -Introductie Huis voor de Sport Limburg -Vereniging van de Toekomst.
SLC periode 2 Week 1 Evaluatie
Missie en visie Sportiviteit, Plezier, Ambitie, Eenheid, Kwaliteit Strategische doelstellingen Wijk Gemeente KNVB Hogere Elftal commissie Junioren- commissie.
Verwachting Realistischer Meer functies Betere graphics Update nieuwe spelers Toevoeging nieuwe stadions.
Zwembadcomplex De Bosselaar naar een hoger niveau
Elobase Kerntaak 2, Hoog Omgevingsanalyse
Commercieel beleid 1 H4 Vestigingsplaatsonderzoek
Marketing H4 Macro-omgeving Junior Accountmanager.
Tom Driessen, Tristan Melissen, Shauni Mulder, Joy Verstegen, Lisette Wiegers,
Visie 2020 Stip aan de Horizon 1. Waarom een visie?
HTV Ten Woude Toekomstplan September 2015.
SOCIAAL ONDERNEMERSCHAP COLLEGE 5 Onderzoek naar externe financiële mogelijkheden en inzet van mensen en middelen.
Strategische Businesspartner
Het proces ► Analyse ► SWOT totaal ► Selectie SWOT
Organisatie en Beleid Bijeenkomst 2 Werken in een Organisatie II Hafida El-Gharbaoui Kamer
Casebespreking startups Groep 7; Jehan van Iersel Dennis de Bruyn Erwin van Helden.
Preventief Organisatie Advies 2014 Daan Ros Frank van Deventer.
Keuze voor één prestatie-elftal senioren. Het voorgenomen besluit Overwegingen en onderbouwing. De overwegingen: twee eerste seniorenelftallen financieel.
Programma Groepsontwikkeling Naam groep Datum presentatie.
Presentatie Visie- en Beleidsplan. Kijk op de toekomst Beleidsplan 2012 – 2016.
Introductieavond voor bestuursleden Beleidsvorming binnen een Scoutinggroep.
Indeling van hoofdstuk 2 Ontwikkelen van een marketingstrategie § 2.1Wat houdt marketingplanning in? § 2.2Analyse van de marketingomgeving § 2.3Formuleren.
Hoofdstuk 2 Ontwikkelen marketingstrategie § 2.1Wat houdt marketingplanning in? § 2.2Analyse van de marketingomgeving § 2.3Formuleren van marketingdoelstellingen.
Scouting in perspectief Wereldwijd opgericht in: 1907 Wereldwijd 41 miljoen leden in meer dan 160 landen.
Titel van uw ondernemingsplan Qui volore imagnihillit que la nimolora vellorendemporaecab imperit harum que dolor mint faccabori inveles et fugitibus dioris.
SV De Valken, een mooie en belangrijke dorpsvereniging Korte presentatie van het bestuur Op de Valkendag 2016.
Toekomstplan Terugblik Toekomstplan Nieuw bestuur, impuls om vereniging tot bloei te brengen met aandacht voor diverse doelgroepen.
Start Agile werken Programma customer excellence Strategie gericht op innovatie Hoog rendement Winst is stijgende Hierarchische structuur Verouderde infrastructuur.
Kansen en bedreigingen Interne analyse
Zoals ingeschreven bij de KNVB en KvK
Van harte WELKOM op INDABA
Tevredenheidsonderzoek Totaal aantal deelnemers: 56
Indeling van hoofdstuk 2
Sterke kanten Valkuilen Bedreigingen Kansen Bianca Breukelaar
SWOT-analyse = kijk naar de sterke en zwakke kanten in je plan
(POD) Folkert de Wind Ivo Saes
Hoofdstuk 1 Wie ben je? Wat kun je? Wat wil je?
Marktonderzoek Marktonderzoek.
Bewoners binnenstad Sneek
International Business Practice
Hoofdstuk 3 Waarom ondernemen?
Jaarverslag van het bestuur
Transcript van de presentatie:

Preventieve Organisatie Diagnose s.v. Helios Door Daan Stam & Tim Wiefferink

Inhoud Doel van het onderzoek Onderzoek Interne analyse Externe analyse SWOT-analyse Sterke- en verbeterpunten Kansen en bedreigingen Advies Afsluiting

Doel van het onderzoek Het bestaansrecht behouden of uitbreiden voor de aankomende 5 tot 10 jaar voor de verenging s.v. Helios. Resultaat

Onderzoek Interne analyse Externe analyse SWOT-analyse

Interne analyse BLIM-model UI-model MVDS-model

Externe analyse Stakeholdersanalyse DESTEP-model

SWOT-analyse Confrontatiematrix

Sterke en verbeterpunten Sterke punten Ledengroei Plezier/sfeer Financieel Duidelijke plan Kantine/ruimte parkeerplekken Verbeterpunten Staat van accommodatie Ruimtegebrek Liquiditeit Materiaal Opkomst vrijwilligers

Kansen en bedreigingen Veel kinderen in de buurt Hoog besteedbaar inkomen Fusie Colmschate Bedreigingen Concurrentie Schalkhaar 1e elftal Damesvoetbal Colmschate Contributieverhoging KNVB

Advies Fusie met s.v. Colmschate Het verbeteren van de accommodatie Concurrentie Schalkhaar Clubgevoel leden Afweging maken Het verbeteren van de accommodatie Aantrekkelijk voor (potentiële) leden Concurrentie aangaan Schalkhaar Meer inkomsten krijgen Contributie verhogen Vergelijking concurrentie

Afsluiting Dankwoord