Animatie nAnimatie: “tekenfilm” programma toont automatisch veranderende beelden nGemakkelijk te programmeren met gebruik van de klasse Thread “draadje” zich zelfstandig ontwikkelende lijn van gebeurtenissen
Maak een animatie animatie. Start ( );this. run ( ); roept de methode aan die bij constructor is meegegeven Thread animatie; animatie = new Thread ( this.run ); en keert dan direct terug (terwijl de methode nog bezig is)
De methode run class Simulatie : Form { } void run ( ) { while (true) this. stap_Click (this, null ); {}{} oneindige herhaling! Thread. Sleep (50); milliseconden }
Starten van de animatie class Simulatie : Form { } void auto_Click(object o, EventArgs ea ) { } if (beweegt) { auto.Text = "Start"; beweegt = false; } else { } animatie = new Thread( this.run ); animatie. Start ( ); auto.Text = "Stop"; beweegt = true; Thread animatie; bool beweegt;
De methode run nogmaals class Simulatie : Form { } void run ( ) { while (true) this. stap_Click (this, null ); {}{} oneindige herhaling! Thread. Sleep (50); milliseconden } ( this.beweegt ) eindige herhaling.
Handiger Starten van de animatie class Simulatie : Form { } void auto_Click(object o, EventArgs ea ) { } if (beweegt) { auto.Text = "Start"; beweegt = false; } else { } animatie = new Thread( this.run ); animatie. Start ( ); auto.Text = "Stop"; beweegt = true; Thread animatie; bool beweegt; (animatie != null ) animatie = null;
De waarde null nnull : verwijzing naar niks x = null; x nnull is een geldige waarde voor elk object-verwijzings-type