BVL middag KSE Etten-Leur.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Digital Playground Programma workshop 4 april
Advertisements

Waarom Edu-gaming? Presentatie over Edu-gaming door MAD multimedia.
Informatieavond groep 4 5 september 2013
Opbouw Naar het didactische model van Margadant Introductie, confrontatie Spontane verkenning Onderzoek en vastlegging van resultaten (vraag het de expert.
Info-avond groep
PCB Willem de Zwijger Groep 7 Welkom op de informatieavond van:
Wat kan 10voorBiologie? Hoe kun je 10voorBiologie gebruiken?
Google Earth in de klas Jan Knuivers.
Les 4 BEIJUM IN DE TIJD VAN BURGERS EN STOOMMACHINES
Marco Ligtvoet MSc Aardrijkskunde IOL 14 mei 2010
De kracht van motivatie, hoogtepunten en hobbels
Lesgeven en begeleiden
Piramide Welkom in de taalklas De VVE- methode.
Les 4 BEIJUM IN DE TIJD VAN BURGERS EN STOOMMACHINES
NOORDOOST FRIESLAND. Schoon genoeg van uw WWW frustratie??
Schatkist Ouderavond.
Take it easy = Engels beleven! De methode gaat uit van VVTO: Leerlingen worden ondergedompeld in het Brits Engels. Leerlingen kunnen al starten in groep.
Google WEB Services 6 oktober Wat zijn WEB services ? Google WEB Services Applicaties via het WEB Ruimte beschikbaar stellen op het WEB Communicatie.
Module 1 – Dag 1 Hallo.
ICT-praktijkdag 1 ste leerjaar … met één klik de eindtermen bij de kinderen brengen …
ICT-praktijkdagen lente 2007 … met één klik de eindtermen bij de kinderen brengen …
ICT-praktijkdagen lente 2007 … met één klik de eindtermen bij de kinderen brengen …
Les 1 BEIJUM IN DE TIJD VAN GRIEKEN EN ROMEINEN
Omgevingsonderwijs - omgevingsboek
Opdracht 1: Pak een s. Openen van materialen: Materialen in verschillende formats ontwikkeld (Word, Powerpoint, Zip) Programma Good Reader (gratis)
Workshop “Begrijpend kijken”
WORKSHOP Kirsten en Lisette
Een leerlijn mediawijsheid groep 5-8.
het Brabants VerkeersveiligheidsLabel
Een online werk- en leeromgeving voor uw kind.
Presentatie resultaten monitor INFORMATIEVAARDIGHEDEN landelijk versus lokaal maart 2014.
Op de informatieavond van groep 6
Return to Sender.
Haal meer uit NU Nederlands
Presentatie methodeanalyse Zo leren kinderen lezen en spellen & Leeslijn De Hand-out.
Presentatie: het wat en waarom van het Brabants VerkeersveiligheidsLabel.
Opdrachten maken met Smartbook 7 oktober 2014
Minipresentatie Minor ICT – Deel 1 Mirjam van Zijl.
Workshop: Digitale bordlessen. Even voorstellen. Anthony Verwijst I-Coach en leerkracht op bs. de LenS. Ervaringen: bordwerkprogramma's, coachen/begeleiden.
OFC28 mediawijsheid les 5 samenwerken
Etiquette Etiquette Opdracht workshop.
Welkom op de informatieavond van groep 5
VIAVINCI Opbrengstgericht Engels in het basisonderwijs Dag 3.
PBS online 60 minuten - Info: 15 min - PBSonline: 30 min
Cursus voor schoolsecretariaten Nuttige websites in het onderwijs.
INSTRUCTIEBIJEENKOMST 17 DECEMBER ‘Aan de slag met de Triadekaart’
DEMOSCHERMEN Nieuwe generatie digibordsoftware - Hello World.
DEMOSCHERMEN Nieuwe generatie digibordsoftware - Taal actief 3.
DEMOSCHERMEN Nieuwe generatie digibordsoftware - Brandaan.
Wie vindt er beter wat ze zoekt? Volwassenen (bij genoeg knoppenkennis) Vinden beter wat ze zoeken. Letten beter op betrouwbaarheid van wat ze vinden.
Groep 7. Dagprogramma (voorbeeld) Inloop Trefwoord Stil lezen Rekenen Spelling Eten.
Voor de leerkracht INLEIDING
Photoshop, Indesign en Illustrator
Docentvaardigheden ICT
Passend onderwijs.
Algemene uitleg en opdracht 10
presentatie voor scholen: het Brabants VerkeersveiligheidsLabel
Digi(bord)boek project <titel project>
Groep
Wegwijs Groep 8 Thema 5 Reizen en verkeer Introductieles: 30 minuten
Leerkrachten Instructiemiddag.
Welkom bij Veilig Verkeer Nederland
Lessen in social media Voorbeeld 1
Onderzoekend en Ontwerpend leren
HOE KOMT EEN IDEE IN JE HOOFD?
DE ANDERE KANT VAN DE WERELD ERUIT?
SHOWTIME EARTH ROCKS.
Eens / oneens IK DENK NA VOORDAT IK BEGIN
Onderzoekend leren met WereldWad
Transcript van de presentatie:

BVL middag KSE Etten-Leur. Verkeersonderwijs en werken met het digibord in de verkeersles.

Digibord en verkeer voordelen Meer mogelijkheden om nog aanschouwelijker en boeiend verkeersles te geven. Mogelijkheid om herkenbare verkeerssituaties uit de buurt van de school in je klas te gebruiken. School-thuisroute bespreekbaar maken. Het verkeer leren overzien........ Vanuit het “vogel”perspectief over een kruising heen kijken..........

Volgorde van deze informatieve workshop. - Uitleg door leerkrachten Kelly Visser( Zandberg school) en/of Harriët Brekelmans(Steenbergen) die frequent met het digibord in de verkeersles werken. Websites die de moeite waard zijn benoemen. Vragenronde /uitwisseling.

Gebruik digitaal schoolbord tijdens de verkeerslessen Praktische themalessen van de methode Verkennen schoolomgeving m.b.v. Google Maps en Earth Afbeeldingen tonen tijdens de lessen Website www.schoolopseef.nl Website www.digibordopschool.nl

Praktische themalessen van de methode Methode “Wegwijs” Elk thema sluit af met twee praktische themalessen. Kinderen maken vaak foto’s. Bespreken van foto’s en opdrachten m.b.v. het digibord.

Verkennen schoolomgeving m.b.v. Google Maps en Google Earth Google Maps en Google Earth worden gebruikt om de schoolomgeving te bespreken. Gebruik van kaarten en luchtfoto’s bij lessen om de inhoud visueel te ondersteunen.

Afbeeldingen tonen tijdens de lessen Op het digibord worden afbeeldingen getoond van bijv. verkeersborden. Aan de hand van foto’s van verkeerssituaties wordt een les besproken. Visuele ondersteuning van de lessen.

Website www.schoolopseef.nl Link naar digibord materialen. Filmpjes, liedjes, spelletjes, digibordlessen en verkeersplaten over verschillende onderwerpen. Mogelijkheid om te zoeken op groep.

Website www.digibordopschool.nl Link naar het vak verkeer. Indeling op verschillende thema’s. Lessen die speciaal voor programma ActivPrimary geschreven zijn.