Social Media Les 5: Content (1) Kansen voor kleine bedrijven met kleine marketingbudgetten.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Online strategie - Websites in 2012 Info dag - 15 Maart 2012.
Advertisements

Heerlijk Wonen marketing
SEO Social Media. Facebook  Zorg voor activiteit op je pagina (likes, shares & reacties)  Verwerk je keywords in je infopagina en met name in het over.
Effectieve Internet Marketing voor MKB- ondernemers
Welk effect heeft uw Website? Gerard Duursma Online Marketeer linkedin.com/in/bonopoly.
Olga Haarman, 11 juni 2009 Kulturhusberaad Positionering van het Kulturhus 1.
21 januari 2013 door: Henk-Jan Workshop Social Media.
• De gemiddelde gebruiker heeft 130 vrienden • Vindt 60 pagina's, groepen of evenementen leuk • Elke dag maken mensen een Twitter account.
Social Media Les 1: Wat zijn social media? Kansen voor kleine bedrijven met kleine marketingbudgetten Scoren met Les 2: Doelen en doelgroepen.
Social Media Les 1: Wat zijn social media? Kansen voor kleine bedrijven met kleine marketingbudgetten Scoren met Les 6: Kijken en vergelijken.
Social Media Les 1: Wat zijn social media? Kansen voor kleine bedrijven met kleine marketingbudgetten Scoren met Les 6: Kijken en vergelijken.
De gekte voorbij Clientgestuurd de markt op Workshop Opdrachten verwerven in pyjama? Scip-Conferentie
Strategie Social Media.  Waarom iets met Social Media gaan doen?  Waarom is het belangrijk eerst een strategie te ontwikkelen?  Schakel een deskundige.
Literatuur en social media
User Centred Development
S OCIALE M EDIA Joke Hoogendijk Maart SOCIALE MEDIA: WAT IS DAT? Social media is een verzamelnaam voor alle internettoepassingen waarmee het mogelijk.
Sneak Preview Socious Neem een kijkje in de nieuwe community van Ngi-NGN.
1 realtime and social: blogs & tweets, FB & G+ Jeroen Bosman VOGIN, 17 november 2011 Wageningen.
Social Media Les 1: Wat zijn social media? Kansen voor kleine bedrijven met kleine marketingbudgetten Scoren met Les 1: Wat is Google Analytics?
Social Media Les 1: Wat zijn social media? Kansen voor kleine bedrijven met kleine marketingbudgetten Scoren met Les 1: Wat is Google Analytics?
Social Media Les 4: Content (1) Kansen voor kleine bedrijven met kleine marketingbudgetten.
Social Media Les 1: Wat zijn social media? Kansen voor kleine bedrijven met kleine marketingbudgetten.
September Linkbuilding anno 2011  Interessante websites vinden voor linkbuilding.linkbuilding  Bloggen altijd goed voor je linkbuilding strategie.
Inbound Marketing Plan
Ondernemenincool Groepsbijeenkomst 2 juli. Voorstellen Liz Pelupessy John Autar Vertel in het kort: - Wie je bent - waarom je ondernemer wilt worden -
English and IPC How to teach content through English.
Wat is Social Media? Verzamelnaam voor alle internet toepassingen waarmee het mogelijk is om informatie met elkaar te delen: Tekst (nieuws, artikelen)
Rogier van der Linde & Davy De Winne, 2014
Activiteiten ANWB online e- commerce 1. 2 Algemene bij te houden zaken Relevante nieuwsitems plaatsen op blog m.b.v. Wordpress Persoonlijke ontwikkeling:
‘netwerken zonder grenzen’ Sociaal Netwerken in Regio 0318.
4. Online strategie Internet scorecard
VOORBEREIDING LERENDE ORGANISATIE
Social Media Les 3: Wie zijn je klanten en waar bevinden ze zich? Kansen voor kleine bedrijven met kleine marketingbudgetten.
Social Media – Topic 1 Originalosboys. Wat is Social Media Verzamelbegrip Het ontstaan van Social Media Invloeden van Social Media.
Social Media Les 3: Wie zijn je klanten en waar bevinden ze zich? Kansen voor kleine bedrijven met kleine marketingbudgetten.
Training voorbeeld voor
Iedereen gebruikt social media.
Kom verder. Saxion. Minor Internet Marketing SEA | Les 4. Social Media I.
DURF! te publiceren Marianne Hermans &
Social Media Les 1: Wat zijn social media? Kansen voor kleine bedrijven met kleine marketingbudgetten.
Natuurmonumenten test Jeroen ‘s-Gravendijk (The New Media Factory)
 ‘Hoe maak ik een goed filmpje?’ En hoe kan ik hem gebruiken?
FOCUS IN ACQUISITIE Welkom bij de workshop Presentatie: Herma Wichman specialist in een heldere focus en strategie.
Bijeenkomst 5. Terugblik  Wat hebben we vorige bijeenkomst besproken?  Alles gelukt met het persoonlijk profiel?  Liepen jullie nog tegen dingen aan?
Brainstorming Rogier van der Linde, WAT & WAAROM BRAINSTORMEN 2 Genereren van ideeën of oplossingen voor één of meerdere problemen waar je normaal.
Sociale media bij HR & jobs
Wat schrijf je wel en niet op jouw website?? door Mart Rienstra.
Netwerkmarketing Hoe vindt je nieuwe klanten? In deze training 1.Je 100+ lijst 2.Je dagelijkse bezigheden 3.Verandering van denken.
Hoe profileer ik mezelf digitaal? -minilecture-.
1. Stap 1 Samenstellen portfolio 2. Stap 2 Samenstellen netwerk 3. Stap 3 Social Media selecteren 4. Stap 4 Aanmaken profielen 5. Stap 5 Optimaliseren.
Ara & Social Media.... Debriefing Probleemstelling 1.Hoe zou social media effectief ingezet kunnen worden voor ARA als merk? 2.Welke netwerken zijn voor.
Cliënt en mediawijsheid Les 7 digitalisering in de zorg.
Met een uniek en onderscheidend verhaal jezelf verkopen!
Inbound marketing en bloggen
Maak je website beter vindbaar!
Sociale Media in de toeristische sector Bijeenkomst Blauwe Lint
Sociale media inzetten
Social Media & Sport Deel I
Social Media Marketing Petra Kamping |Ellen Engbers
Content Marketing Wat is het? Voorbeelden Hoe pak je het aan?
De taaltaak
Van Opdracht tot Website
Marketing as a service ‘Hoe ziet de klantreis voor onze verschillende klanten eruit?’ Hoe wordt touchpoint ‘formulieren’ ervaren? ‘Zijn de formulieren.
Social Media Eindcriteria SM-plan
Berichten in de media Mediaboodschappen.
Social media voor statenleden/politici
Berichten in de media Mediaboodschappen.
Player of creator? door Mark Grasmayer.
Help, ik ben een influencer!
Transcript van de presentatie:

Social Media Les 5: Content (1) Kansen voor kleine bedrijven met kleine marketingbudgetten

Agenda Terugblik vorige week Discussie en korte vragenronde Deze week: Kanalen en content – Vormen Eigen website Nieuws Blogs Social networks

Social Media Group in Dordt

Ralph Bouman - ASZ Kun je als ziekenhuis open en transparant zijn op social media? Wat vertel je wel, wat niet en hoever kan je gaan qua privacy. Wat vindt een ziekenhuis van selfies die patiënten en bezoekers maken? En wat te doen bij kritische geluiden?

Dirk-Jan Grooteboer Wat levert het mij op om ook online aanwezig en aanspreekbaar te zijn? Hoe transparant kun je zijn binnen een grote organisatie?

2 weken geleden de les

Francis: 33-year-old nurse living in Atlanta with her husband Michael Dream of owning a home; browse real estate listings; open houses for fun Michael got promoted, and Francis is excited; close to city, not a fixer-upper, 3+ bedrooms, ideally a pool No idea where to start: How much can they afford? Process? Realtor? Neighborhood? Excitement turns to anxiety Goes online to: 1) Learn about home-buying process 2) Find what they can afford 3) Learn about Atlanta neighborhoods 4) Find houses matching criteria

Opdracht deze week (16 december) Definitieve SM-probleemstelling Definitieve doelstelling Collage van jouw klanttype(n) – 1 PPT sheet – Presenteren

Tot nu toe gemaakt SWOT Doelstelling (SMART) Social Media probleemstelling Doelgroep-analyse (moodboard) Deze week: SM, maar wat en waar?

Bereik

Waar zitten je klanten? Privé én zakelijk? Welke media? Websites? Wat lezen ze? Televisieprogramma’s? Waar zoeken ze? Wat zoeken ze? Wat is hun informatiebehoefte? Wat is interessant? Wat is voor hen waardevol? Wat zijn hun problemen? Woordgebruik?

Opdracht In groepen van 4 personen Brainstormen/ mindmappen / aanvullen waar ieders doelgroep zich zou kunnen bevinden: – Websites – Netwerken – Platforms – Media – Kanalen

Thuis opdracht verder uitwerken: SM, maar waar? Breng in kaart via welke websites, blogs, forums, (SM-)platforms, kanalen, etc. jouw organisatie direct in contact kan treden met je klanten. Zoveel mogelijk + concreet!! Beargumenteer voor elk van de kanalen: – Met welk doel? Waarom? Wanneer? Op welke manier? Hoe vaak?

De essentie Wat is het doel van de marketing- en pr strategie? Wat maakt jou remarkable? Welke problemen die je klanten hebben los je op?

Bedrijf die dit goed snapt

Vormen Eigen website Nieuwsberichten ipv persberichten Forums / blogs Webinars E-books Video’s Social networks – FB – Linkedin – Twitter – Instagram – Pinterest

Opdracht nieuws In je groep Brainstormen/ mindmappen / wat waardevolle informatie of nieuwsmomenten zouden kunnen zijn.

Opdracht brainwriting Schrijf bovenaan een A4 – Jouw bedrijf / branche – Doel / probleem (kort) – Doelgroep Wat zou voor de doelgroep relevante waardevolle informatie kunnen zijn? Laat A4 rond gaan in de klas

Blogging

4 Blogmanieren Alleen bezoeken (markt, brancheinfo) Deelnemen (thought leadership) Samenwerken met bloggers Discussies vormgeven door uw eigen blog te beheren en te schrijven

Opdracht: Welles Nietes Discussie Meebloggen of niet? En waarom? Bedrijven die bloggen?

Thuisopdracht: content 1. Categoriseer welke platforms, blogs, sites, je alleen zou bezoeken en welke waardevol zijn aan deel te nemen’? Noem argumenten! 2. Bedenk vijf topics voor een blog/ nieuwsbericht en leg uit wat de toegevoegde waarde is? Werk er ieder voor zich één in maximaal 200 woorden uit. (Denk aan titel, triggers, inhoud, tags, actie, links, etc.)

Docs / PPT te vinden op: M: E: