Blackboard Een digitale leeromgeving. 30 mei 2002Julius Instituut 2 Inhoud Activerend leren Het inzetten van blackboard voor meer activerend leren Het.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Symbaloo is de leukste en makkelijkste start op internet
Advertisements

Edushock leerfestival
Digitaal wedstrijd formulier Presentatie scheidsrechters.
Digitale toetsen op afstand Bregatha de Gooijer
Vakpresentatie New Product Marketing (280223) B2K1
Homepage Login Paswoord Checkbox onthoud login Inlogknop (naar student) (naar docent) (naar student) (naar docent)
Decanaat bovenbouw klas 4 Belangrijk jaar: Examenjaar Kiezen van een vervolgopleiding.
`Onderwijsinnovatie die werkt …`
Welkom Informatiemiddag studiekeuzecheck
| S turen Betere resultaten door docent-student voortgangsinteractie Projectleider Ellen Zillig-Straatman M eten A nalyseren I nformeren.
Docentendag Schilderen en Onderhoud: lesmateriaal
Inzet van docenten: planning, overzicht en kwaliteit
Learning analytics: de docent
1 Presentatie Mediatheek TF ’06 Door: Barbara Vermaas, Jeroen van Beijnen en Erik Oomen Praktijkvoorbeelden m.b.t. instituutscontacten op TF 1.Virtuele.
© Flipside On-Line Reserveringssysteem Reserveren via uw eigen site, snel en eenvoudig.
Blackboard als digitale toetsomgeving Nataša Brouwer AMSTEL Instituut Onderwijsmiddag OWI LAW, 24 mei 2005.
MathUnited Wiskunde Dialoog- Nijmegen- 14 mei
Aandachtspunten Voldoende en duidelijke informatie
Onderwijsmiddag 24 Mei 2005 Onderwijsmiddag 24 juni 2005 "Digitale toetsen en multiple choice examens: didactische hulpmiddelen en vermindering nakijkwerk"
Michel Visser Founder EesySoft
@ faculteit wetenschappen TOetsen en LEren Doeltreffend Ondersteunen TOLEDO voor assistenten.
Pal scoort op vele velden OOF-Project 2008/11 Rob Vierendeels Docentenvergadering IBW
De UU naar Blackboard 9.1 Overgang van
NVvW Wiskunde in 4 vwo in een digitale leeromgeving Paul Drijvers Freudenthal Instituut Ton Erich Oosterlicht College Carel van de Giessen Almende.
Portfolio Faculteit der Letteren 1 Evaluatie van 2 jaar Digitaal Portfolio in de Letterenfaculteit Utrecht Gerrit Bloothooft.
Portfolio Faculteit der Letteren
Digitaal Portfolio in de Letterenfaculteit UU
Organisatie cursus. WELKE opdrachten maken? WELKE opdrachten maken? HOE die opdrachten maken? HOE die opdrachten maken? Hoe worden de PUNTEN verdeeld?
1 Minor Digital World. Social networking en lectoraat Digital World Social Networking: de digitale communicatiemiddelen via internet, met elkaar, met.
Media en creativiteit 08 Engagement Virtual democracy Elske Revelman de Vries
Studieadviseurs Technische Geneeskunde
PeerWise samen meerkeuzevragen maken & beantwoorden
Onderzoeksvaardigheden
Faculteit der Letteren. Keuzevak Huidig systeem heet bijvak en is 40 ECTS verdeeld over tweede en derde jaar. Nieuwe systeem zou minor gaan heten, maar.
Universiteit Leiden Community Network
Web 2.0 Social Software Toolkit 1/21 Introductie tot Social Software Patrick Klaassen RU
Werken aan Intergenerationele Samenwerking en Expertise.
Specifieke lerarenopleiding Staat digitaal in haar kinderschoenen.
Ouderavond V3 Profielkeuze. Het Keuzeproces Wie ben ik? Wie ben ik? Waar wil ik heen? Waar wil ik heen? Hoe kom ik daar? Hoe kom ik daar?
ICT in het Onderwijs bij TBM
De nieuwe studiewebsites van Pearson Benelux Vergroot je kennis met behulp van gevarieerd studie- en oefenmateriaal Wat is Pearson.
© Osito 2004 Door Barbara Obst Enkele integratiescenario's ter illustratie van de mogelijkheden van Wimba voor het taalonderwijs.
Startconferentie SPINE - Voorbeeld van digitaal leren - Sociaal leren in een digitale omgeving - De toren van BabelBabel Willibrord Huisman, IOWO 26 maart.
Rotary in Nederland LinkedIn Group Wat is het ? Wat kan ik ermee ? Hoe meld ik me aan ?
En wat kan je ermee in het onderwijs? Presentatie Onderwijsdag /12 Wat is podcasting?
Leren op afstand bij de Leidse Onderwijsinstellingen 4 april 2008 Praktijkopleidersdag HFL.
ICTO-contactpersonen 7 juni 2007 Vrije Universiteit Universiteit Utrecht Technische Universiteit Delft.
Inleiding gebruik van excel De Apollo school
© PHL, Elfde-Liniestraat Hasselt - t | +32(0) f | +32(0) e |
Interactieve Bèta Leeromgeving, een onderwijsvernieuwingsproject van de FNWI Nataša Brouwer AMSTEL Instituut Programmaraad ICT&O I nteractieve.
Anita Lohman & Bert Bouwhuis
BSc Honours Programme Informatiebijeenkomst. 30 credits extra Samenwerken met studenten uit andere opleidingen Verdieping binnen je eigen opleiding Persoonlijke.
3/23/2015 | 1 Bibliotheekinstructie Klassieken en Oude Geschiedenis.
80% van wat we leren… Collega’s Samenwerking Gesprekken Werkgroepen
3/30/2015 | 1 Bibliotheekinstructie Nederlands 2014.
Biologie/Bio-medische wetenschappen Blackboard Natasa Brouwer, AMSTEL Instituut.
NU Burgerschap Harald Veldman en Ingrid Leegsma 10 maart 2015 NU Methoden Congres.
Feedback Wat Soorten Door wie
Computers in scheikunde onderwijs Nataša Brouwer en Wolter Kaper AMSTEL Instituut NVON Congres 2002.
Tip 7: wissel je werkvormen af
NETVIBES en DELICIOUS bij NHL HOGESCHOOL Hester van Randen 25 november 2010.
Content Management in Bb. 13/07/2015 Inhoud  Kennismaking  Uitgangspunt zijn de processen in Bb rond CM  BbCS als systeem voor het centraal beheren.
Klazine Verdonschot 7 november 2013 Masterclass 9: Blackboard optimaal inzetten.
27 september 2006Doorlopende leerlijnen in de beroepskolom Doorlopende Leerlijnen in de Beroepskolom vo-mbo-hbo-wo Introductiebijeenkomst 27 September.
Blackboard Nataša Brouwer, AMSTEL Instituut
Richard West University of Georgia
Gebruik Blackboard FEW
Kennisclip Web toepassingen
Canvas introductie voor studenten
Transcript van de presentatie:

Blackboard Een digitale leeromgeving

30 mei 2002Julius Instituut 2 Inhoud Activerend leren Het inzetten van blackboard voor meer activerend leren Het portfolio Conclusie

30 mei 2002Julius Instituut 3 Tijdsbesteding van studenten * College lopen Contact met docent Discussie tussen studenten Zelf- studie Indivi- duele opdrach- ten Groeps- opdracht -en Tentamen doen 20%5%35%30%10% 20%15%20% 5% * Betty Collis, “Tele-learning in a Digital World”, 1996

30 mei 2002Julius Instituut 4 Wat kan Blackboard betekenen? Flexibel aanbieden van informatie Flexibel aanbieden van studiebronnen Meer leren in een groep Activeren studenten met opdrachten Verbeteren communicatie docent/student Verbeteren communicatie student/student

30 mei 2002Julius Instituut 5 Flexibel aanbieden van informatie Algemene informatie over een cursus Informatie over de docent(en) Een kalender met de studieactiviteiten per dag Een overzicht van taken per dag/week/maand Centrale plaats voor mededelingen

30 mei 2002Julius Instituut 6 Flexibel aanbieden van studiebronnen Een centrale plaats voor documenten, notebooks, presentaties etc. Een lijst met relevante websites Een literatuurlijst Recources Cartridges

30 mei 2002Julius Instituut 7 Groepen Groepen vormen Onderlinge communicatie Groepsopdrachten

30 mei 2002Julius Instituut 8 Activeren studenten met opdrachten Individuele- en groepsopdrachten Er is een toetssysteem Meerkeuzevragen etc. ‘Digital dropbox’ Toetssysteem gebruiken voor zelfevaluatie Discussion board kan gebruikt worden om opdrachten te geven

30 mei 2002Julius Instituut 9 Communicatie docent/student Discussion boards Virtual classrooms mogelijkheden aan groepen en individuen Announcements

30 mei 2002Julius Instituut 10 Communicatie studenten onderling Discussion boards Groepen vormen discussie Individuele homepage per student Erg rudimentair

30 mei 2002Julius Instituut 11 Hoe maak je een cursus? Roelof Ruules (FCG) maakt op verzoek cursussen aan Dat kan vanaf vandaag al (om te oefenen) In principe komt er voor ieder vak een blackboard cursus

30 mei 2002Julius Instituut 12 Hoe worden studenten toegevoegd Studenten geven zich voor een vak op in OSIRIS Ze worden dan automatisch aan de blackboardcursus toegevoegd als student Docent kan ook zelf studenten toevoegen De -lijsten verdwijnen Gasten kunnen een cursus ook bekijken

30 mei 2002Julius Instituut 13 Waar vind je blackboard

30 mei 2002Julius Instituut 14 Portfolio Het portfolio wordt geïmplementeerd in blackboard met discussion boards Toegankelijk voor student en tutor Communicatie binnen tutorgroep is eenvoudig Reacties van tutor op de portfolios blijven automatisch bewaard Tutor kan eenvoudig documenten etc. aan de groep ter beschikking stellen

30 mei 2002Julius Instituut 15 Conclusie Blackboard is een erg handig hulpmiddel Maar meer ook niet….