1 © www.freddejong.eu Wassenaar, 18 februari 2015.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Wat is strategisch leren?
Advertisements

René / #knab Knab, Fit for the Future René / #knab.
Zorgplicht, geen verassingen! Vereniging voor Pensioenrecht Utrecht, 5 juni 2007 Jan van Miltenburg.
Wij, in een veranderende markt Platform Wonen Leeuwarden Ger W. Hukker, 5 april 2012.
De marketing-omgeving
De herziene versie van Kopen en Werken Enno Noordhoff, Luc Repriels
55+ en financiën? Van productverkoop naar een integraal overzicht
Financial Planning 4 All
Meer informatie?Ga naar: Onze AOV vergelijking voor ZZP-ers levert u de AOV ZZP met de beste prijs/kwaliteit Dé.
PowerPoint presentatie Senders Advies en Raadhuys makelaars.
Branche analyse drogisterijen Onderzoek online marketing activiteiten
‘Marketing voor het intermediair! Het levert het op!’ René Teuwen
Gerjan, Marijke, Boris, Sam en Mathein
NBVA Congres 2008 Held van de doelgroep. Veranderende Verkoopfocus Jan van Boxtel, Directeur Verkoop Intermediaire Distributie De Goudse Verzekeringen.
“HDN en de zorgplicht in de keten”
Programma 29 augustus Een huis in Frankrijk als spaar- en beleggingsvorm? Een huis in Frankrijk voor eigen plezier? Wat kan Xilion betekenen? Vraag en.
Meten is weten, gissen is missen. Hoe staat het met uw liquiditeit?
Startersavond Noordoost Fryslân Spreker: Auke Algra.
Van Egdom Consultancy 1 Workshop interne organisatie Groningen, 7 april 2010.
Wetgeving financiële markten Bonaire, Sint Eustatius en Saba Wat gaat er veranderen? Bert Hiensch, Beleidsadviseur, Financiële Markten Februari 2012.
Zorgen in de Achterhoek Bronckhorst, 19 november 2012 Nico Dam, bureau HHM.
Inhoud presentatie  Problematiek  Doel “PB-inkoopshop”  Het concept  Conclusies  Planning.
De Nederlandsche Bank Eurosysteem Tijdig meebewegen met SEPA biedt ondernemers voordelen! Jacqueline Rijsdijk Seminar MKB-Nederland SEPA, e-factureren,
ENKELE ONTWIKKELINGEN IN DE ZORG. INLEIDING Belangrijkste ontwikkelingen Vergrijzing Ontwikkeling huishoudens Ontwikkelingen in de zorg 2 IBA Studiemiddag.
Welvaartsverlies Pareto-efficiëntie.
Stichting ZZP Nederland
DAG PROVISIE, HALLO KLANTBELONING Het genereren van een bedrijfsmodel voor de massamarkt Robert Witteveen Ramón Wernsen.
Hoe komen producten tot stand?
Business Marketing Sabine Vermuyten
Waarom doen wij wat we doen ! Toekomst visie Observatie systeem AchterAchter KantKant Uw Adviseur Dienstverlening Aan u als consument Uw Adviseur Back-office.
Accountancy en Advisering
1 Nationaal Forum Certificeren Partnership: Operatoren-D&A 19 juni 2006Raymond Marchal Gewestelijk directeur DACO 1.
Oude en nieuwe uitdagingen in personeelsmanagement.
Werken aan Intergenerationele Samenwerking en Expertise.
Toegevoegde Waarde Productie = inkomen.
R E 1 De verlies- en winstrekening van ongezond gedrag Public Health Forum / 3 februari 2005 / Utrecht Johan Polder.
Workshop 14 december 2011 tbv LOMOZ K.R.H. Visser Bedrijfseconomisch adviseur.
De Marketingroute In vijf stappen naar succes. Thema marketing leeft bij veel ondernemers Project De ToekomstBedrijven: 1281 termen COMMERCIEEL bij 774.
Goed hypotheekadvies: niet morgen, maar nu! Wijnand van de Beek Autoriteit Financiële Markten.
Het beste hypotheek advies voor starters Door de kredietcrisis, eurocrisis, etc wordt het steeds lastiger om exact te berekenen hoeveel hypotheek starters.
Ondernemen(d) in het onderwijs
Paragraaf Huren  Huur  Gas, water en licht  Klein onderhoud Kopen  Hypotheek  aflossing en rente  Onroerendezaakbelasting  Gas,
Het MKB en de accountant. de markt de maatschappij OvRAN.
Stichting ODIN Financieel advies maakt de grootste verandering
De financiële functie: Integrale bedrijfsanalyse©
(Naam bedrijf & logo) 1.Lost het product/dienst een bestaand probleem op? 1.1 Zo ja, welke? 1.2 Zo, nee wie gaat dit product/dienst kopen? 2. Waaruit maak.
(Naam bedrijf & logo) Lost het product/dienst een bestaand probleem op? 1.1 Zo ja, welke? 1.2 Zo, nee wie gaat dit product/dienst kopen? 2. Waaruit maak.
De Taalstrijd Van wie is de taal? Jan Renkema 13 november 2014
Communicatiepakket Arbeidsvoorwaarden WATHOEWAAROM.
Henriëtte Sperling, 12 december 2014
1 Van inkoop voor de klant naar zorg voor de klant De rol van cliëntenraden in het inkoopbeleid Auke Jelle Kingma 3 oktober 2014.
Financieren van erfgoed Een integrale benadering 13 november 2014.
Conferentie Werkgeversdienstverlening 6 maart 2015
Het nut van Business Planning
Excellent adviseren Mr. Paul F. Heuperman
Grafiek 1 – BBP-groei Nederland
MoneyView Het Nieuwe Adviseren / JBo. Introductie Jos.P.M. Borsboom –Trainer, Coach MoneyView –Banken & Verzekeraars –Intermediair Sinds 1993.
Dag voor de zorg Zaterdag 14 september 2013 ‘Aanbesteden in de thuiszorg’
Presentatie ZZP-Club Huizen 13 maart 2015 Rabobank Noord Gooiland.
Wij maken de financiële toekomst inzichtelijk & toegankelijk.
HAVO/VWO Het prijsmechanisme
Missie van Qredits Begeleiding vóór de start Microkrediet MKB-krediet
Het geheel van vraag en aanbod
CED Claims for you.  Toenemende vraag verhaalservice Particulieren  Dit soort schades zijn arbeidsintensief en staan geen inkomsten tegenover  Intermediair.
De competitieve markt Vraag- en aanbodschema StartSein pagina
Ondernemen zonder risico?
Vraag en Aanbod van financiële middelen & nominale en reële rente
Wanneer er maar één aanbieder is
Voeg hier het organisatie onderdeel in
HET ASSURANTIEKANTOOR VAN DE TOEKOMST
Transcript van de presentatie:

1 © Wassenaar, 18 februari 2015

2 ©

DE MARKT IN 2015 © 3 Verzekeraars Herverzekeraars Klanten Onafhankelijke intermediairs Serviceorganisaties Marktpartijen in distributieketen verzekeringen en hypotheken (2015) Registers Brancheorganisaties 356 Captives Bronnen: DNB, CBS, AFM, VNAB Gevolmachtigden Particulier: 16,8 mln. inwoners7,6 mln. huishoudens Zakelijk: ZZP-ers bedrijven Banken 55 Beursmakelaars Aangesloten ondernemingen 1.500

©

5 TNO, 2013 ©

6

CONSTATERING 1 Transactiekosten Informatie asymmetrie Concurrentie Regeldruk Inkomsten Kosten POSITIE FINANCIEEL ADVISEUR ONDER DRUK © 7

ATP gaat niet failliet? 8 ©

Of toch wel? 9 ©

10

CONSTATERING 2 Aantal financieel adviseurs Onzekerheid consumenten Partner van klant door provisieverbod Financieel analfabetisme BEHOEFTE AAN HULP EN FINANCIEEL ADVIES NEEMT TOE © 11

12 © Intermediair Aanbieder Klant KlantenAanbiedersIntermediairs

©

©

©

BESTAANSRECHT FINANCIEEL ADVISEURS Transactiekosten: beschikbaarheid, prijs, 1-stop shop Informatie asymmetrie: kennis (klant, product, wetgeving, integrale benadering) Complexiteit en onzekerheid: vaardigheden, MKB, leven, hypotheek Gemak: persoonlijk, dichtbij, integrale benadering, service 16 ©

17

@jongfred