Dimensie 5 : Reflecteren Gepresenteerd door : Roy,Ibrahim,Johan, Stefan.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Startbijeenkomst Leren Leren in een professionele oefencultuur
Advertisements

“ Let’ s Think Denk aan 5 woorden die je zou gebruiken om aan te geven wat een goed opgeleid jong persoon is.
Normen Ga van een positieve intentie uit Communiceer respectvol
Zelfsturing en executieve functies.

31 oktober. Programma  360˚ feedback en competentieontwikkeling  toepassing 360˚ feedback in stage.  ervaringen vanuit de praktijk.  afronding.
Introductie.
Ontwikkeling onderlinge verhoudingen
Visiecirkel organiseren leren
Kwaliteit van bestaan. Ondersteunen..
Jaar 1 les 7 Het creatieve proces
Jaar 1 les 8 Het creatieve proces
Proces en Product.
Hoe kunnen we een lerende eigenaar maken van zijn eigen ontwikkeling?
Veerkracht Myriam Bergmans OPZ Geel.
PRESENTEREN.
Edward de Bono’s Zes denkende hoeden
Autonomie in de derde graad
Wat je zelf vindt, weet je beter
ICT-er als coach. Stelling "De rol van ICT-coördinator bestaat uit het plannen en begeleiden van een veranderingsproces dat onderwijzend personeel (en.
Media & Creativiteit.
EVALUEREN OM TE LEREN Netwerkvergadering DPB - HW 29/04.
TOM: DENKLESSEN TOM: denklessen.
Succesfactoren voor Top Teams
Klinisch verloskundigen Opleiden op de werkvloer Erik van Bruggen GZ psycholoog.
Mind Mapping voor de Leerkracht
Netwerknamiddag 7des en Se-n-Se
W.I.M Stefan Roest Rick van der Heiden Samentha van der Weiden
Onderzoekend Vermogen
Naam:Marc Arkes Klas:1 R SLB-er:Eric Mulder SLB 2013/2014.
Leerproces SDV leerlijnen ontwikkellijnen Doel: POP van de leerling
TIPS VOOR EEN WINNEND PROFIELWERKSTUK! Zo doe je dat.
Wie ben ik? Jan Zuur 51 jaar Docent-Coach Applicatie ontwikkeling en ICT-B Regisseur examinering In afrondende fase van Master Learning and Innovation.
Slc. Hoe gaat het ?? 4.5 Opdracht: Mijn studievaardigheden Planning: kwartaal 2 Inleveren via: Inleverknop van module SLC via Voor deze opdracht.
WHTSNXT? PROCESGERICHT, ACTUEEL EN LEERLINGGESTUURD FANTASTIC VOYAGE.
Reflecteren.
Improving Practical Work in Science Woudschoten Natuurkunde 10 december 2010 Bert van den Berg / Henk Pol Voor info:
Administratie inrichten Van bouwstenen tot instructie schrijven.
ISelf Internettool for Self-Evaluation and Learner Feedback.
I NFORMATIEAVOND P ROJECTGROEP. D OELEN VAN DE AVOND : Aan het eind van de avond weet u: Wie de begeleiders van de projectgroep zijn Vanuit welke theorie.
Praktijkleren bacheloropleiding verpleegkunde HU 1 Bijeenkomst HBOV in ouderenzorg HU – UtrechtZorg Donderdag 18 juni 2015.
Dalton op de Dorendal.
Samenwerkingsvorm- groepswerk Groepswerk beoogt steeds het op gang brengen van een collaboratief leerproces, d.i. een vorm van actief leren waarbij studenten.
Hoe ontwikkel ik mezelf als leraar?
Professionele nieuwsgierigheid Coaching en gesprekstechnieken Bijeenkomst 3 22 februari 2016.
Winkelen 3.0 Hoofdstuk 5 Wat doen leidinggevenden?
Deskundigheid in Creatief vermogen Utrecht
Plan van Aanpak Werken in stappen.
Hoe leg je meer focus op resultaat?
Module 6; didactisch handelen
Titel Stap 1 Aanleiding Stap 2 Als we niets doen Stap 4 Aanpak
Voorlezen in de kinderopvang
Hoe brengen opdrachten de beroepscontext het klaslokaal in?
Bondscoach Nederlands Vrouwenteam Hoofdcoach CTO Amsterdam
Vragenlijst ontwikkelt door TNO voor de groepen 7 en 8 in het PO
VO – HBO aansluiting reflecteren 15 maart 2018
Antibioticaresistentie en teamleren
Ontwerpen van een leerlijn voor zelfstandig leren en werken
Workshop “de coachende praktijkopleider”
Ontwerpen van een leerlijn voor zelfstandig leren en werken
Studieloopbaan coaching Portfolio presentatie
Prestatiegedrag.
Methodiek en Begeleiden Didactiek aan de basis
Het School Ondernemerschaps(kwaliteiten)spel
Ontwerp een buitenles Les 1 Les 3.
Presentatie VMBO 1&2.
Presentatie Groep 7 & 8.
Onderzoekend leren in de natuurwetenschappen
Startgroep nieuwe HR-cyclus
Transcript van de presentatie:

Dimensie 5 : Reflecteren Gepresenteerd door : Roy,Ibrahim,Johan, Stefan

 Denkgewoontes  Bekrachtigen  Stimuleren denkgewoontes  Aanleren denkgewoontes  Praktische tips Inhoudsopgave

 Kritisch denken  Creatief denken  Zelfsturend denken Denkgewoontes

Reflectie Kritisch denken AccuraatHelder Niet Impulsiviteit Kritisch denken

Creatief denken Reflectie Creatief denken Doorzettings vermogen Voldoening Eigen normen

Zelfsturend denken Reflectie Zelfsturend denken Goede planning Juiste informatie Goede Feedback

 Bekrachtigen  Eigen doelen  Gestructureerde Problemen  Socratische dialoog  Reflectie op de inhoud Reflectie op de inhoud Stimuleren denkgewoontes

Praktische tips

 Debat  Accuraat  Duidelijkheid  Open mind  Impulsiviteit  Affectief Kritisch denken

 Doorzetten  Vertrouwen eigen normen  Ga tot het uiterste  Nieuwe kijk Creatief denken

 Eigen denken monitoren  Plannen  Materiaalgebruik  Feedback  Evalueren Zelfsturend denken

Vragen