WELKOM OP DE OUDERAVOND VOOR DE TWEEDE KLASSEN Kempenhorst College WELKOM OP DE OUDERAVOND VOOR DE TWEEDE KLASSEN
DHR. MOL ADJUNCT-DIRECTEUR ONDERBOUW Kempenhorst College DHR. MOL ADJUNCT-DIRECTEUR ONDERBOUW
PROGRAMMA Deel 1: Algemene informatie Mededelingen Onderwijskundige informatie Begeleiding Deel 2: informatie van en kennismaken met de mentor
MEDEDELINGEN Schoolgids Magister Correspondentie Verkeersveiligheid Buspasjes Verlofaanvragen Roosters
ONDERWIJSKUNDIGE INFORMATIE Kempenhorst College ONDERWIJSKUNDIGE INFORMATIE
CONTINUERING PROJECTONDERWIJS 6 weken lang 4-6 lesuren per week 6 projecten per jaar Projectdocenten Beoordeling: Punt proces en punt product
CONTINUERING SBC BK/BL-klassen zondag 9 april 2017 CONTINUERING SBC BK/BL-klassen 1e leerjaar: nadruk op sportieve karakter 2e leerjaar: nadruk op culturele karakter Praktische sectororiëntatie CONTINUERING Talentontwikkeling TOPm-klassen Frans/Spaans Sport Techniek/Economie 1e leerjaar: 6 onderdelen in 6 periodes 5 sportonderdelen en 1 onderdeel cultuur 2e leerjaar: 3 onderdelen in 3 periodes 2 cultuuronderdelen en 1 onderdeel sport Kan plaatsvinden in periode 1 t/m 6 PSO: 6 weken 2 afdelingen bezoeken Informative Kempenhorst College
NIEUWE EXAMENSTRUCTUUR BL- EN BK-KLASSEN zondag 9 april 2017 NIEUWE EXAMENSTRUCTUUR BL- EN BK-KLASSEN In 2016 profieldelen keuzedelen Dit jaar: verder onderzoek naar de gevolgen voor onze bovenbouwstructuur 1e leerjaar: 6 onderdelen in 6 periodes 5 sportonderdelen en 1 onderdeel cultuur 2e leerjaar: 3 onderdelen in 3 periodes 2 cultuuronderdelen en 1 onderdeel sport Kan plaatsvinden in periode 1 t/m 6 PSO: 6 weken 2 afdelingen bezoeken Informative Kempenhorst College
Kempenhorst College BEGELEIDING
BEGELEIDING Rekenen en taal Examenonderdelen in 2016 In leerjaar 1 extra begeleidingsles BL- en BK-klassen, bij de TL-klassen geïntegreerd in de vakken wiskunde en Nederlands In leerjaar 2 bij alle klassen geïntegreerd in de vakken wiskunde en Nederlands
SPECIFIEKE BEGELEIDING Na een periode van ondersteuning kan een probleem bij een leerling blijven bestaan De leerling zal dan door de mentor en afdelingsleider met een van de orthopedagogen worden besproken Zij zullen bepalen welke vorm van begeleiding bij een leerling past
Interne begeleidingsvormen: Voor alle leerlingen: SMW (school maatschappelijk werk) SOVA (sociale vaardigheidstraining) BOF (bewust leren omgaan met faalangst) Orthopedagoog Kansklas
Interne begeleidingsvormen: Voor een specifieke doelgroep: LGF (leerlinggebonden financiering)-begeleiding Alleen voor leerlingen met een REC-indicatie LWOO (leerweg ondersteuning)-begeleiding Alleen voor leerlingen met een LWOO-indicatie RT (remedial teaching)-begeleiding Alleen voor leerlingen met een dyslexieverklaring (of dyscalculie)
Externe begeleidingsvormen: Voor alle leerlingen: CLZ (centraal loket zorgleerlingen) PAB (preventieve ambulante begeleiding) GGZe (gezondheidszorg) Jeugdzorg
LEERLINGBEGELEIDING Ouders Leerling Mentor Afdelingsleider Basisschool Vakdocenten Leerling Mentor Decaan Afdelingsleider Directie Ronald 15
Samen staan we sterk! “Er bestaat een direct verband tussen het succes van de leerling op school en ouderbetrokkenheid bij de schoolprestaties van de leerling.” zondag 9 april 2017 Kempenhorst College 16
LOKALENINDELING DEEL 2 KLAS LOKAAL MENTOR 2Bla P02+ de heer Buiting 2BLb P03 de heer Van Noort 2BLc P04 de heer Mol (mentor mevr. Meulendijks) 2BLd P06 de heer Aerts 2BLe P05 mevrouw De Vet 2TA J2.0 mevrouw Schut 2TB B2.5 mevrouw Van de Wijdeven 2BA J1.2 mevrouw Van Kempen 2KA J1.4 de heer Van Uden 2KB J1.5 mevrouw Denissen 2KC J1.6 de heer Braun 2BKA J2.2 de heer Van der Staak 2BKB J2.4 mevrouw Aarts