Workshop tafeltennis Spelenderwijs leren tafeltennissen vanuit een meer impliciete aanpak.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Cursus B-Fit coach Dag 1.
Advertisements

Aantal spelers. : keeper. Datum. : Teamfunctie
JEUGDVOETBALDAGEN 2012 Horst.
Crisis interventie De structuur Methoden en technieken.
Aandachtspunten voor een jeugdtraining
Workshop badminton Spelenderwijs leren badmintonnen vanuit een meer impliciete aanpak. Welkom Voorstellen.
Workshop badminton Spelenderwijs leren badmintonnen vanuit een meer impliciete aanpak. Welkom Voorstellen Aanleiding.
Overgang van PO naar VO Let op!
“De Speeltuinmethode”
JEUGDVOETBALDAGEN 2011 Horst.
Taal en rekenen in beweging!
Het geven van een workshop
TECHNIEK ALGEMEEN Tafeltennistrainer 2. Opleidingen Techniek algemeen 1. Vaktermen 2. Slagbeschrijving 3. Oefenen slaguitleg 4. Aanleren 5. Corrigeren.
TAFELTENNISPRAKTIJK 1 Tafeltennistrainer 2
Wiskunde in vernieuwd vmbo Freudenthal Instituut, Vincent Jonker, Monica Wijers bijeenkomst 2 9 februari 2006.
Biologie op maat! Greet Ellenkamp, Twickelcollege, locatie Borne
Van Oud naar Nieuw. Waarom veranderen? Omslag is vooral: De klant centraal stellen Focus op kwaliteit en resultaat.
Entercultureel een digitaal leertraject voor het verwerven van interculturele competentie Joke Simons (Lessius Mechelen) FLAMENCO, 15 mei 2012.
JUNIOR Mijn vriend.
Neue Kontakte 4-kgt Workshop D-103
Welkom Aan alle ouders van klas 2 vmbo.
Onze nieuwe rekenmethode
Kennismaken met schermen
Route van PO naar VO. Route van PO naar VO Wat brengt de wet passend onderwijs ons oud nieuw Steeds meer kinderen werden doorverwezen naar het speciaal.
Competentie vergrotend werken
Programma Voorstellen: Noordhoff Uitgevers
Taalportfolio Eenheid, overzichtelijkheid en duidelijkheid.
Functiefamilies Vlaamse overheid
Informatie voor ouders groep 8 over:
Programmeren met kinderen NWT-conferentie basisonderwijs SPANNING & SENSATIE.
Pemwjk3. Programma tafeltjesronde over ruimte en materiaal Bespreek de inzichten die naar aanleiding van de tafeltjesronde over ruimte en materialen hebt.
Christiaan huygens college rachmaninowlaan Bèta aan de Basis 1.
HE, BAH, WEER HUISWERK! WAT VOOR HUISWERK KRIJGEN DE KINDEREN BIJ ONS IN DE BOVENBOUW EN HOE GEBRUIKEN WE EEN AGENDA IN GROEP 8.
Voorschotbenadering risicokleuters ten aanzien van het leren lezen en spellen.
Grenzen verleggen door talentgericht werken in de klas! In opdracht van het Ministerie van Onderwijs, Cultuur en Wetenschap wordt er hard gewerkt aan de.
Vergadering directieraad Samenwerkingsverband V(S)O februari 2014.
Krachtige STEM-leraren vormen: naar een multidisciplinair didactiektraject als OPO binnen de lerarenopleiding Heleen Bossuyt & Nele Vandamme.
Leren Leren binnen de Latasteschool
Welkom op de Open Dag van het Sint-Maartenscollege.
Gedragsmatig Arrangeren Een praktische kijk op eigen(-)aardigheden.
Voorschotbenadering risicokleuters
Programmeren met kinderen
Techniekles De Drie Biggetjes
Informatie voor ouders groep 8 over:
Informatie voor ouders groep 8 over:
De gemiddelde leerling…
Bridge onder begeleiding
Studiedag PO woensdag 9 november 2016
Informatie voor ouders groep 8 over:
Slim kopiëren en aanpassen 6 april 2017
Eerste bijeenkomst (!) Jaar november 2016.
Informatie voor ouders groep 8 over:
Spelenderwijs en ontdekkend leren
Het 24 spel.
Maandag 30 oktober t/m vrijdag 3 november. Voor leerjaar 4.
Workshop: Starters Mirjam Bos 15 november 2017
Evaluatie circuittraining oktober 2017
Informatie voor ouders groep 8 over:
Leerkrachten Instructiemiddag.
Taalopdrachten bij een pensum
Van leerdoel tot les Door Femke Loos.
Ouderbijeenkomst ©Rezulto Onderwijsadvies in opdracht van de PO-Raad.
Schoolwide Positive Behavior Support (SWPBS)
Herbert van de Voort (docent)
Chemie Overal 5e editie voor de TF
Opleiding Spel- en teambegeleiding
OPP Hoe kun je taal geven aan gedragsinterventies?
Introductieweek Dinsdag 4 september.
Bridge onder begeleiding
Bridge onder begeleiding
Transcript van de presentatie:

Workshop tafeltennis Spelenderwijs leren tafeltennissen vanuit een meer impliciete aanpak.

Programma - Actieve start  Rond het net - Theoretisch kader  S.P.A.T.S. - Aan de slag  PO / VO apart - Ontwerpen  PO / VO samen - Wedstrijdjes  Differentiatie - Afsluiting

VISIE HOE VERKOOP JE RACKETSPEL? waar vragen kinderen om? spelenderwijs  betekenisvol impliciete aanpakaanpassen (techniek?)

DOELEN WORKSHOP Denkstructuur aanreiken om racketspel spelenderwijs aan te bieden (SPATS )

THEORETISCHE KADER ACRONIEM  S.P.A.T.S.

S.P.A.T.S. S pelen Bedenk een voor het niveau relevante spelvorm/spelletje. met elkaar tegen elkaar sparren Ook; jongleren / gewennings- oefeningen verpakt als spelletje

S.P.A.T.S. P robleem Kijk wat er wel / niet lukt in het spel (letje) Waar komen de ballen?

S.P.A.T.S. A anpassen Aanpassen waardoor de kans wordt vergroot dat het wel lukt! 1. Materiaal 2. Arrangement (grootte, vorm, hoogte) 3. Opdracht (open half open  gesloten) (aangepaste regels) 4. Aanspelen 5. Techniek  G.R.A.S.

S.P.A.T.S. T oepassen Ga, indien nodig, kort oefenen in een meer gesloten (speelse) oefenvorm OF………

S.P.A.T.S. S pelen Ga zo snel mogelijk weer terug naar een aangepaste spel(vorm) Met elkaar Tegen elkaar Sparren Jongleren / gewennings- oefeningen

SAMENGEVAT SPELENDERWIJS LEREN AANPASSEN STAAT CENTRAAL GEEN 1STE FOCUS OP TECHNIEK AAN DE SLAG: PO; onderbouw  Braderie VO: bovenbouw  Super service  Chinese muur