Workshop tafeltennis Spelenderwijs leren tafeltennissen vanuit een meer impliciete aanpak.
Programma - Actieve start Rond het net - Theoretisch kader S.P.A.T.S. - Aan de slag PO / VO apart - Ontwerpen PO / VO samen - Wedstrijdjes Differentiatie - Afsluiting
VISIE HOE VERKOOP JE RACKETSPEL? waar vragen kinderen om? spelenderwijs betekenisvol impliciete aanpakaanpassen (techniek?)
DOELEN WORKSHOP Denkstructuur aanreiken om racketspel spelenderwijs aan te bieden (SPATS )
THEORETISCHE KADER ACRONIEM S.P.A.T.S.
S.P.A.T.S. S pelen Bedenk een voor het niveau relevante spelvorm/spelletje. met elkaar tegen elkaar sparren Ook; jongleren / gewennings- oefeningen verpakt als spelletje
S.P.A.T.S. P robleem Kijk wat er wel / niet lukt in het spel (letje) Waar komen de ballen?
S.P.A.T.S. A anpassen Aanpassen waardoor de kans wordt vergroot dat het wel lukt! 1. Materiaal 2. Arrangement (grootte, vorm, hoogte) 3. Opdracht (open half open gesloten) (aangepaste regels) 4. Aanspelen 5. Techniek G.R.A.S.
S.P.A.T.S. T oepassen Ga, indien nodig, kort oefenen in een meer gesloten (speelse) oefenvorm OF………
S.P.A.T.S. S pelen Ga zo snel mogelijk weer terug naar een aangepaste spel(vorm) Met elkaar Tegen elkaar Sparren Jongleren / gewennings- oefeningen
SAMENGEVAT SPELENDERWIJS LEREN AANPASSEN STAAT CENTRAAL GEEN 1STE FOCUS OP TECHNIEK AAN DE SLAG: PO; onderbouw Braderie VO: bovenbouw Super service Chinese muur