DE HINDENBURG Paul von Hindenburg.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Klimaatquiz Als 500 leerlingen een jaar lang geen aluminiumfolie gebruiken om hun boterhammen te verpakken, besparen ze energie. Hoeveel? a) De energie.
Advertisements

Joringel lette niet op haar en bekeek de kooien met de vogels.
Joringel keek naar Jorinde.. Het was een mooie avond.
De “bron” van Darvaza.
De Geschiedenis van Nou Camp...
Spreekbeurt van Romy Vonk Gr 6M
Bij H2 §4.1 en § 4.3 landschappen NL.
en toen werd ik weer wakker en toen hoorde ik ook gegrom, nou het was wel hmm, ik dacht hmm.
DAT IS HET ! Joep was zo’n figuur, waar je echt helemaal gek van kon worden. Hij was altijd goed gehumeurd en had altijd iets positiefs te melden. Als.
Het oude Egypte Farao’s en piramides.
Vraag 1 Het oude record van Wadoebi op de 100 meter was seconden. Hij verbetert zijn record met 4/100ste seconde. Wat is zijn nieuwe record?
Anne-Frank.
Ze mompelde wat, ving de nachtegaal en droeg die in haar hand weg.
Bewegen Bewegen (c) Ing. W.Tomassen.
Dit is mijn presentatie over...
Dag 3. Dag 3 Hallo jongens en meisjes, Dag 3 van het dagboek Hallo jongens en meisjes, Daar ben ik weer. En hoe is het bij jullie? Zijn jullie al bezig.
Wanneer het maantje in het kooitje schijnt, maak los Zachiël, op het juiste moment ".
Wanneer iemand binnen honderd meter van het kasteel kwam, moest hij stilstaan en kon zich niet meer verroeren.
Gemaakt door: Esther, Oscar en Jaimie.
5.1 Definitie van vermogen
Luchtweerstand wordt overal verwaarloosd
2.6 Het gebruik van formules en diagrammen
Er was eens een oud kasteel midden in een diep en donker bos.
Eindelijk kwam de oude vrouw terug en zei met een doffe stem :
Hij streepte dak weg Ze was mooier dan alle andere meisjes en was verloofd met de knappe Joringel.
In het midden lag een grote dauwdruppel, zo groot als de mooiste parel.
Joringel ging weg en kwam uiteindelijk in een vreemd dorp.
en je hebt ook hele mooie wagons waar je uit kan kijken boven de trein, panoramawagons heette dat.
Hij zocht tot aan de negende dag. Vaak liep hij rond het kasteel, maar hij kwam nooit te dichtbij.
In het midden lag een grote dauwdruppel, zo groot als de mooiste parel.
Nu kon de heks niet meer toveren, en Jorinde stond weer voor hem.
De tortelduif zong klagelijk in de oude beuk.
Het was een mooie avond. Jorinde was in een nachtegaal veranderd die tuwiet, tuwiet zong.
De zon stond nog maar half boven de berg en voor de helft was ze al onder.
Toen hoorde hij ze fluiten.. Die dieren slachtte, kookte en braadde ze dan.
Ze kon dieren en vogels naar zich toe lokken. Dat kooitje bracht ze dan naar een zaal van haar kasteel.
Er waren vele honderden nachtegalen, hoe moest hij nou Jorinde terugvinden?
De uil vloog in een struik en direct kwam er een kromme, oude vrouw uit tevoorschijn.
Jorinde zong : Wanneer iemand binnen honderd meter van het kasteel kwam, moest hij stilstaan en kon zich niet meer verroeren.
M3F-MATEN - Gewichten en lengtematen
Berlijn+DDR en de Koude Oorlog
Meting van de lichtsnelheid
Welke keuze maak jij voor jezelf?
Daar was de heks bezig de vogels in hun zevenduizend kooien te voeren.
volstrekt zich een nucleare ramp waarbij de gevolgen niet te overzien zijn. TSJERNOBIL 26 April 1986.
" Pas op ", zei Joringel, " dat je niet te dicht bij het kasteel komt ".
Bewerking: Freddy Storm - 03/2010 voltrok zich een nucleaire ramp waarvan de gevolgen niet te overzien zijn. Op 26 April 1986.
Welke energiebronnen op aarde zijn beperkt?
Een liefdesgeschiedenis
Lucas 15: 11 En Hij zeide: Iemand had twee zonen
De Amazone.
Diepe tweedeling onder de bevolking –Maar de leidde niet vanzelfsprekend tot verzet –Doordat Vele (mogelijke) leiders van verzet al voor de oorlog waren.
Natuurrampen Quiz.
De Darvaza Put.
Daarna begon de zon krachtig te stralen, en hierop trok de reiziger onmiddellijk zijn mantel uit.
De Titanic !!......
Robert Wadlow ( ) Robert Wadlow, geboren op 22 februari 1918 in Alton, Illinois, Verenigde Staten, woog.
Rusische Kerken Klik om door te gaan MOZART « Ave verum »
Het is groter dan een vliegdekschip met matrozen en officieren. Het kan containes vervoeren met slechts 13 man Personeel.
Herinneringskamp Westerbork
Al weer snel komt de vakantietijd, waar gaan we nu weer heen ? Vliegen is nog altijd de veligste manier Hier enige voorbeelden……. Al weer snel komt de.
DE SPIEGEL.
Vraag 1: Het aantal inwoners van Obelin is in zes jaar van naar een kwart miljoen gestegen. Hoeveel inwoners zijn er in die zes jaar bijgekomen?
Standaardvormen Standaardnotatie Wetenschappelijke notatie
Hoe zag het plaatsje Ootmarsum er in de oorlog uit? Wij probeerden hier achter te komen en dat is ons gelukt. Wij gaan jullie er over vertellen.  Dit.
Watersnood in Veenendaal Het was donderdagnacht, 8 Maart Ik lag in bed, maar kon niet slapen. Het waaide namelijk erg hard en ik hoorde de.
Wanneer het maantje in het kooitje schijnt, maak los Zachiël, op het juiste moment ".
De Titanic.
De Lange Max, Koekelare Tekst: Wikipedia
Transcript van de presentatie:

DE HINDENBURG Paul von Hindenburg

1937 - De Hindenburg ramp. Het enorme Duitse luchtschip vloog in brand tijdens een poging om te landen in de buurt van Lakehurst, New Jersey. Er stierven 35 mensen aan boord, plus een lid van het grondpersoneel. Van de 97 passagiers en bemanningsleden aan boord overleefden er 62 de ramp. Het gruwelijke incident werd opgenomen door journalisten en fotografen en afgespeeld in de radio-uitzendingen, op krantenpapier, en in de journaals. Het nieuws van de ramp heeft geleid tot een openbaar verlies van vertrouwen in luchtschipreizen, het einde van een tijdperk. De bijna 245 m lange Hindenburg gebruikte brandbare waterstof die het luchtschip veranderde in een enorme vuurbal, maar de werkelijke oorzaak van de brand is nog onbekend. Hier beelden van de eerste succesvolle jaren van de Hindenburg, de trans-Atlantische reizen en zijn tragische einde.

Het Zeppelin bedrijf begon de bouw van de Hindenburg in 1931, enkele jaren voor de aanstelling van Adolf Hitler als de Duitse bondskanselier. Het luchtschip haalde 135 km/u.aranden In totaal werden met de Hindenburg 337.000 kilometer afgelegd tussen de ingebruikname in 1936 en het fatale ongeluk op 6 mei 1937.

Aan boord waren 70 hutten, een lounge, een eetzaal en een bar, allemaal luxueus ingericht. Brede wandelgangen met grote ramen zorgden voor een prachtig panorama. De Hindenburg werd daarom een 'groot zwevend paleis' genoemd.

Lengte: 244,75 meter Diameter: 41 meter Type gas: waterstof Hoeveelheid (mogelijk) gas aan boord: 200.000 m3 Maximale snelheid: 135 km/u Aandrijving: 4 Daimler-Benz dieselmotoren die samen 4.800 pk konden ontwikkelen Hijsvermogen: 112.000 kg

De propaganda

De oude man en de nieuwe opkomende.

Frankfurt

Boven Frankfurt.

Boven de Bodensee.

Boven Rio de Janeiro.

Gedurende het jaar 1936 stak de Hindenburg de Atlantische Oceaan veilig over in beide richtingen. Op een keer loodste de kapitein het luchtschip met zo'n gemak door een onweersbui, dat de passagiers zich niet eens bewust waren van de slechte weersomstandigheden.

Boven New York.

6 mei 1937 – 19u25

De Hindenburg boven New York. 2 uur voor de ramp in Lakehurst-New Jersey. Hij trok cirkels boven New York en bleef een tijd boven het Empire State Building hangen.

De commandant was kapitein Max Pruss, een luchtschipofficier met ruime vliegervaring en tot voor kort gezagvoerder van de Graf Zeppelin. De Hindenburg bereikte Lakehurst met ongeveer 10 uur vertraging. Pruss besloot de landing niet langer uit te stellen wegens regen, wind en bewolking. Na nog een uur te hebben gewacht trof Pruss voorbereidingen voor de landing. De duisternis begon in te vallen en het weer was enigszins verbeterd.

1 minuut voor de ontploffing. Max Pruss 1 minuut voor de ontploffing.

19:25 lokale tijd, de Duitse zeppelin Hindenburg in brand met de neus in de richting van de meerpaal op het Naval Air Station in Lakehurst, New Jersey, op 6 mei 1937.

Op circa 200 meter van de afmeermast werden de motoren stilgezet en kwam het luchtschip tot stilstand. De ankerkabels werden uitgeworpen die het grondpersoneel 60 meter lager probeerde te grijpen. Plotseling werd de buik van het luchtschip vuurrood en tegelijkertijd sloegen vlammen uit de staart, even voor de bovenste vin. Op de grond zocht de mensenmassa een goed heenkomen. In de besturingsgondel, vooraan onder het schip, voelde de bemanning slechts een lichte schok. Men besefte pas wat er aan de hand was toen men naar buiten keek en de grond zag oplichten. De ene na de andere gascel explodeerde Tot op meer dan 20 kilometer afstand waren de explosies te horen. Voordat het brandende luchtschip de grond raakte waren enkele passagiers en bemanningsleden via de ramen en deuren eruit gesprongen. Eenmaal op de grond wist men een aantal anderen alsnog te redden. Tussen de eerste explosie en de uiteindelijke ineenstorting van het gesmolten gloeiende geraamte lagen slechts 32 seconden. Van de 97 mensen aan boord kwamen er 35 om het leven (13 passagiers en 22 bemanningsleden), evenals een lid van het grondpersoneel. Kapitein Pruss overleefde de ramp. Het inferno voltrok zich voor de ogen van radioverslaggever Herbert Morrison. Zijn verslag was dezelfde dag in heel Amerika op de radio te horen en is legendarisch geworden. De ramp is ook gefilmd en leverde dramatische beelden op.

De bezittingen worden genoteerd.

De overlevenden van de bemanning.

In het museum te Frankfurt