MARKTVERKENNING Gemaakt door Demy, Reda en Matthijs.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Hoofdstuk 3A: Wonen in de stad
Advertisements

IMPIAN ANAK in 12 vragen…veel meer informatie en foto’s vind je op www
Ontwikkeling van toeristengebieden
GfK PS Retail NLGfK Supermarktkengetallen juli 2014 GfK Supermarktkengetallen Antwoord op deze vragen vindt u op: bij “GfK Publicaties”
Mannus Menting 11 november 2009 Project Week 1 Foto’s van reclame onderweg.
Proefpresentatie CV206b Britt Koning Marielle Amahorseja Katja Pravnik
Product Verkenning. opdracht Neem product naar keuze Vertel – Waar kan je dat kopen (welk soort winkel) – Wat kost dat ongeveer? – Wie gaat dit product.
Waar vestigen bedrijven zich
1 © GfK 2013 | Supermarktkengetallen | februari 2013 GFK SUPERMARKTKENGETALLEN ‘Wat is de omzet van de supermarkten op weekniveau?’ ‘Hoe ontwikkelt het.
Steden: van hier tot Tokyo
Levensvragen Over geluk…..
GfK Supermarktkengetallen
Paragraaf 3+4. Hoe kan het dat je besluit een nieuwe telefoon te kopen?  De mening van vrienden en familie  De eigen smaak en leeftijd  De financiële.
Gezondheidscentrum Probleem: Slecht onderhouden gezondheidscentrum Oplossing: Opknappen van gezondheidscentrum (De Horstacker)
winkel Albert Heijn ADI Jumbo Plus Dirk van broek Vakken vullen Kassa
Presentatie over katten
De Amerikaanse stad..
Oud en wijs.....
Hoe en waarom brengt de burger zijn snoeihout snel naar de biomassa verbrander? Van consument tot biomassaleverancier.
Presentatie Marktverkenning & Behoefteonderzoek Groep 2 Klas 2F.
39 Verhoudingen vergelijken – Voorbeelden (1)
Samenvatting hoofdstuk 2
Zuidas detailhandel 22 maart 2012 Bas Boeker. Huidig aanbod  Plinten nu goed gevuld  Rijk en gevarieerd aanbod: Van (veel) horeca tot kapper, tandarts,
© GfK 2014 | Supermarktkengetallen | september 2014
Armoede in België Enkele armoedecijfers in het kader van de actie “Rode Centjes”
 3SIGN  Studievereniging tegenover studentenvereniging  Uitleg over gehouden enquêtes.
2 vmbo-T/havo 4 steden, §2 en 3
Marketing H1 Marketing Junior Accountmanager.
Hoofdstuk 5.
Consumentengedrag en het koopbeslissingsproces
Vodafone simkaarten. Kwaliteit A: Onze Prepaid is gemaakt van plastic in dit plastic zit een chip deze zijn vaak gemaakt van chipplaten. B: We verwachten.
PROJECT DATUMKLAS MED1F B-Creative Concept Presentatie.
SADAN-opdracht Stap 2: De basistekst Jacobs Jille 1BaMV B r
Vestigingsplan Busra, Afrah, Sharon en Wijdane.
Voorzieningen in Ezinge
© GfK 2015 | Supermarktkengetallen | april 2015
Kenmerken van een stad Een kenmerk is een eigenschap waaraan je iets of iemand kunt herkennen.
Ramòn Janssen –H4B Niels Killaars –H4B © RJNK. 1: Wat is Social Media? 2: De rol van social media in marketing & internetstrategie 3: De sterke punten.
Regionale Economie, Haven- en Vervoerseconomie (RHV) Retail en Mobiliteit in de binnenstad Fietsstad 2016 Symposium Bikenomics - 13 Oktober 2015 Giuliano.
Vanaf begin 2016 Buitengewoon Zorgzaam in Vathorst.
Winkelen in Nieuwegein Retailavond 13 oktober 2015 Retailavond 13 oktober
Klanttype doelgroep. Doelgroep: Een groep mensen met en gelijke behoefte. Eisen: De groep moet duidelijk een eigen behoefte hebben (afstemmen assortiment)
Onderzoek naar de interesse onder 55- plussers van Amerongen voor een woongemeenschap van ouderen 4 December 2015.
Ouderen in het verkeer, hoe bereik je die? Arjan in ‘t Veld (Bureauvijftig)
Exclusive Sneakerstore SYMEN DODEMONT 1MEBC. marktanalyse  Concurrenten vaak niet al hun schoenen in alle maten  Er zijn veel concurrenten op de markt.
Plattegrond maken Explorers ’12. Uitleg Opdrachten: doormiddel van opdrachten maak je je plattegrond compleet. Kleur/legenda: vergeet niet om alles.
Stageproject Gemeente Sittard-Geleen 2025 Door: Laura Engels & Sander Bertrand.
Winkelen 3.0 Hoofdstuk 6 Marketing. Inhoud 1 Eerst langs alle haltes 2 Verkoop 3 Omgaan met geld in een bedrijf 4 Logistiek 5 Wat doen leidinggevenden?
Sittard-Geleen in 2025 Door: Rens en Robin. Inhoudsopgave Inleiding Waarom leef jij prettig in jouw buurt (in 2025) Hoe draag jij bij aan de leefbaarheid.
Een toekomstige stad onder water
Marketingstrategie.
Blok 1 Wonen in een stad Deelvraag:
Onbedoelde zwangerschap
Huurverhoging 2017.
Paragraaf 2.3 Wat willen zij dat je koopt?.
Doelen behalen met activiteiten
Thema 5 “De Stad”.
Welzijnsschakel De Tinten
Doelen behalen met activiteiten
Welkom havo 3..
Eenzaamheid NHN Doelgroep Jongeren Volwassenen Ouderen - 48%
Vmbo 2 economie Ben jij een kritische koper ?
2 B.
specialisatie zorgt voor welvaartswinst
GfK Supermarktkengetallen
Karpata Restaurant-Hotel
De gemeente Vierweg.
Jumbo is erop gericht het u 100% naar de zin te maken
Extra uitleg H4 Domein Markten
Eens / oneens EEN PRODUCT IS GOED ALS HET DUUR IS
Transcript van de presentatie:

MARKTVERKENNING Gemaakt door Demy, Reda en Matthijs

INHOUDSOPGAVE  1. Korte Akkeren  2. Goverwelle  3. Bloemendaal

KORTE AKKEREN  Ligging: Winkelcentrum Korte Akkeren is een klein Winkelcentrum en ligt in een woonwijk. Het is voornamelijk bedoeld voor mensen in de omgeven en heeft weinig parkeergelegenheid. Verder is het lastig te bereiken.  Doelgroep: Winkelcentrum Korte Akkeren richt zich vooral op de ouderen, want het is een oude buurt, maar ook komen er mensen van gemiddelde leeftijd en de wat jongeren studenten van de basisschool.  Assortimentsopbouw: Winkelcentrum Korte Akkeren heeft relatief weinig winkels in vergelijking tot andere winkelcentra maar bevredigt wel redelijk wat van de behoeftes van hun klant. Het heeft een Supermarkt (ook een bakker, bloemist en slijterij), Drogist, Kapper, Restaurant, Exotische winkel, Apotheek, Tandarts, Huisartsen, Therapieën, Dierenkliniek.  Prijszetting: Winkelcentrum Korte Akkeren is een winkelcentrum met een gemiddelde prijszetting, het is niet te duur maar het is ook niet goedkoop.

GOVERWELLE  Ligging: Winkelcentrum Goverwelle is een middelmatig groot winkelcentrum en ligt in het midden van een woonwijk. Het is vooral bedoeld voor de mensen in de omgeving, dit zijn vooral oude mensen, verder is er veel parkeergelegenheid. Je moet alleen we weten waar het is anders is het lastig te bereiken.  Doelgroep: Er komen voornamelijk buurtbewoners naar het winkelcentrum van Goverwelle. Meestal zijn dat de wat oudere mensen of jongeren die even snel wat willen halen.  Assortimentsopbouw: Winkelcentrum Goverwelle is niet zo’n groot winkelcentrum maar het heeft wel genoeg winkels om veel van de behoeftes van de klanten te bevredigen. Het winkelcentrum heeft een supermarkt, Bakker, Slager, Klerenwinkel, Fietsenwinkel, Dierenwinkel, Drogist, Boekenwinkel.  Prijszetting: Winkelcentrum Goverwelle is een winkelcentrum met een gemiddelde prijsklasse. Sommige winkels zijn dan weer goedkoop maar sommige winkels zijn dan weer duur.

BLOEMENDAAL  Ligging: Winkelcentrum Bloemendaal is een groot winkelcentrum en ligt middenin een woonwijk. Het winkelcentrum is een groot vierkant en heeft 4 verschillende in- en uitgangen. Bij alle in- en uitgangen zijn parkeerplaatsen waar je gratis kan parkeren met de auto of de fiets. Op het dak is ook nog een parkeergelegenheid. Winkelcentrum Bloemendaal is goed te bereiken.  Doelgroep: In het winkelcentrum zijn veel verschillende winkels in verschillende prijsklassen. Daarom is het niet echt specifiek op één doelgroep gericht.  Assortimentsopbouw: Winkelcentrum Bloemendaal heeft zeer veel winkels, maar ook veel winkels die hetzelfde aanbieden, die de behoeften van de klanten bevredigen. Ze hebben meerdere supermarkten, kapsalons, eetgelegenheden, drogisten, bakkers, klerenwinkels, slagers.  Prijszetting: Gemiddeld is Winkelcentrum Bloemendaal een redelijk dure winkelcentrum. Maar zowat elke winkel heeft een verschillende prijsklasse, De Jumbo heeft dan bijvoorbeeld weer goedkopere producten dan de Albert Heijn.