STRATEGY AND THE NEW ECONOMICS OF INFORMATION

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Biobased economics Socio-economische relevantie voor de Metropoolregio
Advertisements

All Media are SOCIAL Eenleven zonder media, is dat mogelijk? Media spelen een belangrijke rol in ons sociale leven en zijn een primaire levensbehoefte.
Over consumenten, gedrag en marketing
Visie op HNW juni Belang van een Visie Een Visie op Werken is de overkoepelende beschrijving hoe een organisatie werk in de toekomst ziet. De visie.
AberdeenGroup surveyed 125 companies to understand their product innovation goals. Top challenges reported by these companies were: Cost pressure from.
Een Nieuwe Economie ….? Prof.dr. Maarten Janssen (Erasmus Universiteit) 30 maart 2001.
CRM vs SCRM Yana Callaert – 3 MAS. Marketing Bij traditionele marketing verloopt de communicatie vooral in één richting; het bedrijf adverteert en de.
Merkbelevenissen Communicatie of Distributie? De keten of media? me·dia de; mv middelen om informatie over te dragen: radio, tv, pers, internet enz.; Pas.
… een nieuwe zoekmachine! “Dear finance support desk customers, The search facility within the knowledge base will be improved to help you find information.
Hoofdstuk 10 Prestaties beoordelen en bijsturen
PRESENTATIE: IRIS KUSTER EN MARTE TRA DATUM: 22 OKTOBER 2009 Wat Zou Google Doen?
Informatie systemen en organisatie College 6 (hoofdstuk 5, 15 en 16 Ronald H. Ballou)
Kansverwachtingen Flood Control 2015 Research Program
Marketing 1 Marketing is te belangrijk om aan een Marketing afdeling te geven!
College 4, jaar 2, Winter 2009 Inzoomen op Businessmodellen Aangepast programma Deeltijd Jaar 2 Docent Toine Nagel.
Presentatie Reisbranchecampagne Reisagentensymposium 20 april 2009, Hoofddorp.
Voeg hier het organisatie onderdeel in
Erbeterdezaak.nl Inleiding duurzaamheid Duurzaamheid = Maatschappelijk Verantwoord Ondernemen = Sustainability © de vries business consultancy, 2008.
Marketing vandaag en morgen
Ontwikkelingen arbeidsmarkt en houding en gedrag essentieel onderdeel van personeelsplanning Business strategy Business results Talent strategy Talent.
Delivering Value for Less A cceleration C enter for E ngagements Templates Oubollig of Agile Maurice Siteur ACE Service Manager Testing.
Programma Inleiding door voorzitter Ingrid Molderez
Activatie in een recessie 20 januari 2009
Minisymposium Labs on Line afsluiting project e-Xperimenteren+ 1 december 2006.
BedrijfsEconomie Opgave 1.13 Kevin Kwee [ ]
London Online Information 4 december Webanalytics Communities Collaboration Web 2.0 Social Web Multichannel Traffic Conversie Accountability.
Deltion College Engels B2 Spreken [Edu/001] thema: What’s in the news? can-do : kan verslag doen van een gebeurtenis en daarbij meningen met argumenten.
Deltion College Engels B1 Spreken [Edu/001] thema: song texts can-do : kan een onderwerp dat mij interesseert op een redelijk vlotte manier beschrijven.
Goederenverwerking H25 Relaties Manager Handel.
APP Platform Rivium, 5 maart 2013 Rik Vietsch.
Universiteit Utrecht Nieuwe Media & Digitale Cultuur Syntens workshop, 30 november 2004 Imar de Vries, JDO NMDC Instituut Media.
Connected Company & The Digital WorkSpace Roland Hameeteman 29 april 2015.
C USTOMER A DVOCACY T HE C USTOMER C ONNECTION 28 januari 2009 NICOLETTE WURING.
Future Tenses by Nathalie French ©. Just like in Dutch, we can talk about things that take place in the present, the past or the future
Minor Project- en Programmamanagement
Strategische Businesspartner
Informatie management HC2
SKILLS KWARTAAL 4 Kwartaal 4 les 1. Indeling kwartaal 4 WeekInhoud les Week 1Canvas business model en oefenen Week 2Theorie over schrijven technisch paper.
2 december 2015, Privacy en de Digital Enterprise Vertrouwen in data.
OWE ILSAeM613 Marketing “Verdieping van de markt” door Maurice Straatmans Principes van Marketing Hoofstuk11.
cbs Koningin Wilhelmina Leerdam1 ANDERE SCHOOLTIJDEN: VOOR- EN NADELEN EERSTE DIALOOG.
NINTES Netherlands Institute for New Technology, Economic and Social studies Nintes Experience 30 januari 2008 Dilemma’s in Duurzaamheid: Positie in Klimaat!
Disruption in Retailing Customer will buy differently Prof Dr Cor Molenaar RSM/ErasmusUniversity eXQuo consultancy.
Masterclass Marketing voor kleinere zorgorganisaties 2013 Jan Verschuren BTN Saskia ter Kuile In voor zorg!
Op weg naar een sterke, toekomstbestendige retail Toekomstscenario’s.
Alliantiemanagement PGM Open, 4 februari 2016 Prof. dr. Ard-Pieter de Man.
WELKOM Coördinator Gemeenschaps Accomodaties Leerpunten Consulent GemeenschapsAccommodaties Kijken naar het grotere geheel binnen een gemeenschap, voordat.
Kompas voor oriëntatie op vervolgprojecten Minor People, Planet, Profit, Rijksuniversiteit Groningen Policy Lab ‘Duurzame Ontwikkeling Ommelanden’
Van BiSL naar BiSL Next Lucille van der Hagen
Han Mesters Sector banker zakelijke dienstverlening
the digital workspace Connected Company & The Digital WorkSpace
EnTranCe: Centre of Expertise Energy “If we want things to stay as they are, things will have to change.” Dr. Ir. Jan-jaap Aue Hanze University of Applied.
Hoofdstuk 1 De marketing van diensten – inleiding
Werkwijze Hoe zullen we als groep docenten te werk gaan?
De taaltaak
Les 1: Brainstorm en kennismaken
“There is as much living in a moment of pain as in a moment of joy”
DSM FIT | Worklife center Werkgeluk of Duurzame Inzetbaarheid?
Menno Jansen, programmamanager Zorginnovatie
NL: We zitten in een Verandering van Tijdperken in plaats van een Tijdperk van Verandering.
it’s about learning to dance in the rain’
2 Corinthians 4:5-7 “For what we proclaim is not ourselves, but Jesus Christ as Lord, with ourselves as your servants for Jesus' sake. For God, who said,
Sandra: introductie van ons / de master / aanwezigen
Deze complexe relatie wordt beïnvloed door veel factoren, waarvan beslissingen die het management wel of niet neemt, waarschijnlijk de belangrijkste zijn.
Hoofdstuk 2 Dienstverlening en klantgedrag
Paragraaf 3.3 Rivieren van ijs
Testphases still relevant?
COSA in a voluntary context
Het huis, de school van morgen
Transcript van de presentatie:

STRATEGY AND THE NEW ECONOMICS OF INFORMATION Walraaf Borkent Jesse Roels Jan-Martin Sijs Hüsnü Taş Nikki Winands

INHOUD Inleiding Artikelbeschrijving - Value chain - Richness and Reach - Encyclopaedia Britannica Oordeel van artikel Centrale boodschap Discussie / afsluiting

Inleiding Philip B. Evans & Thomas S. Wurster Boston Consulting Group “Blown to Bits” – 2000 McKinsey Award Opkomst van IT WALRAAF

Artikel beschrijving Value chain Richness and Reach Gevolgen voor bedrijven

Value chain Lineair keten van activiteiten Alle informatie binnen en tussen bedrijven en zijn klanten Fysieke drager – 1997 –

Richness and Reach Reach  desbetreffende informatie Richness  3 aspecten van informatie zelf: - Bandbreedte - Aanpasbaarheid - Interactiviteit Traditionele economie van informatie, Reach vs. Richness Toekomst, met hulp van Internet  verbeteringen

Encyclopaedia Britannica

Discussie Op welke manieren kunnen bedrijven die kranten produceren in deze nieuwe ‘informatie economie’ hun klanten binden?

Oordeel van artikel Voorspellingen kloppen grotendeels Voorspellingen die niet kloppen (“Information about customers’ needs or behavior will be harder for companies to obtain”) Bronnen Toegevoegde waarde?

Centrale boodschap De traditionele afweging tussen Richness en Reach van informatie is doorbroken door de explosie van connectiviteit met de komst van IT. De komende jaren zal daarom de ‘nieuwe economie van informatie’ veranderingen in de structuur van industrieën en de manier waarop bedrijven concurreren teweeg brengen. Managers zullen gedwongen worden de strategische fundamenten van hun bedrijven te heroverwegen. 1997

Discussie Zal de op dit moment nog steeds afnemende behoefte aan face-to-face contact met dienstverlenende bedrijven zorgen voor een verandering in het straatbeeld?

Afsluiting Vragen en/of opmerkingen?