CREATIVE MARKETING WC 3, jaar 2, Winter 2008 Co-creatie Experience Economy Ayman van Bregt.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Jongeren blijken vaak wel te weten wat gezond is, maar het ook uitvoeren is een volgende stap. We maken namelijk de hele dag door keuzes en worden continue.
Advertisements

CREATIVE MARKETING WC 6, jaar 2, Winter 2008 Business case en belevenisconcept Experience Economy Saskia Best.
CREATIVE MARKETING WC 4, jaar 2, Winter 2008 Storytelling Experience Economy Toine Nagel.
Social Media Les 1: Wat zijn social media? Kansen voor kleine bedrijven met kleine marketingbudgetten Scoren met Les 2: Doelen en doelgroepen.
MEDMEC Les 1 Toelichting module
Agenda Thuiswerk (voorafgaand aan werkcollege 2-10): -De Lego opdracht uit werkcollege 25-9 uitwerken… -Blog updates… -Deze PPT voor werkcollege 2-10.
Marketingmix Saskia Best, 9 oktober 2008
College 6, jaar 2, Zomer 2010 Pitch à la Dragons Den Auteur: Ayman van Bregt Docent: Toine Nagel.
Lesgeven en begeleiden
CREATIVE MARKETING WC 4, jaar 2, Herfst 2008
Saskia Best HRO – CMD HERFST 2009 Concept Development –28 september 2009.
Docenten: Willem Ruijsbroek Les 1,
Saskia Best HRO – CMD Lente 2009 Concept Development – 20 februari 2009.
Saskia Best HRO – CMD HERFST 2009 Concept Development –12 oktober 2009.
Saskia Best HRO – CMD HERFST 2010 Concept Development – 11 oktober 2010.
Saskia Best HRO – CMD Lente 2009 Concept Development – 06 maart 2009.
De sitemap. Structuur? Ok, maar voor de rest……. S a a i !
Media en creativiteit module 2 Identiteit Jaar 1.
Februari 2011 Co-creatie als meerwaarde 1 Voor CMI-MEDIA CO-CREATIE MEDMEC 03.
CO-CREATIE MEDMEC 03 Docent: Elske Revelman de Vries Product ontwerper.
Trends Research Medmec01-5 les 2 Thema: Rubriceren
Identiteit CMDMEC01-2 les 1 Mail: Startpagina – vakgroep media en creativiteit- docentenpagina Pia Terstroet –
Welkom het is Lente. Jippie Medmec03
Media & Creativiteit / Pia Terstroet (wiki)
Media & Creativiteit / Pia Terstroet (wiki)
Media en Creativiteit MEDMEC01 Roelof de Vries Les 5.
Februari 2010 Co-creatie als meerwaarde 1 Voor CMI-MEDIA CO-CREATIE MEDMEC 03.
Bijeenkomst Niels de Beer Active Ageing.
CREATIVE MARKETING WC 2, jaar 1, Winter 2009
CREATIVE MARKETING WC 2, jaar 2, Herfst 2008
CREATIVE MARKETING WC 1, jaar 2, (Winter 2008) Experience Economy Toine Nagel.
CREATIVE MARKETING WC 1, jaar 1, Winter 2008 Verkenningsles Me, You and Me Hoe maak ik van mezelf een brand? Docent: Toine Nagel.
College 5, jaar 2, Zomer 2010 Nieuwe Businessmodellen Auteur: Ayman van Bregt Docent: Toine Nagel.
College 7, jaar 2, Zomer 2010 Nieuwe Businessmodellen Auteur: Ayman van Bregt Docent: Toine Nagel.
CREATIVE MARKETING WC 2, jaar 2, Winter 2008 Co-creatie Experience Economy Toine Nagel.
College 2, jaar 2, Zomer 2010 Waardecreatie Auteur: Ayman van Bregt Docent: Toine Nagel.
CREATIVE MARKETING WC 4, jaar 1, Winter 2009 Best practices Me, You and Me Hoe maak ik van mezelf een brand? Docent: Toine Nagel.
CREATIVE MARKETING WC 4, jaar 2, Herfst 2009 Brand management en pitchen Groepsopdracht Auteur: Ayman van Bregt Docent: Toine Nagel.
College 4, jaar 2, Zomer 2010 Projectles Auteur: Ayman van Bregt Docent: Toine Nagel.
CREATIVE MARKETING WC 3, jaar 1, Winter 2009 Best practices Me, You and Me Hoe maak ik van mezelf een brand? Toine Nagel.
College 4, jaar 2, Winter 2009 Inzoomen op Businessmodellen Aangepast programma Deeltijd Jaar 2 Docent Toine Nagel.
CREATIVE MARKETING WC 2, jaar 2, Winter 2009 Waardecreatie en Co-creatie Experience Economy Ayman van Bregt.
CREATIVE MARKETING WC 3, jaar 2, Winter 2009 Stadia bij Belevenisconcepten, Business case en Belevenisconcept Experience Economy.
CREATIVE MARKETING WC 1, jaar 2, Herfst 2008 Creative Branding – De maakbaarheid van onweerstaanbare merken Docent Saskia Best.
CREATIVE MARKETING WC 8, jaar 2, Herfst 2008 Projectles: Brand management en pitchen Auteur: xxxxx.
CREATIVE MARKETING WC 2, jaar 2, Winter 2008 Waardecreatie Experience Economy Auteurs: Alexander Bakker en Saskia Best.
CREATIVE MARKETING WC 3, jaar 2, Herfst 2008 Onderzoek, groepsopdracht en project Docent: Saskia Best.
Saskia Best HRO – CMD Lente 2010 Concept Development – 29 maart 2010.
Les 13 Presenteer je zelf (1)
Samenwerkend leren Opdracht: Experts.
Beginnende geletterdheid-2
Les 5 Les 1. toelichting module, deelopdrachten, identiteit.
Media en Creativiteit 3 - Co-creatie Hogeschool – Media aan de Maas Jaar 1 – Periode 3 Les 1.
Taalportfolio Les 4, jaar 1, Lente 2008
OFC28 mediawijsheid les 7 leren door te maken
Les 5 – Goed doen 2.0.
Les 4 – Kan ik meer met media?. Inhoud van de les Invullen werkblad Wedstrijd: de ‘Media challenge’ Presentatie plannen Beoordeling Invullen van de mediacompetenties.
Beoordelen leermiddelen
Jij en de wereld om je heen
Vraag de leerlingen om tijdens de lessen aantekeningen te maken.
Les 1 – Jij en de media Vertel:
CREATIVE MARKETING WC 5, jaar 1, Winter 2009 Best practices Me, You and Me Hoe maak ik van mezelf een brand? Docent: Toine Nagel.
Februari 2011 Co-creatie als meerwaarde 1 Voor CMI-MEDIA CO-CREATIE MEDMEC 03.
Wat leer je? Je leert dat heel veel actuele onderwerpen ook iets met wetenschap en techniek te maken hebben. Je denkt na over wat wetenschap en techniek.
Project 3 Pedagogisch werken in de wijk Bijeenkomst 3, week 1.5, Schooljaar Klas: VQR2C Docent: Madeleine Meurs.
Creatief schrijven.
Aantekeningen maken en navertellen
Keuzedeel internationalisering
Het tweede LOS-gesprek
ADL Les 1.
Transcript van de presentatie:

CREATIVE MARKETING WC 3, jaar 2, Winter 2008 Co-creatie Experience Economy Ayman van Bregt

Agenda les 3 Agenda Co-creatie Vooruitblik les 4 Afsluiting

Co-creatie Je kunt d.m.v. een beleving waarde creëren voor consumenten. In les 2 keken we al naar waardecreatie voor stakeholders. Nu gaan we waarde creëren door co-creatie. We gaan met het begrip co-creatie oefenen

Dragons Den Toelichting TV-programma Dragons Den Niet te kijken via site BBC: in Nederland betalen wij geen Brits kijk- en luistergeld. Daarmee behandelt de BBC internet ouderwetser dan radio. Daarom: kijken via Youtube.

Opdracht We bekijken een pitch uit Dragons Den. Daarna voer je in tweetallen de volgende opdracht uit:  Bedenk een manier voor Hungryhouse om d.m.v. co-creatie een betekenisvolle beleving voor consumenten te bieden. (Uitgebreide toelichting volgt na het bekijken van de video’s). Pitch bestaat uit twee delen:

Details opdracht In tweetallen. 20 minuten samenwerken, 20 minuten bespreken. Om de opdracht goed te kunnen maken, moet je eerst de vraag beantwoorden: welke beleving biedt Hungryhouse aan de consument? Het probleem waar jij vervolgens voor gesteld wordt, is individuele bezoekers met deze beleving te laten interacteren zodat er voor hen toegevoegde waarde ontstaat. Kortom, hoe maak je de standaardbeleving van Hungryhouse individueel? Volg het stappenplan dat je verderop aangereikt krijgt!

Website Voordat je met de opdracht kunt beginnen, bekijk je de website van Hungryhouse: Als postcode bij de restaurantzoeker kun je invullen: ec1.

Stappenplan Stappenplan: 1.Benoem kernwaarden en kernconcept van Hungryhouse 2.Benoem hoe die in een beleving tot uitdrukking (kunnen) komen 3.Geef aan hoe individuele bezoekers een interactie met deze beleving (kunnen) aangaan 4.Geef aan hoe individuele bezoekers deze beleving uniek en waardevol kunnen maken.

Vooruitblik les 4 90 seconden presentaties opdracht 1 Iedere groep bereidt een 90 sec presentatie voor Let op Powerpoints zijn verboden Rest van de les = Projectles! Neem zoveel mogelijk mee aan documentatie en visuals. Bereid een korte presentatie voor over de meest actuele stand van zaken van het project.

Afsluiting Vragen? Tot volgende week!