Agenda Wat is het campagne idee / concept? Welke media worden ingezet? Welke boodschap wordt overgebracht? Welk gevoel wordt overgebracht? Wie is de opdrachtgever? Wie heeft de campagne uitgewerkt? Van welke andere campagnes zijn zij bekend? Waarom is deze campagne crossmediaal? Wat vind jij goed aan deze campagne? Is de campagne interactief en waarom?
Wat is het campagne idee/concept? OMO Buitenspeel Bond – ‘Samen spelen’ Club oprichten Clubpassen Clubhuis Kinderen
Wie is de doelgroep? Kinderen Ouders
Welke media worden ingezet? Artikelen in de krant: Spits Metro Telegraaf Volkskrant Televisie: Commercial Items in TV-programma Jeugdjournaal Jetix Life en Cooking Events: : Concept presentatie Pleidooi: Eric Terpstra (NOC*NSF) John Richter (Oxford University) Buitenspeeldag NK Buitenspelen Online: Website Email Print Startpakket Club (incl. Clubpasjes)
Welke boodschap wordt overgebracht? Kinderen moet buitenspelen en vies worden. Met OMO wast u die vieze kleren wel weer schoon!
Welke gevoel wordt er overgebracht? Vuil is goed Lekker samen buitenspelen Doe met ons mee! Kom bij de club/bond! (Buitenspelen is goed (voor u kinderen))
Wie is de opdrachtgever? Opdrachtgever: Unilever Partner: NOC*NSF Steunen het initiatief dat OMO neemt om meer kinderen te laten spelen.
Wie heeft de campagne uitgevoerd? Concept / idee: LEMZ Uitvoering: US Media
Van welke andere campagnes is dit bureau bekend? Kwiss – Let the shoe do the talking. Axe Shower – Heb jij iets te bekennen? Douwe Egberts - Burendag
Waarom is deze campagne crossmediaal?
Wat vind jij goed aan deze campagne? De campagne speelt kaart een maatschappelijk probleem (of een gevoel wat leeft in de samenleving) aan. Actueel onderwerp: daarom heeft deze campagne veel (gratis) publiciteit gehad. Alle media sluiten enorm goed op elkaar aan. Inzetten van media waarmee zowel kinderen als volwassen enthousiast worden gemaakt.
Cijfers Buitenspeelbond heeft inmiddels 240.000 leden. Daarmee is de OMO buitenspeelbond qua grootte de vierde vereniging van Nederland.
V r a g e n ?