Agenda Wat is het campagne idee / concept? Welke media worden ingezet?

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Tracking onderzoek Mandemakers Keukens
Advertisements

sociale media: de nieuwe realiteit
De schoolsportvereniging Meinou Steemers. Wat is een schoolsportvereniging? Atletiekclub De wijk Voetbalclub Turnclub Korfbalclub Basisschool.
Bonding and bridging Social media als platform voor nieuws en discussie in de multiculturele samenleving.
Alcohol 16- geen goed begin
De campagne....
Concept Voorstellen. Het Concept Ons definitieve concept is een informatieve website met informatie over de uitgaansgebieden en uitgaansgelegenheden in.
Meer vrijwilligers in kortere tijd
CREATIVE MARKETING WC 7, jaar 1, Winter 2009
Delen van kennis Interactie Social Media TED Print 2.0 De trend 2.0 Print Het Concept Duurzame verandering.
Welkom bij de presentatie van
De strategie - deel 2 Goudsmidatelier Jaasma. Wat hebben we vorige week besproken? Waar wordt je gelukkig van? Voor wie doe je de dingen? Wat gebeurt.
Meer dan Voetbal 17 november 2010 VSG Zuid De maatschappelijke rol van voetbal.
ABN AMRO GELDSPEL.
Cross Mediacampagne Opdracht gever: KLM
Wereldwijde bekendheid Interessant merk sportiviteit
1 PROGRAMMA ALCOHOL & MAATSCHAPPIJ SPIRITSNL ONDERZOEK VOORJAAR 2013.
Parlementaire democratie
Cross Media.
Versus Wilde Ganzen – Nicole Hoeve – Paul Oudshoorn – Aimee Saers – Ingrid Schermers.
Marketing Werkgroep 6.
Goede campagne - De domste student van nederland
Cross Media.
Social Media.
De Veilig in elke Vezel campagne is een initiatief van VERAS en VVTB ter bevordering van de veilige verwijdering van asbest in Nederland. Deze campagne.
ClearSense the first choice in local search and advertising.
Doe-Mee-Pas. Waarom? Kinderen doen mee Twee kwetsbare groepen in samenleving kans geven om deel te nemen aan sport en culturele activiteiten.
Harderwijk: waar ligt het?
Kooperaasje Fryslân “ Het sneller verduurzamen van Fryslân door het verbinden van alle duurzaamheidskennis en - initiatieven om zo samen van elkaar.
Wat is een campagne? Kort gezegd; een campagne is het ondernemen van acties en eventueel producten uitdelen om een product, idee of persoon te promoten.
Media en de massa.
MaatschapWij Onderstebovenverdieping 5 februari 2015 Mickey Huibregtsen.
Bavaria | Radler Doel Doel van de campagne was om een boost te geven op het product Bavaria Radler en op de herkenbaarheid in het schap. Strategie & uitvoer.
Jij bent okay! Een competentietraining voor jongeren met LVB en hun ouders met psychische en/of verslavingsproblemen Ivon Riemersma Junior onderzoeker.
Social media presentatie
Proces presentatie: StopBS Karst Hoogsteen & Tim Joosten.
‘netwerken zonder grenzen’ Sociaal Netwerken in Regio 0318.
Hoe werkt het in de praktijk? Ervaringen uit Nuenen
Wat leer je? Je leert dat heel veel actuele onderwerpen ook iets met wetenschap en techniek te maken hebben. Je denkt na over wat wetenschap en techniek.
Een paar vraagjes Ben je jonger dan 12 of ouder dan 97? Is dit je telefoon…..? Is dit je TV….? Is dit je computer..?
Een Leven Lang Sporten Erik Lenselink manager Sportontwikkeling NOC*NSF 3 november 2010.
Crossmediale Marketing Campagne
Magazine, Poster Website en een vrij middel: commercial Doelgroep: E-bike gebruikers (vaak 50+) Bewustwordingscampagne.
Using media Lisette Immink Pieter Versluis Anne Draper Tom Horn.
Goede tijden & Slechte tijden. T-Mobile - Wendy’s wereld Doel: T-Mobile is een cross media campagne begonnen om het mobile internet gebruik onder jongeren.
• Debriefing • Voorgaande campagnes • Hoe hebben wij dit aangepakt?
Digitale media Rotterdam, 00 januari 2007 Presentatie titel Rotterdam, 00 januari 2007 Inleiding digitale media Rotterdam, 00 januari 2007.
Presentatie UNICEF.
FILMPJE : Where the streets have no name Helpt Direct Ver weg, maar ook om de hoek.
Tumblr. Ik heb dit onderwerp gekozen, omdat ik Tumblr een leuk socialmedia vind.
Zilveren Kruis Presentatieslides 100% tekst mét subtitel Resultaten tevredenheidsonderzoek LTV Leusden 2015 Onderstaande balk s.v.p. niet verwijderen.
Methodiek: Plancyclus
Presentatie “OnS”. “OnS” staat voor “Ontmoet in Slochteren”
Sociale Media Doelen van Sociale Media voor kennisoverdracht:  Betrokkenheid  Vindbaarheid  Bereikbaarheid  Community bouwen Zichtbaarheid  Mensen.
DOOR! & SIEN Inspiratiesessie culturele veld CantaYoung ervaringen Toon Peerboom 30 januari 2016 ECI Cultuurfabriek Roermond.
Zaterdag 21 november 2015 Niet-leden als vrijwilligers, Een uitdaging NTB congres zaterdag 21 november 2015.
GGD West-Brabant Annemieke Noor Ornella Bilthoven, 4 september 2012 Make up your mind ! Praat, deel en doe!
WORKSHOP FUNKEY – NHC AGENDA -KNHB filosofie -Wat is Funkey? -Funkey vereniging -Praktijkvoorbeelden -Wat na Funkey? -Ondersteuning KNHB -Funkey,
Team Communicatie 6 enthousiaste vrijwilligers Eind 2012 gestart Persvoorlichting, sociale media, evenementen, Kampong TV, interne communicatie, evenementen.
Muziekgeschiedenis 21 e eeuw Stijlen Een muziekstuk.
Workshop PR en communicatie. Marketingplan Analyse van de omgeving (SWOT analyse = sterke kanten, zwakke kanten, kansen en bedreigingen) Analyse van de.
G e m e e n t e H a r d i n x v e l d - G i e s s e n d a m Bijeenkomst Onderzoek Maatschappelijke Agenda (MAG) 1 juni 2016.
INSPIRATIE BIJEENKOMST WEEK VAN ZORG EN WELZIJN. Landelijke aandacht Nieuwe campagne 1 ambassadeur die landelijk ingezet gaat worden in de campagne Krant.
Crossmedia in een marketing fullservice bureau
Campagne taalvaardigheid
Case “samenwerken met partners”: scooteroverlast Amsterdam
Sociale Media Doelen van Sociale Media voor kennisoverdracht:
De praktijk: kinderen van 9 – 12 jaar
Zondag 24 juni 13:00-19:00 uur Veulen- en Paard Toernooi
LAAT MIJ ZELF SPELEN.
Transcript van de presentatie:

Agenda Wat is het campagne idee / concept? Welke media worden ingezet? Welke boodschap wordt overgebracht? Welk gevoel wordt overgebracht? Wie is de opdrachtgever? Wie heeft de campagne uitgewerkt? Van welke andere campagnes zijn zij bekend? Waarom is deze campagne crossmediaal? Wat vind jij goed aan deze campagne? Is de campagne interactief en waarom?

Wat is het campagne idee/concept? OMO Buitenspeel Bond – ‘Samen spelen’ Club oprichten Clubpassen Clubhuis Kinderen

Wie is de doelgroep? Kinderen Ouders

Welke media worden ingezet? Artikelen in de krant: Spits Metro Telegraaf Volkskrant Televisie: Commercial Items in TV-programma Jeugdjournaal Jetix Life en Cooking Events: : Concept presentatie Pleidooi: Eric Terpstra (NOC*NSF) John Richter (Oxford University) Buitenspeeldag NK Buitenspelen Online: Website Email Print Startpakket Club (incl. Clubpasjes)

Welke boodschap wordt overgebracht? Kinderen moet buitenspelen en vies worden. Met OMO wast u die vieze kleren wel weer schoon!

Welke gevoel wordt er overgebracht? Vuil is goed Lekker samen buitenspelen Doe met ons mee! Kom bij de club/bond! (Buitenspelen is goed (voor u kinderen))

Wie is de opdrachtgever? Opdrachtgever: Unilever Partner: NOC*NSF Steunen het initiatief dat OMO neemt om meer kinderen te laten spelen.

Wie heeft de campagne uitgevoerd? Concept / idee: LEMZ Uitvoering: US Media

Van welke andere campagnes is dit bureau bekend? Kwiss – Let the shoe do the talking. Axe Shower – Heb jij iets te bekennen? Douwe Egberts - Burendag

Waarom is deze campagne crossmediaal?

Wat vind jij goed aan deze campagne? De campagne speelt kaart een maatschappelijk probleem (of een gevoel wat leeft in de samenleving) aan. Actueel onderwerp: daarom heeft deze campagne veel (gratis) publiciteit gehad. Alle media sluiten enorm goed op elkaar aan. Inzetten van media waarmee zowel kinderen als volwassen enthousiast worden gemaakt.

Cijfers Buitenspeelbond heeft inmiddels 240.000 leden. Daarmee is de OMO buitenspeelbond qua grootte de vierde vereniging van Nederland.

V r a g e n ?