‘What’s in it for me?!’ De mogelijkheden van ICT en multimedia in het HBO in perspectief Fontys conferentie Mediawijs, mediarijk 22-01-2015, Erik Meester.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
PROFIELWERKSTUK Hoe kunnen wij je helpen?.
Advertisements

Fontys Centrum voor Ondernemerschap maart 2013
Verbeteren van de Kwaliteit van reflectie van studenten
Educatieve videotoepassingen in het voortgezet onderwijs Behoefte en beoordeling van onderwijsprofessionals.
Curaçao.
Mediarijke didactische werkvormen
Didiclass - beginnen met
Workshop E-thema’s met TPACK en Bloom Verkennen en ontwikkelen
11 Mediavoorzieningen Fontys Hoe verder na 23 dingen?
Ik zal me even in het kort voorstellen….
Medmec 1 Herfst Les 5. Werken aan gebruiksaanwijzing Docent komt langs voor individuele feedback – Over je dummie – Over je gebruiksaanwijzing probleemformulering.
Promoveren - zo doe je dat ! Kees Gelderman 22 april 2004.
ICT en Didactiek Willem Bustraan EFA
Algemeen didactische principes van e-leren Wouter Hustinx Coördinator ICTO-expertisecel
Videodossier ICLON,I.Steen. Opbouw -Introductie -Vraaggesprek -Resultaat.
Themabijeenkomst multimedia 22 juni Programma TijdOnderdeel 10.00Welkom en mededelingen 10.10Leren in Onlinecursus video 11.25pauze 11.40Workshop.
Onderzoek doen in de eigen praktijk: op zoek naar een onderzoeksvraag en werkhypothese Workshop conferentie Lessen uit onderzoek 28 januari 2010 Els Kuiper.
Introductie workshop 1.
DU project Ontwerpgericht Onderzoek Subtitels: Verbinden van Onderwijs en Onderzoek; Praktijkgericht Ontwerponderzoek Review 23 oktober 2006 Review 23.
Human Dynamics.
Samenwerking HBO en bedrijfsleven
Inhoud workshop Knelpunten Babbage ICT-coach Pluspunten Babbage ICT-coach Hoe werken de auteurs er mee? Inbreng gebruikers: tips, vragen, suggesties.
Voorbereiding aanvraag pilot ronde 4b Projectleider: hbo instelling en twee mbo instellingen Proces: project management - Fase 1: werkgroep strategie &
Casemanagement Draagvlakversterking Fontys Hogescholen Windesheim Hogescholen.
10e editie voor de Tweede Fase
Doe mee: DIGI-ZORG wil met het cruiseschip naar open zee! Workshop DIGI-ZORG Innovatium 27 maart 2007 Peter Kroon Wil de Groot-Bolluijt.
Stage presentatie Van Elcke van Gorkum.
Inrichten van een dienst Weblectures
Het bacheloreindproject (BEP) 1BT04 / 1GT04
Workshop ‘visieversneller’
Handvatten voor gebruik audiovisuele bronnen in de onderwijspraktijk Media in de klas Dalida van Dessel Teamleider onderwijsplatformen.
English for Human Resources
10e editie voor de Tweede Fase
Training digitale didactiek Effectieve inzet laptop.
Coach’s Eye: sometimes all it takes is looking at a specific moment to improve your performance.
Blz. 98 Blok 4 5. Schrijfvaardig.
Welkom bij het MA-programma New Media & Digital Culture Imar de Vries, Ann-Sophie Lehmann Donderdag 7 oktober 2010.
Training digitale didactiek
Hogeschool Rotterdam, Opleiding Vastgoed & Makelaardij drs. ing. M.M.A. Scheepers Collegejaar college.
Toetsconferentie 2015 Script Concordance Test Fontys Lerarenopleiding Tilburg – Tom Adams.
2 Even Voorstellen: Eppe Scholtens: - Docent Het Hogeland College Uithuizen (Dalton VMBO) -Auteur Stepping Stones 2e, 3e, 4e en 5e edities -
Flipping the Classroom Principe: Studenten doen het huiswerk op school en volgen de colleges thuis Doel workshop: Ervaren hoe Flipping the Classroom werkt.
Michelle Nekeman RSG de Borgen – Leek Docent Engels.
BUSINESS IT & MANAGEMENT Instituut voor Bedrijfskunde.
Keuzethema: differentiatie
Ontwerpen van E-modules. Inleiding Video en audio Deze e-module maakt gebruik van audio en video. Test hier je geluid en stel het juiste volume in. Als.
Project ELLES samen naar een Blended Learning Lab
Van praktijk naar theorie: de aanpak van Dilemma.
VAD bijeenkomst 1.5. Inhoud VAD bijeenkomst Welkom, mededelingen, terugblik vorige week didactische ervaringen uit de praktijk 2. Opdracht Stille.
‘Digiborden zijn de duurste beamers die binnen Fontys gebruikt worden.’ (Pedro, gastdocent) AV-Roadmap Eerst het doel, dan de tool!
Uitwisselbijeenkomst 21 april Opleiden tot docent.
Thema Roos van Leary in de klas
Cliënt en mediawijsheid Les 8 en 9, Domotica. domotica  Domotica wordt steeds meer toegepast in de zorg, en gebruikt om mensen langer thuis te laten.
Zodat talent en ontwikkelbehoeften elkaar ontmoeten 2 juni 2015
Leerlingen en social media
ICT toepassen in de wiskundeles
Basistraining Ontwikkelingsgericht coachen voor werkplekbegeleiders
Online communiceren in hulpverlenende beroepen
‘Meester, nu u een bril draagt lijkt u net op een docent’ Meester Bart
Onderzoekend leren in de natuurwetenschappen
BVMBO: Aan de slag met collegiaal leren!”
als basis voor een vernieuwde didactiek op de Copernicus
De Rotterdamse Business Case
Activeren en differentiëren bij Grieks en Latijn
Het succes van de taalbewuste docent
Les 3 groepsdynamica en klassenmanagement
De praktijk: kinderen van 9 – 12 jaar
Workshop videobegeleiding
VERHOGEN STUDIESUCCES door Learning Analytics
Taallab 3.0 Online geletterdheid
Transcript van de presentatie:

‘What’s in it for me?!’ De mogelijkheden van ICT en multimedia in het HBO in perspectief Fontys conferentie Mediawijs, mediarijk , Erik Meester

Erik Meester Projectleider Mediawijsheid FHKE Docent Onderwijsinnovatie Domeinexpert ICT A-fase Even

Analyseren van casussen Hoeden van de Bono Studentenambassadeurs Workshop opzet Harm van Iersel Jory Wijlaars

BlogSkypeTabletWeblecture

Studenten onderhouden een wekelijkse blog over hun ontwikkelingen gedurende een opleidingsmodule Casus #1 - Blog

Studenten gebruiken Skype tijdens hun studie t.a.v. –Interne samenwerking –Externe samenwerking Casus #2 - Skype

Studenten gebruiken hun tablet of laptop in de klas, tijdens de les Casus #3 – Tablets/Laptops in de klas

Studenten volgen onderwijsaanbod via een video online –Vooraf opgenomen –Live via de stream Casus #4 - Weblecture

Formuleer één toepassing van multimedia die je van waarde acht voor jouw praktijk Bedenk in welke onderwijssetting je hiermee kan experimenteren in de vorm van een concrete leeractiviteit Slot