Klinisch psycholoog, A&O psycholoog

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Motivatie, leeftijd en competenties
Advertisements

Negatieve getallen Klas 1 | Hoofdstuk 4
De kunst van het veranderen
Doen en blijven doen State of the art Stappenreeks van voorlichting
Hersenen en cognitie NIBI Conferentie 2014
Anja Duijn, ergotherapeut
TOEKOMST VOOR HET BREIN
THE TONE OF VOICE IN SOCIAL MEDIA. Kort over mijzelf: Claudia van der Laan.
Enquête Landelijke Makelaars Vereniging LMV via Huislijn.nl onder woningzoekenden over standpunten en consequenties politieke partijen ten aanzien van.
Onprofessionele Professionalisering
Hoe klanten kopen En wat marketing daarmee moet en kan.
Facility Management & Ideamanagement A PERFECT MATCH René Blok
In je element zijn slim samen
Positief project management
Paul Postma Paul Postma Marketing Consultancy Edisonbaan 14G, 3439 MN Nieuwegein
Edwin Haan, Lizanne Nizet, Karin van Rens, Rob van Rens
Drs. Arno de Poorter Drs. Anne van Hees
2e Nationale Kansdenkdag
LEVEN MET PROSTAATKANKER
SOAP SHOP Soapshop helpt: Veel kinderen houden niet van in bad gaan en zich te moeten wassen. De soapshop is vooral ontwikkeld om kinderen over hun.
Een afgesloten fase… in Brieks leven ?. I.Geboorte.
Psychologische gevolgen van een hersenletsel
FUSIE en fuseren DIRK DE CEULAER VOORZITTER DIRECTIECOMITÉ HUBRUSSEL-KAHO SINT-LIEVEN 1 APRIL 2014.
C.A.T. Diagnostische waarde van MRI bij Creutzfeldt–Jacob Disease
Cerebrale schade tgv hypoglycemie
Voorbeelden van thema-vragen
Leiderschap bij verandering of verandering in leiderschap
dr.Natascha de Hoog en dr. Mark Hommes, Studiecentrum Groningen
IDEAMANAGEMENT & FB ACADEMY RENE BLOK HANS MICHIELSEN.
Leren op organismeniveau
Geluk is een werkwoord.
Auteur: Wilmar Schaufeli Uitgeverij: Bohn Stafleu van Loghum.
Appreciate TeamBuilding (ATB) Ingrid Brons en Nico de Bruin.
Residentiële hulpverlening Drs. C.P.G. Tilanus. Wat is residentiële hulpverlening? = de persoon krijgt dag en nacht opvang en begeleiding in een tehuis.
Consumer insights. Wie doet wat?  Opening: David Reclame 1: Rick Reclame 2: David Reclame 3:Matthijs Reclame 4: Rick Reclame 5: Esther Opdracht minidiscussie:
Omgaan met dilemma’s April, Strategieën 1.Ontkennen 2.Een van de twee kanten kiezen 3.Balanceren tussen de twee kanten 4.Vanuit een ander perspectief.
Menselijke lichaam Gemaakt door : Loulou.
Hoe word jij onderdeel van HET SUCCES? DOE DE TEST HET SUCCES van Den Bosch.
WELKOM Recente psychologische ontwikkelingen en management
van ei tot z…… Waar komt een ei vandaan ? Wanneer eet je een ei ?
deelde mee, dat recent een nieuw Virus ontdekt werd...
The D-Ray game Reynier, Jens, Glenn, Robin.. Waarom de D-Ray game? Omdat het veel leuker is dan een ander normaal spel, omdat je ook zelf wat kan doen.
OMAR EZZAT SHALAAN & SALAHEddine aithakki
De Academie voor Mindful Teaching presenteert:
BIJZONDERE KLANTVERHALEN. AGENDA 1. Opzet onderzoek Bijzondere klantverhalen 2. Klantprocessen en klantverhalen 3. Essenties van B2B cases 4. Emotioneel.
Drs. B.M. Maarsingh, Registerpsycholoog Specialist A&O en GZ Het blije brein.
Hoofdstuk 5: Lastige gesprekken met individuele studenten.
Levenslooppsychologie Hoorcollege 3
Van mis-handelen naar relationeel handelen Systemische psychotherapie bij fysiek geweld in paarrelaties van Lawick, J., (2003). Van mis-handelen naar relationeel.
MS, denken en voelen (Naam org
Workshop ‘s Heerenloo Zorggroep Ontwikkeling veerkracht.
Healthwise/UMCG voorjaarssymposium
Grip op de Groep. De positieve groep Eensgezind en gemotiveerd Medeverantwoordelijkheid Respect voor de ander Samenwerking.
Winkelen 3.0 Hoofdstuk 7 Vandaag begint de toekomst.
Trivalent Loopbaanevent 21 mei
Hartcoherentie.
Zelfmanagement of toch positieve gezondheid? Een dissident geluid
deelde mee, dat recent een nieuw Virus ontdekt werd...
Signalen van stress en burn-out Veerkracht
De 5 talen van de liefde: Positieve woorden Samen zijn Cadeaus Dienen Lichamelijke aanraking.
startkaart wat? waarom? hoe? tips!
De maakbaarheid van veerkracht
Praktijk voor kindertherapie en intelligentieonderzoek
G-Schema SESSIE 5.
Erikson  Identiteit vs identiteitsverwarring
Les 4 Gezondheid en gedrag.
Voorbereiding geboortestage

Prikkelverwerking bij autisme
Transcript van de presentatie:

Klinisch psycholoog, A&O psycholoog Het blije brein, over geluk als managementtool Drs. B.M. Maarsingh, Klinisch psycholoog, A&O psycholoog 1

The ‘happiness advantage’ of the brain 7.46-8.03 2

Wat gaan we doen? Brein Hoe voed je je brein? Vitaliteit App-en 3

Droevig nieuws Professionele mythen (Schaufeli, 2001) De mythe van competentie De mythe van autonomie De mythe van zelfontplooiing De mythe van collegialiteit De mythe van de ideale klant

Diffusion Spectrum Imaging (0.52) Brein 5

Hoezo ‘tussen je oren’ en ‘boven je ogen’? A. Reticulaire formatie B. Thalamus C. Hypothalamus D. Amygdalum E. Hippocampus 6

Kip zonder kop 7

Hoezo ‘tussen je oren’ en ‘boven je ogen’? A. Reticulaire formatie B. Thalamus C. Hypothalamus D. Amygdalum E. Hippocampus 8

Emoties herkennen

Waarom hebben we emoties? Het werkt lekker snel, je onthoudt het beter, je wordt er sociaal van en je leven wordt leuker (of minder leuk) En….. 10 10

….. er is een nadeel: tunnelvisie 11

En …… emoties zijn besmettelijk (Christakis) 12

En …. emoties knutselen aan je brein 13

Hoezo? Negatieve emoties hebben consequenties: Positieve emoties ook: Ze vervuilen je brein (en je lichaam) Positieve emoties ook: Ze vitaliseren je brein (en je lichaam) BcomeVital 14

Positieve emoties (Fredrickson) 15

Waarom 3 op 1? BcomeVital 16

En waarom op het werk? 8.10 Onderzoek in 45 landen (Shawn Achor): 75% van je succes hangt samen met het vermogen om op een positieve manier om te gaan met eigen mogelijkheden en met stress Je brein is 31 % productiever (intelligenter, creatiever, energieker) Die positieve attitude is trainbaar Emoties zijn bovendien uiterst besmettelijk (Christakis)

Vitaliteit in gamevorm! www.bcomevital.nl BcomeVital

Discussie en vragen BcomeVital