Robbin Bloo & Manon Rijkens WON Grafen Robbin Bloo & Manon Rijkens
Inhoud Onderzoeksvragen & hypothese Ons onderzoek Grafen Resultaten Conclusies
Onderzoeksvragen Hoe groot is de toe- of afname van de doorstroming als eenrichtingsverkeer wordt ingevoerd? Op welke plek zou de doorstroming verbeterd moeten worden? Wat gebeurt er met de doorstroming als er 1 leerling stopt op de trap? Op welk tijdstip is de doorstroming het slechtst? Hypothese “Eenrichtingsverkeeer op bepaalde trajecten verbeterd de doorstroming.”
Onderzoek 3 verschillende meetmomenten De een gaat de trap op, de ander na 10 leerlingen. Formule: D = 10 : dt Eenheid v/d doorstroming: leerling per seconde
Grafen Tweede verdieping Eerste verdieping
Resultaten (in seconden) (in seconden) Gemiddelde doorstroming (lln/seconde) Begin van de pauze 0,95 Tussen de lessen 0,55
Conclusies Bij eenrichtingsverkeer: toename van 73% van de doorstroming Als iemand stopt op de trap wordt de doorstroming verslechterd De doorstroming is het slechts tussen de lessen door, vooral tussen het 2de en 3de uur. Onze hypothese en onderzoeksresultaten zijn gelijk aan elkaar