Monitoring Harmsenbrug

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
GfK Supermarktkengetallen
Advertisements

M3F-MATEN - Tijd en Snelheid
Stand van zaken A15 MaVa-project Jan van de Meene 21 september 2011
Les 2 : MODULE 1 STARRE LICHAMEN
Vandaag.
havo A Samenvatting Hoofdstuk 10
WAAROM? Onderzoek naar het meest geschikte traject voor de verlenging tot in Sint-Niklaas van het bestaande fietspad naast de Stekense Vaart en de Molenbeek.
VLAAMSE WERKBAARHEIDSMONITOR
Uitvoering A15 MaVa-project Christine Davidse 29 september 2011
GfK PS Retail NLGfK Supermarktkengetallen juli 2014 GfK Supermarktkengetallen Antwoord op deze vragen vindt u op: bij “GfK Publicaties”
M3F-MATEN - Tijd en Snelheid
Fietstunnel Julianalaan Welkom Programma Ontvangst Voorstellen Doel van de avond Minder Hinder Wat gaan we maken en hoe doen we dat Afsluiting.
De verkeers-en vervoersproblematiek van Voorne-Putten
Ronde (Sport & Spel) Quiz Night !
Natuurlijke Werkloosheid en de Phillipscurve
Infoavond Buitenlands Kamp Joe-English Heusden
OV en Ruimte Effecten van beter OV,ruimtelijk beleid en flankerend beleid. Is het geheel meer dan de som der delen? Hans Hilbers, PBL.
1 © GfK 2013 | Supermarktkengetallen | februari 2013 GFK SUPERMARKTKENGETALLEN ‘Wat is de omzet van de supermarkten op weekniveau?’ ‘Hoe ontwikkelt het.
Start.
NOA 2010 de Stentor. 2 NOA in vogelvlucht Het Nationaal Onderzoek Arbeidsmarkt (NOA) geeft antwoord op onder andere de volgende vragen: - hoe oriënteert.
MDAC 2014 Groep 3 The E-Harbor toekomst van de haven van Rotterdam
1Titel van de presentatie Titel van de presentatie Overzicht presentatie Wat doet de GGD? Geluid en Gezondheid Gezondheidkundige.
Vergaderen Gebruikt materiaal Actie! Office3 bso blz. a Benoem het materiaal in de tweede kolom in je boek op blz b In de derde kolom.
Nooit meer onnodig groen? Luuk Misdom, IT&T
GfK PS Retail NLGfK Supermarktkengetallen juli 2014 GfK Supermarktkengetallen Antwoord op deze vragen vindt u op: bij “GfK Publicaties”
Overzicht presentatie
Internationale hogeschool Breda Wiskunde bij het ontwerpen en evalueren van verkeerslichtenregelingen Wachten voor een verkeerslicht duurt altijd te lang…..
1. 2 De ontwikkeling van creatieve concepten t.b.v. mediacampagnes. Peter van Kessel Creatief Directeur, Headland Interactive.
Problematiek A20 / A13 Ontwerp Groep 23, Afdeling CiTG.
Probeer te begrijpen wat de Midzomernacht zon betekent
Bewegen Hoofdstuk 3 Beweging Ing. J. van de Worp.
Bewegen Hoofdstuk 3 Beweging Ing. J. van de Worp.
1 7 nov Rijnsburg 7 nov Rijnsburg. 2 Hebreeën 7 15 En nog veel duidelijker wordt het, als naar het evenbeeld van Melchisedek een andere priester.
Turborotonde met fietsers ongelijkvloers: de voorkeursvariant!
Werken aan Intergenerationele Samenwerking en Expertise.
Breuken-Vereenvoudigen
De 10 wegen en moderne marktbenadering
Elektriciteit 1 Les 4 Visualisatie van elektrische velden
Inkomen les 7 27 t/m 37.
GfK PS Retail NLGfK Supermarktkengetallen augustus 2014 GfK Supermarktkengetallen Antwoord op deze vragen vindt u op: bij “GfK Publicaties”
GfK PS Retail NLGfK Supermarktkengetallen augustus 2014 GfK Supermarktkengetallen Antwoord op deze vragen vindt u op: bij “GfK Publicaties”
GfK Supermarktkengetallen
GfK PS Retail NLGfK Supermarktkengetallen augustus 2014 GfK Supermarktkengetallen Antwoord op deze vragen vindt u op: bij “GfK Publicaties”
1 © GfK 2012 | Supermarktkengetallen | GFK SUPERMARKTKENGETALLEN ‘Hoe ontwikkelt het aantal kassabonnen zich?’ ‘Wat is de omzet van de supermarkten.
1 © GfK 2012 | Supermarktkengetallen | GFK SUPERMARKTKENGETALLEN ‘Hoe ontwikkelt het aantal kassabonnen zich?’ ‘Wat is de omzet van de supermarkten.
Aanpak op Voorne-Putten
Statistiekbegrippen en hoe je ze berekent!!
Van Valckenborgh Dirk Februari Definitie “optie op aandelen” : Recht / Verplichting om een standaardhoeveelheid aandelen te kopen (call-optie –
A H M F K EB C x 91 Van hand veranderen voor de X splitsen en Rechangeren. Met de nieuwe partner op.
Niets is zeker en ook dat niet. Rob van’t Land.  Wat geschreven staat is waar (Wikipedia)  Bij wiskunde B geen statistiek  Bij wiskunde A nauwelijks.
Public design – Concept 2 Pascal Burggraaf Pim Donkerlo Joris van Laernhoven Wakker worden!
WELKOM OP DE INFORMATIEAVOND 28 AUGUSTUS 2013, UUR.
FHI branches Trendonderzoek & Recessie-enquête.
We lko m Van harte welkom!. 19:35 Presentatie resultaten Willem-Peter Kriek 19:30 Opening door Cees Meeuwis 19:00 Ontvangst Programma 20:00 Gastspreker.
Concept-Regelscenario, situatie 2D: Filevorming Westbaan A13 (tussen Delft-Zuid en A20) Hart rond Delft 30 juni 2005 Omschrijving Met name in de avondspits.
Concept-Regelscenario, situatie 2C: Prinses Beatrixlaan: knelpunt bij ’t Haantje. Hart rond Delft 30 juni 2005 Omschrijving Prinses Beatrixlaan: knelpunt.
Kenmerken van de huurmarkt in Vlaanderen
17/08/2014 | pag. 1 Fractale en Wavelet Beeldcompressie Les 5.
17/08/2014 | pag. 1 Fractale en Wavelet Beeldcompressie Les 3.
Studie hoofdontsluiting Leek-Roden werkatelier 15 oktober 2008 (verkeerskundige aspecten)
HOSTA 2010, Vastgoedcongres 29 september september Horwath HTL.
De financiële functie: Integrale bedrijfsanalyse©
© GfK 2014 | Supermarktkengetallen | september 2014
1 © GfK 2014 | Supermarktkengetallen | augustus 2014.
Toets 1 Examen Reinder Reen.
1 Zie ook identiteit.pdf willen denkenvoelen 5 Zie ook identiteit.pdf.
Optimaliseren BPV keten
15 december 2013 Rotterdam 1. Caesarea – een haven, een poort 2.
Toets kader project Verbetering Modellering Reistijden
Transcript van de presentatie:

Monitoring Harmsenbrug

Inhoud Snelheden afrit N57 Intensiteit afrit N57 Intensiteit afrit Rozenburg Intensiteit afrit Spijkenisse Snelheidsverschillen Thomassentunnel Reistijden N218 Reistijden N57 Werkenplanning

Intensiteiten en snelheden Snelheidsplotjes A15 links van week 36-40 2014 en september 2013 Intensiteiten afritten N57, Rozenburg en Spijkenisse Data is afkomstig uit de Transpute Viewer en per week dan wel maand gebundeld Werkzaamheden MAVA zorgen voor veel verschoven meetpunten waardoor vergelijken niet altijd goed mogelijk is Data avond en nacht niet bruikbaar door werkzaamheden

Snelheden N15 links tussen Pernis en Brielle September 2013 Week 38 Terugslag neem toe ten opzichte van 2013. Zowel voor als na de derde rijstrook Knelpunt Spijkenisse is niet gegroeid ten opzichte van 2013 File slaat terug in Thomassentunnel, maar slaat er niet doorheen Overlast grofweg tussen 15:30 en 18:30 Week 39 Week 36 Week 37 Week 40

Intensiteit afrit 12 N57 en afrit 13 Rozenburg Forse afname in de avondspits t.o.v. 2013 (500 – 600 mvt/u) op de afrit N57 Forse toename in avondspits afrit 13 Rozenburg t.ov. 2013 (400 mvt/u) Er is dus een verschuiving naar de Calandbrug ten koste van de Thomassentunnel wat een groot deel van de daling bij afrit 12 verklaard.

Intensiteit afrit 16 Spijkenisse Er lijkt forse groei te zijn op de afrit Spijkenisse in de middagperiode (11:00 – 18:00) tov 2013 Meetpunten zijn verplaatst ten opzichte van 2013 Groei komt niet overeen met tijdstip dat er problemen zijn bij afrit N57 (vanaf circa 15:30-18:30) en er hoeft dus geen verband te zijn.

Rijstrooksnelheden Rijstrooksnelheden in de tunnel op de N15 links. Verschil gemaakt tussen week 36 en 37 (voor openstelling derde rijstrook) en week 38, 39 en40. Data afkomstig uit NDW en soms verstoord door werkzaamheden MAVA

Snelheidsverschillen in Thomassentunnel Voor openstelling is het verschil circa 20 km/u. Na openstelling is het snelheidsverschil max. 40 km/u tussen rijstrook 1 en 3 Rijstrook 1 en 2 passen na openstelling snelheid nauwelijks aan op situatie rijstrook 3

Reistijddata Inwinning met bluetooth data (http://monitor.vid.nl/Harmsenbrug.html) Inwinning heeft eerste weken niet volledig gefunctioneerd waardoor data op weekniveau erg springerig is Per traject (nummers in pijlen) zijn avond- en ochtendspits geanalyseerd 1 4 2 3

Traject begint net na Harmsenbrug waardoor vertraging vanaf N15 niet wordt gemeten Geen vertraging in de ochtendspits richt Zeeland Geen of zeer beperkte vertraging in de avondspits met uitzondering van week 39 1

Vertraging in de ochtendspits tussen N496 en Harmsenbrug 5-10 minuten en lijkt toe te nemen in week 40 Vertraging zit grofweg tussen 6:30 en 9:00 Geen vertraging in de avondspits richting Rotterdam 2

Vertraging op de N218 neemt fors toe in week 40 Vertraging op de N218 neemt fors toe in week 40. Waardoor vertraging in ochtendspits circa 10 minuten is tov freeflow. In de avondspits ligt de reistijd ook 5-10 minuten hoger dan de freeflow van circa 10 minuten. De Harmsenbrug is dan filevrij. 3

In de ochtendspits is er op de N218 geen vertraging voor de weggebruikers In de avondspits ligt de reistijd enkele minuten hoger tussen 16:30 en 18:30. 4

Conclusies De werkzaamheden Harmsenbrug veroorzaken overlast in de ochtend- en avondspits en zorgen daarbij voor onveilige situaties bij de Thomassetunnel. De hinder blijft daarbij beperkt tot circa 10 minuten vertraging. Richting Rotterdam treedt de hinder op in de ochtendspits en in de avondspits richting Zeeland. Aandachtspunten: Verschuiving verkeer van afrit N57 naar afrit Rozenburg. Hinder neemt in september toe. Werkzaamheden aan Hartelbrug begin okt. afgerond. Data kwaliteit rondom werk in uitvoering is niet altijd voldoende voor analyse