POP Minor Ondernemen 2e semester 2014-2015 NHL Hogeschool Leeuwarden 5 maart 2015.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
….een blik achter de schermen van “BedenkTV”
Advertisements

MBO-HBO DOORSTROOMASSESSMENT …. een succesvolle combinatie?
MARKETING VOOR ONDERNEMERS Ready to make your business bloom?
Onderdeel van HOW-fase
MEDMEC02 Media en creativiteit Identiteit. Les weekOnderwerpenVoorbereiding voor de volgende les 1 Toelichting op de module en de werkwijze. Toelichting.
Workshop creatief brainstormen
Een startersgids voor innovatie
Medmec 1 Herfst Les 5.
Medmec 1 Herfst Les 4.
Oplossingsgericht coachen
Les voor groep 8 Voor de overige kinderen: Ronde 1 pak een kaart.
Medmec04 les 3 Engagement.
Medmec03 les 1 Co-creatie.
Medmec04 les 5 Engagement. LesOnderwerpenHuiswerk voor komende week en les 1 o Kick-off o Inleiding module & werkwijze o Formulering individuele leerdoelen.
MEDMEC01 – Q1 – JAAR 1 THEMA: het creatieve proces MODULEWIJZER
Media en creativiteit Identiteit
The Mid Year Assessment
Les voor groep 8 Pak je stoel en kom aan de instructietafel
Goedemorgen.
Les voor groep 7 Geen instructietafel, want deze les is voor iedereen die niet precies meer weet hoe de staartdeling ook al weer ging en/of er meer van.
Ho 8: Portfolio.
Stagebegeleiding Bijeenkomst 3 Blok 2.
CE / IBL Slb Jaar 1, les 2 (1.4).
POP Minor Ondernemen 2e semester NHL Hogeschool Leeuwarden 5 maart 2015.
Voorbereiding toets Wat gaan we doen vandaag? Theorie Zelf aan de slag Elkaar toetsen.
Loopbaan oriëntatie en begeleiding
Aan de slag met de e-rally ‘Techniek’ in Technopolis en in je klas Femke Gebruers Anne-Marie Tytgat.
Studieloopbaancoaching 1 kwartaal 2 Leer jezelf kennen
Lezen: doe het goed voor
De rode draad in opleiden binnen AAOS
Slc kwartaal 3. programma Hoe is het gegaan Verwachtingen Tips and tricks Opdrachten slc.
SKILLS KWARTAAL 4 Kwartaal 4 les 1. Indeling kwartaal 4 WeekInhoud les Week 1Canvas business model en oefenen Week 2Theorie over schrijven technisch paper.
PROJECT: ORIËNTATIE OP HET BEROEP Naam: Martine Bink med.hro.nl/binmd Kamer: L
Slc. Hoe gaat het ?? 4.5 Opdracht: Mijn studievaardigheden Planning: kwartaal 2 Inleveren via: Inleverknop van module SLC via Voor deze opdracht.
Rotterdam, 00 januari 2007 SLC 2 bijeenkomst Hafida El-gharbaoui med.hro.nl/gharh.
Hafida El-Gharbaoui
Studieloopbaancoaching 1 kwartaal 2.3
Slc Week 2. Bespreken van vragen, uitwisselen van ervaringen Kiezen van de jaarraad Eerder verworven competenties/opdrachten Samenstelling POP- groepen.
Deel 2 Oriëntatie op het runnen van een onderneming Oriëntatie op ondernemerschap Hoofdstuk 6 Hoe ziet jouw product eruit?
Waarom? Als je straks klaar bent met studeren ga je werken. Of je nou voor jezelf begint of in loondienst gaat, het is belangrijk om iets te doen.
Waarom? Je hebt de afgelopen lessen je interesses, vaardigheden en persoonlijkheid in kaart gebracht. Waar dat samenkomt, daar ligt je passie. Dat.
Waarom? Je hebt ontdekt wat je interesses zijn. Behalve dat het van belang is dat je doet wat je leuk vindt, is het ook belangrijk om te doen waar.
Profilering Design MBO. “Ik ben op aarde om een omgeving vol liefde te creëren, met passie te leven en mijn meest opwindende dromen waar te maken”
Inhoud Deze fase bestaat uit vier onderwerpen: 1.Interesse 2.Vaardigheden 3.Persoonlijkheid 4.Passie Je werkt toe naar het ontdekken van jouw passie.
Op naar een STER bestuur… Avond 1: De meerwaarde van een Bestuur. Avond 2: Hoe organiseren we een Scouting Vereniging. Avond 3: Vinden, Binden, Boeien.
Socrative 1 Wat is Socrative? 2 Ervaren van de tool als student 3 Maken van een quiz: stappenplan 4 Bruikbaarheid 5 Reflectie bij assessment 6 Kader UDL.
Bijeenkomst 3.  Welkom en vragen  Terugblik thema  Doelen  Verwerken van het huiswerk  Leerdoelen formuleren  Taxonomie van Bloom  Huiswerk.
Competentieprofiel CMD
Wat is nou D&P -Kennismaking met het bedrijfsleven -Algemene kennis en vaardigheden -Professionele kennis en vaardigheden -Loopbaanoriëntatie en –ontwikkeling.
Landelijke dag lerarenopleiding Biologie Ecent conferentie 16 mei 2012.
Leerwerkplan EM2X Daphne Keller.
Tweede bijeenkomst Jaar januari 2017.
Vragen, wat voor vragen?.
Eerste bijeenkomst (!) Jaar november 2016.
Werkwoordspelling Doel: persoonsvormen in de t.t..
Diepteverwerking P2 (onderdeel van EA4X0)
Businessplan Hanna Copini.
Businessplan Hanna Copini.
Conferentie Formatief Toetsen 21 november 2018
Leerwerkplan EM2X Daphne Keller.
Portfolio, Logboek en Casus
HOE KOMT EEN IDEE IN JE HOOFD?
Lunchbijeenkomst EA2X Daphne Keller
waar / niet waar DE WAARDE VAN IETS IS VOOR IEDEREEN HETZELFDE
Eens / oneens IK DENK NA VOORDAT IK BEGIN
waar / niet waar EEN PRODUCT IS VOOR JE KLANT EEN CADEAUTJE
Wat heb je nodig? Papier, potlood en materiaal om in te kleuren.
voorbeeld volgende bladzijde terug
Ontwikkelingspsychologie
Transcript van de presentatie:

POP Minor Ondernemen 2e semester NHL Hogeschool Leeuwarden 5 maart 2015

POP Minor Ondernemen 2e semester NHL Hogeschool Leeuwarden 5 maart 2015

Indeling indiv. Dropbox 1.Wow 2.Pow 3.How 4.Now 5.Einddocumenten assessment 6.Bewijsstukken

Indeling POP 1.Mijn ondernemerschap 2.Wow Pow How Now Prestatiedoelen Leerdoelen Leeractiviteiten Reflectie 3.Bijlagen Testen

Prestatiedoelen Hebben te maken met toekomstige output

Leerdoelen Hebben te maken met input die jij nodig hebt om de output te kunnen genereren.

Leeractiviteiten Concrete activiteiten om de leerdoelen te kunnen halen.

Leerdoelen die eigenlijk prestatiedoel zijn… Beginnen vaak met hoe/op welk manier. Zijn globaal Geven geen houvast om leeractiviteiten te ondernemen.

Prestatiedoel WOW fase LeerdoelenLeeractiviteitenReflectie (achteraf) Een business concept passend bij mijn passie en talenten Bijv. Achter mijn talenten komen Een goed idee bedenken Bijv. Mindmap maken Testen maken Brainstorm over passend concept Canvas maken Wat ging goed, wat ging minder goed en wat heb ik er van geleerd…

Opdracht vanmiddag Ga het komend uur individueel (of in groepjes) aan de slag met het opstellen van: Prestatiedoelen Leerdoelen Leeractiviteiten Vervolgens resultaten delen in de intervisie (zonder tutor).

Opdracht komende week 1e versie POP aanleveren in intervisie met tutor. POP’s moeten komende week worden gefiatteerd door de tutor